Uniek! HCA sulky met 23 inch wielen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinkies7

Berichten: 182
Geregistreerd: 24-10-10

Uniek! HCA sulky met 23 inch wielen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 21:22

Hoi allemaal!
Ik wilde al ruim een jaar geleden een HCA sulky voor mijn welsh pony hebben :o Echter moest ik eerst leren mennen en wat ervaring op doen. De HCA zou sowieso als tweede wagentje erbij komen, omdat ik ook met mijn moeder wilde gaan rijden en zeker de eerste maanden niet alleen wilde rijden.
Nadat ik menlessen gehad heb en mijn menbewijs heb gehaald, zijn mijn moeder en ik op zoek gegaan naar een wagen. We kwamen erachter dat een tweewieler voor twee personen en een kleinere pony ervoor al snel wat zwaar kan zijn en een vierwielige wagen vaak comfortabeler is.. Daardoor is onze keuze toch gevallen op een vierwieler; een hele mooie tweedehands Kraay (Leica) wagen waar ik erg blij mee ben!
Sinds juni zijn we redelijk fanatiek aan het mennen met Rosa en het gaat tot nu toe erg goed <3

Echter, de HCA sulky bleef kriebelen en ik bleef er nieuwsgierig naar. Vooral voor de aankomende winterperiode, waarbij ik dus meer in de bak zou gaan rijden, leek het me ideaal om wat dressuur te kunnen trainen! De bak is namelijk niet groot genoeg voor een vierwieler maar met een sulky zou het goed te doen moeten zijn.
Dus zo begon mijn onderzoek. Veel topic’s over HCA sulky’s gelezen, veel foto’s bekeken en veel ervaringen gelezen. Ik twijfelde namelijk over het feit dat de grootste/ hoogste sulky 19 inch wielen had en daardoor geschikt zou zijn voor pony’s tot c.a. 1.10 m. En mijn pony is 1.16 m… -O-

Ik wilde op z’n minst op de rug van mijn pony kunnen kijken en niet te hoog met mijn handen hoeven zitten om fijn te kunnen rijden en met een 19 inch wist ik niet zeker of ik dit zou redden.. Hiervoor heb ik contact gehad met Saskia hier op Bokt (Sakvis) die ook met een welsh pony voor een HCA sulky van 19 inch rijdt. Op de foto’s was te zien dat het kon; maar voor het meest ideale zou ik toch hoger willen zitten. Via internet kwam ik er niet uit en heb Andries gebeld. We hebben veel overlegd en uiteindelijk besloten om het te gaan proberen voor de allereerste keer; een HCA eenzitter sulky bouwen met 23 inch wielen! :D Dit had hij zelf ook nog nooit eerder gedaan. Wanneer de 23 inch wielen niet bevielen mocht ik ze ruilen voor 19 inch wielen. in eerste instantie leken de wielen wel echt huge, maar toen ik mijn pony ervoor zette viel dat reuze mee in het plaatje. :j

Maar wow, die afstelling is nog niet zo makkelijk! We hebben het zo goed mogelijk geprobeerd, maar in een keer krijg je de wagen nog niet mooi in balans, wat ook terug te zien is op de foto’s.
Ik heb haar er pas 1x even voor gehad..

Wat vinden jullie? Voor mede bokkers met welsh pony's die ook graag met een HCA sulky zouden willen rijden; de sulky met 23 inch wielen is dus mogelijk! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 04-10-16 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Commerciële deel eruit gehaald.

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Uniek! HCA sulky met 23 inch wielen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:27

Ik vindt het er goed uit zien, zou er zelf ook voor kiezen!

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Uniek! HCA sulky met 23 inch wielen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:30


Tinkies7

Berichten: 182
Geregistreerd: 24-10-10

Re: Uniek! HCA sulky met 23 inch wielen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 21:33

Dat staat in het topic Arjan1983; omdat ik toch meer de voorkeur aan mijn marathon wagen geef. Daar voel ik me toch veiliger op vanwege de afstand tot de pony, de rem die je dan hebt en je bent beter zichtbaar in het verkeer ;)

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:33


Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:35


KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Uniek! HCA sulky met 23 inch wielen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:41

Begrijp me niet verkeerd, maar omdat je het onder de foto's zet en je titelkeuze voelt dit topic als reclame...

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:02

KimD schreef:
Begrijp me niet verkeerd, maar omdat je het onder de foto's zet en je titelkeuze voelt dit topic als reclame...


Nou inderdaad ja :o

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Uniek! HCA sulky met 23 inch wielen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:16

Weet je nu al dat je hem alweer wilt verkopen, na amper vier weekjes? :wow:
Ik zou zeggen, probeer het nog even, het zijn echt zùlke fijne karretjes! En aangezien een tweewieler wèl past in je bak, zou je de hele winter verplicht langs de weg moeten met je vierwieler.. ;)
Heeft Andries er ook iets langere bomen opgezet met bouwen, of is het een standaard sulky-model alleen met grotere wielen? Want de pony staat er inderdaad wat dicht op, grotere wielen wil niet zeggen dat de rest "klein" kan blijven, lijkt mij.. :o

Tinkies7

Berichten: 182
Geregistreerd: 24-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 22:33

_l_amanda_l_ schreef:
Weet je nu al dat je hem alweer wilt verkopen, na amper vier weekjes? :wow:
Ik zou zeggen, probeer het nog even, het zijn echt zùlke fijne karretjes! En aangezien een tweewieler wèl past in je bak, zou je de hele winter verplicht langs de weg moeten met je vierwieler.. ;)
Heeft Andries er ook iets langere bomen opgezet met bouwen, of is het een standaard sulky-model alleen met grotere wielen? Want de pony staat er inderdaad wat dicht op, grotere wielen wil niet zeggen dat de rest "klein" kan blijven, lijkt mij.. :o


Het frame is inderdaad standaard, maar er zitten wel langere bomen bij. Ik kan ze nog een stukje verder uitschuiven, zal dat vd week eens doen :)

Ja, dat van de winter is wel weer zo.. Ik twijfel ook nog wel. Moet er gewoon heel erg aan wennen om zo te zitten en mijn pony vind het ook vreemd om de sulky op te vangen met de broek.. Aan de andere kant is het misschien na volledige afstelling en vaker rijden wel fijn om ermee te rijden. Ik ga dat sowieso doen komende tijd, maar mocht er een koper voor zijn is dat ook goed.

Jorex

Berichten: 9947
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:37

Lijkt me zeer onveilig eigenlijk, dat de bomen nog zo kort zijn dat ie met zijn bips tegen het hekje aanzit, kun je niet om langere bomen vragen ipv te verkopen?

Oké, lees net dat ze dus langer kunnen. Ik zou het nog even aanzien, ik heb de mijne nu ook pas 2 weken en inderdaad het hobbelt meer dan een vierwieler, maar ik zit inmiddels liever op de sulky ipv van op onze kar met vier wielen, aangezien ik heel bang ben om eraf te vallen met die wagen (ja daar heb ik al een paar keer naast gelegen) en ik gewoon niet van mijn hca af kan vallen zonder dat ding zelf op de kop gaat eigenlijk.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:08

Ook ik vind dit behoorlijk reclame maken..... 't gaat niet eens echt om rij-foto's, maar puur: 'kijk dit is mogelijk en hij is nu dus te koop'......

Leuk idee, maar in mijn ogen minder goed uitgevoerd. Hij staat er gewoon ECHT te dicht op, bomen zijn te kort.
Bovendien hangt hij niet mooi in balans en evenwicht op beide foto's; je ziet gewoon dat hij naar beneden en op het schoftje/de rug drukt.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Uniek! HCA sulky met 23 inch wielen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:55

Je kunt je sulky adverteren op de Markt :-) Ik zet hier een slotje :-)