Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:36

Jammer dat je niks leuks meer kan posten zonder half bokt over je heen te krijgen. Allemaal zo heilig..

En dan kennen jullie nadja nog niet, die doet echt niks waar ze geen zin in heeft :')

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 16:37

Ymke_Z schreef:
Jammer dat je niks leuks meer kan posten zonder half bokt over je heen te krijgen. Allemaal zo heilig..

En dan kennen jullie nadja nog niet, die doet echt niks waar ze geen zin in heeft :')



Precies dat idd Ymke. In tegenstelling tot de rest ken jij Nadja wel en weet je hoe ze ook kan zijn

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:24

Jammer dat wanneer iemand met goeie bedoelingen iets plaatst mensen zich gelijk aangevallen voelen. Er bestaat ook altijd nog zoiets als bedrijfsblind. Je hebt een top dag en enorm genoten en misschien bovenstaande argumenten in je enthousiasme niet helemaal over dacht. Dat jullie beide veel plezier hebben gehad kun je aan de foto's wel zien maar ook ik dacht; mhhu misschien toch wat aan de zware kant.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:34

'Half bokt over je heen krijgen..?' :o Er is 1 iemand die een goed bedoeld advies geeft en
dan meteen zo in de verdediging schieten lijkt me een beetje overdreven. Zal echt niet rot
bedoeld zijn hoor. Je kan er toch ook even overna denken en het wellicht meenemen voor
de toekomst.

Leuke foto's en filmpje! Ziet er echt tof uit :D Volgens mij hebben jullie enorm genoten
en wat is je pony braaf. Ik hoop zelf ook binnenkort lekker over het strand te kunnen
racen (ben nu bezig met het beleren van mijn Shet voor de sulky) en wij wonen redelijk
dichtbij het strand :D

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:41

Jeetje ts je overdrijft wel een beetje, half bokt over je heen, komop zeg.
Er word een vraag gesteld, en de mening word onderbouwd.

Het is aan JOU om je aangevallen te voelen of niet. ;) komop.. adem in, adem uit ;)
Niet gelijk doemdenken en zo reageren.


Je hebt een haske leuke dag gehad, pony loopt lekker door, het ziet er niet stroef uit, heerlijk :)
Lekker genieten zou ik zeggen. En hou rekening ermee met het water, dat is loeizwaar met zo'n kar... Maar dat is dan voor de volgende keer. Lekker van genieten!! Leuke pony!

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 17:44

Mede door de reacties die er zijn gegeven heb ik de mod gevraagd dit topic te sluiten. Ik zit niet te wachten op mensen die het beter weten en doen alsof ik nergens over na heb gedacht... Mijn Nadja is mijn alles en ik zou nooit iets doen om haar kapot te maken of wat dan ook.

Plus er werd ook gedacht dat ik de dag na het strand haar stil zou zetten weer iemand die niet weet hoe ik ben en er vanuit ga dat ik zo dom ben om haar niet even te laten lopen.

Enige wat ik nu nog kan zeggen bedankt voor het verpesten van een topic die leuk was bedoelt

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:57

Meid, je gaat nu wel een beetje ver hoor... er is notabene EEN persoon geweest die wat gezegd heeft, en het lijkt wel alsof jouw hele leven als een kaartenhuis in elkaar valt....

Lizzyy schreef:
Uit nieuwsgierigheid, is in het water niet mega zwaar? En zwaar zand + water en dan ook nog een sulky erachter. Ik vind t knap!


Dit is het enigste wat er is GEVRAAGD... :)

Taucha schreef:
Over de zwaarte van het geheel; je kunt de sulky wsl op harde ondergrond makkelijk vooruit trekken wanneer er niemand op zit. Nu ga je en het zand in (wat onder water altijd veel losser is dan boven water ook al lijkt het hard) met niet al te brede banden, daarnaast komt de wrijvingskacht van het water er nog bij en je zit er zelf op, ook een niet te onderschatten extra gewicht. Dat allemaal bij elkaar betekent heeeel veel extra gewicht voor de pony. Dit is niet te vergelijken met een lege kar op het droge.

Ga goed na of je pony dit wel aan kan. En of er niet maandagziekte en/of enorme spierpijn optreedt wanneer je vandaag niets doet.


Vervolgens komt er naar mijn idee, en normaal opbouwend antwoord.
waarin er niet gezegd word DAT je haar stilzet... maar de tip word gegeven dat op voorhand niƩt te doen...



Ik vind dit heel onredelijk hoe je jezelf nu opstelt...

Echt waar meid, leer in je leven om niet alles als kritiek te zien... alleen dan word je gelukkig...

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 18:00

Jolliegirl schreef:
Meid, je gaat nu wel een beetje ver hoor... er is notabene EEN persoon geweest die wat gezegd heeft, en het lijkt wel alsof jouw hele leven als een kaartenhuis in elkaar valt....

Lizzyy schreef:
Uit nieuwsgierigheid, is in het water niet mega zwaar? En zwaar zand + water en dan ook nog een sulky erachter. Ik vind t knap!


Dit is het enigste wat er is GEVRAAGD... :)

Ik vind dit heel onredelijk...

Echt waar meid, leer in je leven om niet alles als kritiek te zien... alleen dan word je gelukkig...


Kijk even verder in de posts

O.a wordt dit gezegd dat uit nieuwsgierigheid vind ik niet erg maar dit onderstaande wel.

Taucha schreef:
Mooie foto's!

Over de zwaarte van het geheel; je kunt de sulky wsl op harde ondergrond makkelijk vooruit trekken wanneer er niemand op zit. Nu ga je en het zand in (wat onder water altijd veel losser is dan boven water ook al lijkt het hard) met niet al te brede banden, daarnaast komt de wrijvingskacht van het water er nog bij en je zit er zelf op, ook een niet te onderschatten extra gewicht. Dat allemaal bij elkaar betekent heeeel veel extra gewicht voor de pony. Dit is niet te vergelijken met een lege kar op het droge.

Ga goed na of je pony dit wel aan kan. En of er niet maandagziekte en/of enorme spierpijn optreedt wanneer je vandaag niets doet.

Laatst bijgewerkt door Kimmiee_D op 26-09-16 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:02

Wat een leuke ervaring is dat, strand :)

Ik ben het wel eens met Jolliegirl, eigenlijk. Ik vind het ook een erg normale, netjes opgebouwde post van Taucha. En heel eerlijk gezegd, ben ik het ook wel met haar eens. Verder vraag ik me wel af of de sulky zo optimaal is afgesteld; m.i. heb je te veel gewicht in de lichtogen nu.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:06

Lees zelf nog je laatste quote eens goed.

Er staat: Ga goed na. = Denk erbij na
Of je pony dit kan = niet: je pony kan het niet

Wanneer je vandaag niets doet = voor het geval je vandaag niets doet.

Je deed wel wat, dus is het he-le-maal niet van toepassing om dit zo op te vatten.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 18:09

Jolliegirl schreef:
Lees zelf nog je laatste quote eens goed.

Er staat: Ga goed na. = Denk erbij na
Of je pony dit kan = niet: je pony kan het niet

Wanneer je vandaag niets doet = voor het geval je vandaag niets doet.

Je deed wel wat, dus is het he-le-maal niet van toepassing om dit zo op te vatten.


Voor mij komt te over alsof ik niet heb na gedacht voor ik dit ging doen. Alsof ik zo maar even heb besloten o ga dit doen en jammer dan als ze het niet aan kan.

Zulke posts verpesten voor mij echt de sfeer van een topic dat leuk had moeten zijn zeker omdat het een speciale ervaring was.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:17

Ts, waarschijnlijk lees je dit niet meer en ik twijfelde of ik zou reageren, maar ik doe het toch !

Ik zie ook foto's waar het plezier (bij jullie allebei) vanaf spat.

Ik heb geen verstand van aangespannen rijden, sulky's en de kracht van zo'n kleine pony, dus mijn eerste gedachte was ook (zonder jou te veroordelen), zou dat niet enorm zwaar zijn ?
Toen zag ik jouw fimpje, en dacht ik, nou blijkbaar kan die pony het prima aan !

Wij kennen verder zowel jou als je pony niet, dus de waarschuwing voor maandagziekte is denk ik goed bedoeld. Nu blijkt dat je haar goed in conditie hebt en bekend met met maandagziekte is er toch niets aan de hand ?

Lekker blijven genieten van je mooie pony !

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:41

Zo wat een enorm drama wordt er gemaakt van mijn advies. Ja, meer was mijn opmerking niet.

Ik heb nergens in de OP gelezen dat de pony zo enorm getraind wordt en kon tevens niet inschatten dat TS enig idee had hoe zwaar het strand/water voor haar combinatie zou zijn.

Ik heb helaas een keer eerder meegemaakt dat iemand verkeerd inschatte hoe zwaar het is om door het water te bewegen en daardoor is er een groot probleem ontstaan. Daarom dus ook mijn advies om juist vandaag even goed na te gaan hoe de pony zich voelt. Ik hoop dat deze nu happy en wel ergens op een mooi weiland staat bij te komen en over een tijdje wellicht weer zin heeft om een (strand)rit te gaan maken. Maar het zou zonde zijn als het beessie nu stijf van de spierpijn in een hoekje in een stal wegggedoken is.

Wanneer iemand, wie dan ook, zich met mijn eerste post aangevallen voelt, moet zich even goed achter de oren krabben of dit wel zo bedoeld was. En of er bij die persoon misschien meer speelt.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:20

Leuke pony met een leuk kleurtje! Het is goed te zien dat je er plezier in hebt. Ik zou je nog wel wat tips willen geven over je tuig en hoe je de wagen beter in balans kan krijgen. Ik begrijp uit je reacties dat je liever geen tips en commentaar wilt op dit topic. Daarom, mocht je tips willen om je kar meer in balans te krijgen en je tuig fijner te laten zitten; stuur mij dan maar een pb'tje.

Verder heb ik even gekeken naar welke richtlijnen er zijn voor AR-ITP. Ik kwam het volgende tegen:
Citaat:
Motivatie en toelichting op het forum
AR-ITP is er om alle foto's van mennen, aangespannen rijden en alle tussenvormen te delen. We hopen dat hierdoor de mentechnieken verbeterd kunnen worden en mensen tips en best practices met elkaar kunnen delen. Hulp en uitleg bieden wordt dus erg op prijs gesteld!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1613328

Zoals ik het lees, zijn de meeste reacties dus volledig in overeenstemming met de richtlijnen van dit forumonderdeel. Men geeft je tips, hulp en uitleg.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:47

Wat ontzettend leuk dat is toch echt wel iets van mijn bucketlist <3 *\o/*

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Bucket List: Met je pony naar het strand, en de sulky mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:30

Gaaf om zo aan het strand te kunnen rijden/mennen! Heerlijk dat je pony er ook zo van kan genieten.

Ik men ook maar wat ik ook dacht was is het niet zwaar de combi, wagen+ zand+water+ volwassenen op de bok. Meer uit interesse qua belasting van het paard enzo dan een aanval. Ik kan de gestelde vraag dus ook wel
Voorstellen. Probeer het te zien als een interesse ipv een aanval

rominy
Berichten: 328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:27

Wat een droom