Omdat ik zo trots op hem ben..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:20

Oh, hier word ik nu helemaal vrolijk van. Jij die je eigen doelstelling aanpast aan de pony zijn 'beperking'. Nu ja, beperking ... Je hebt een supermooie pony, jullie gaan het ver schoppen!
En dat je ouders mee zo enthousiast zijn, is toch geweldig! Echt top!

Die zweep ... lastig ding, vind ik zelf ook en toch kan ik het niet missen. Het voelt zelfs vreemd wanneer ik men zonder. Je zal zelf wel gaan merken dat die zweep toch handig kan zijn om aanwijzigingen te geven. Ze vervangt je beenhulp.
En goede tip die hier gegeven werd: wen alvast aan handschoenen want die zijn bij dressuur en vaardigheid verplicht, alsook een menschort! De cap zijn bij vaardigheid en marathon verplicht en ik dacht in de lagere klasses ook bij de dressuur. Een body protector moet dan weer enkel bij de marathon.

Verder heb ik het idee dat de broek nogal strak zit?

Nog heel veel succes!!

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Omdat ik zo trots op hem ben..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:24

Wauwww <3 daar mag je zeker trost op zijn :)
En erg herkenbaar ik heb de wedstrijd sport ook opgegeven en nu lekker maf doen met me 2 paardjes doen,

Hoop jullie nog jaren plezier hebben samen

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 19:25

Bedankt voor alle lieve/leuke reacties!

Lukasje schreef:
Oh, hier word ik nu helemaal vrolijk van. Jij die je eigen doelstelling aanpast aan de pony zijn 'beperking'. Nu ja, beperking ... Je hebt een supermooie pony, jullie gaan het ver schoppen!
En dat je ouders mee zo enthousiast zijn, is toch geweldig! Echt top!

Die zweep ... lastig ding, vind ik zelf ook en toch kan ik het niet missen. Het voelt zelfs vreemd wanneer ik men zonder. Je zal zelf wel gaan merken dat die zweep toch handig kan zijn om aanwijzigingen te geven. Ze vervangt je beenhulp.
En goede tip die hier gegeven werd: wen alvast aan handschoenen want die zijn bij dressuur en vaardigheid verplicht, alsook een menschort! De cap zijn bij vaardigheid en marathon verplicht en ik dacht in de lagere klasses ook bij de dressuur. Een body protector moet dan weer enkel bij de marathon.

Verder heb ik het idee dat de broek nogal strak zit?

Nog heel veel succes!!


Bedankt voor je leuke reactie! Het tuig heb ik laten aanmeten/passen bij de Country Mill in Nijkerk en daarna nog laten nakijken door mn instructie dus ik neem aan dat het goed zit ;)

JoyCiej007 schreef:
Dat is inderdaad met alle recht iets om enorm trots op te zijn!
Wauw, prachtige aanspanning om te zien. Jullie zullen vast veel plezier gaan beleven samen. Pas maar op; mennen is zéér verslavend voor zowel mens als dier! :D

Qua tips ga ik mee met het zweep in de hand houden. Je zweep is nu eenmaal één van de belangrijkste (zoniet, dé belangrijkste) hulp bij het mennen. Het sturen, aanleggen, bijtikken, wijken voor de zweep.... zowel recreatief als straks in de sport zul je dat echt nodig hebben. Dan kun je er beter maar meteen aan wennen. Spreek ik uit ervaring; toen ik ooit begon heb ik ruim 7 mnd gemend met de zweep vrijwel standaard in de zweepkoker. En gut, wat was het toen lastig toen ik les kreeg en ineens de zweep constant in de hand moest houden.

Handschoentjes is persoonlijk, maar idd verplicht tijdens dressuur (en vaardigheid volgens mij ook); dus ook daar zul je aan moeten wennen.

Enneh, natuurlijk ben je ons wel 'verplicht' om regelmatig updates te plaatsen he???! :D


Bedankt! Ik zal zeker (proberen) nog regelmatig een update te plaatsen :D We zijn nu aan het overdenken om een oefen vaardigheid te starten eind augustus.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Omdat ik zo trots op hem ben..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:30

Gewoon starten! :j

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:30

Wat leuk zeg! :D

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Omdat ik zo trots op hem ben..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:44

Ik zie mezelf toen ik net begon hihi ook vanuit de eventing/dressuur/springsport, ruiter ervaring is een goede basis voor de mensport en je hebt een prachtpony ervoor staan, dat gaat helemaal goed komen. +:)+
Lekker blijven oefenen en ervaring opdoen! En als je vragen hebt ben je altijd welkom om ze te stellen.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 08:22

Eline91 schreef:
Wat leuk zeg! :D


Lukasje schreef:
Gewoon starten! :j


Bedankt! Komt goed ;)


MelanieB schreef:
Ik zie mezelf toen ik net begon hihi ook vanuit de eventing/dressuur/springsport, ruiter ervaring is een goede basis voor de mensport en je hebt een prachtpony ervoor staan, dat gaat helemaal goed komen. +:)+
Lekker blijven oefenen en ervaring opdoen! En als je vragen hebt ben je altijd welkom om ze te stellen.


Thanks! Heel erg bedankt, dat hou ik in mn achterhoofd ;)

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:42

Oehhh, gaaf! :D
Eng hé de eerste keer galop. :')
Hier vorig jaar begonnen met mennen, echt raar was het.
Mijn pony is 1,32, maar zo'n wagen voelt zo groot de eerste keren, en dan de eerste keren in een 20-40 bak, hoe doen mensen dat toch dacht ik.
Nou, in no time trainde ik vaardigheid thuis op M niveau in een 20-40 bak, waar ik het eerst op L niveau al onmogelijk vond. :D
Succes met je ontdekkingstocht, het is zó leuk!

Je wagen is trouwens walgelijk mooi, maar dat weet je wel denk ik. :+
Fijn dat je naar je pony hebt geluisterd, en jullie komen er wel want leuk is hij.
Mijn cap en bodyprotector hangen trouwens aan mijn tuigkar.
Zweep heb ik hier trouwens altijd in mijn hand, vind het maar niks zonder maar dat is eerst echt wennen.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 15:32

moonfish13 schreef:
Oehhh, gaaf! :D
Eng hé de eerste keer galop. :')
Hier vorig jaar begonnen met mennen, echt raar was het.
Mijn pony is 1,32, maar zo'n wagen voelt zo groot de eerste keren, en dan de eerste keren in een 20-40 bak, hoe doen mensen dat toch dacht ik.
Nou, in no time trainde ik vaardigheid thuis op M niveau in een 20-40 bak, waar ik het eerst op L niveau al onmogelijk vond. :D
Succes met je ontdekkingstocht, het is zó leuk!

Je wagen is trouwens walgelijk mooi, maar dat weet je wel denk ik. :+
Fijn dat je naar je pony hebt geluisterd, en jullie komen er wel want leuk is hij.
Mijn cap en bodyprotector hangen trouwens aan mijn tuigkar.
Zweep heb ik hier trouwens altijd in mijn hand, vind het maar niks zonder maar dat is eerst echt wennen.


Dat met de 20x40 baan herken ik! Ik vond het eerst zo ontzettend klein haha :P
Thanks, ben ook echt super blij met mijn wagen. Heb hem toevallig heel goed kunnen kopen waardoor we ook zo'n wagen konden kopen ;)

Zoolgangster

Berichten: 9592
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:42

Wat leuk dat jullie zo toch samen kunnen blijven rijden! Heel veel succes gewenst, en dat zal vast wel lukken. :)

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Omdat ik zo trots op hem ben..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 19:43

Bedankt allemaal!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:37

Kijk eindelijk eens een leuk topic van iemand die een overstap maakt om zijn paard te kunnen behouden. Wat zijn jullie een mooi team! En die wedstrijdjes........ Ik denk dat je al starten kunt! Als ik dat galop op de foto zo zie, dan moet die stap en draf vast ookal prima zijn! Geweldig dat je ouders ook fanatiek zijn. :)

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Omdat ik zo trots op hem ben..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:02

Wat een leuk topic dit!

Ik ga zeker volgen. Ook ik ben nog onwennig met de zweep en die van mij voelt voor mij te zwaar in de hand, maar lichtgewicht zijn ze er waarschijnlijk niet. Ik hoop aan het begin van de winter ook te kunnen gaan lessen in het mennen, ik men nu nog recreatief.

Fotografie91Jarig

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:27

Onwijs leuke pony heb je! daar ga je vast veel lol mee beleven in het mennen :)
Ik ben ook van ruiter naar menner gegaan nu sinds 2 jaar *\o/* nog geen dag spijt van gehad :)

Fennadev schreef:
Wat een leuk topic dit!

Ik ga zeker volgen. Ook ik ben nog onwennig met de zweep en die van mij voelt voor mij te zwaar in de hand, maar lichtgewicht zijn ze er waarschijnlijk niet. Ik hoop aan het begin van de winter ook te kunnen gaan lessen in het mennen, ik men nu nog recreatief.


Zweep in de rechter hand geeft al een stuk lichter gevoel zo is mij altijd geleerd en ik heb een onwijs lichte zweep van Carbon heb ik hier ooit ergens gelezen en die weegt echt heel weinig :)
maar ja die zweep was ook 60 euro dus je moet er wel wat voor over hebben :)

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 09:05

Fotografie91 schreef:
Onwijs leuke pony heb je! daar ga je vast veel lol mee beleven in het mennen :)
Ik ben ook van ruiter naar menner gegaan nu sinds 2 jaar *\o/* nog geen dag spijt van gehad :)

Fennadev schreef:
Wat een leuk topic dit!

Ik ga zeker volgen. Ook ik ben nog onwennig met de zweep en die van mij voelt voor mij te zwaar in de hand, maar lichtgewicht zijn ze er waarschijnlijk niet. Ik hoop aan het begin van de winter ook te kunnen gaan lessen in het mennen, ik men nu nog recreatief.


Zweep in de rechter hand geeft al een stuk lichter gevoel zo is mij altijd geleerd en ik heb een onwijs lichte zweep van Carbon heb ik hier ooit ergens gelezen en die weegt echt heel weinig :)
maar ja die zweep was ook 60 euro dus je moet er wel wat voor over hebben :)


Bedankt! Ik heb inderdaad ook en zweep van Carbon omdat die zo lekker licht zijn, kreeg bij zo'n andere zweep vrij snel last van mn pols en die zwieberde nog meer waardoor het gevoel dat ik hem niet onder controle had nog erger werd. Gelukkig kon ik eerst een zweep lenen om te proberen :)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:34

Hete hangijzers gewoon lekker laten afkoelen :') . Idd cap gewoon aan de wagen laten hangen :D :x . Doe ik ook .... áán de wagen _O- . En opzetten wanneer het móet O:) .

Je hebt echt een gave pony! Ik weet niet hoe ver je bent onder zadel, maar dat kun je met zo'n pony dus heel goed benutten om hem dingen aan te leren. Achterwaarts bijvoorbeeld, middendraf, verzamelen, wijken... allemaal onder zadel mét stemcommando's oefenen en hij legt op een gegeven moment zelf de link.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 09:35

Gem schreef:
Hete hangijzers gewoon lekker laten afkoelen :') . Idd cap gewoon aan de wagen laten hangen :D :x . Doe ik ook .... áán de wagen _O- . En opzetten wanneer het móet O:) .

Je hebt echt een gave pony! Ik weet niet hoe ver je bent onder zadel, maar dat kun je met zo'n pony dus heel goed benutten om hem dingen aan te leren. Achterwaarts bijvoorbeeld, middendraf, verzamelen, wijken... allemaal onder zadel mét stemcommando's oefenen en hij legt op een gegeven moment zelf de link.


Hahaha thanks! Onder het zadel kent hij bijna alle oefeningen tot het Z ;) Bedankt voor de tip! Ga ik zeker mee aan de slag!

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:54

_/-\o_ geweldige poown, prachtige combi, superswitch!

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Omdat ik zo trots op hem ben..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:39

Wat een prachtige aanwinst hier in de Aangespannen hoek! Hele mooie combi!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:43

Karina schreef:
Wat een prachtige aanwinst hier in de Aangespannen hoek! Hele mooie combi!


VanHuisUit schreef:
_/-\o_ geweldige poown, prachtige combi, superswitch!


Bedankt! *\o/*

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:50

Super! Welkom in de mensport-wereld hihi :j

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Omdat ik zo trots op hem ben..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 09:41

Even een mini update: In verband met mijn stage heeft Victor nu drie weken in training gestaan bij Milou, ik ga hem morgen ophalen :D . Inmiddels ben ik bezig met de aanvraag voor een men licentie ( op aanraden van Milou) en heb ik een oefenvaardigheid gepland eind augustus. *\%/*