Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 13:45

Nadat vorig jaar onze vakantie in Soest (topic: Onze eerste vakantie met paard en wagen!) zo goed bevallen was gelijk verder gaan kijken voor een nieuw adresje! Zo kwamen wij eind vorig jaar dit mooie plekje tegen, we zoeken bewust wat kleinere locaties en dit paste precies in wat we zochten! Stal voor de nacht voor Wimbley en overdag lekker buiten, vorig jaar merkte we namelijk dat Wimbley 's nachts op de wei niks vind ;) Wijzelf in de caravan die speciaal voor gasten geplaatst zijn!
We zijn zaterdag 7 mei vertrokken en gingen helaas zaterdag 14 mei alweer naar huis!

Nouja genoeg gekletst hier de foto's van onze avonturen op de veluwe!

1. Wimbley in zijn wat kale wei met hooi voor de eerste dagen naast de caravan!
Afbeelding

2. Voor de deur lag al een mooi stukje hei, nog geen 40 meter stappen vanaf het erf stonden we er al bijna op!
Afbeelding

3. Koeien in de wei waren wel erg vreemd! Op het Speulderveld lagen ook wilde koeien en dit was totaal niet raar....
Afbeelding

4. Op donderdag zijn we naar hotel de Mallejan gereden, via het hulshorsterzand bijna 20km rijden. Hier kon Wimbley even lekker op stal uitrusten voor de terugweg!
Afbeelding

5. Onze vakantie selfie op de elspeetsche heide kon niet ontbreken!
Afbeelding

6. Op vrijdag zijn we naar het Boshuis in Drie gereden, helaas verschrikkelijk verdwaald op de Ermelosche heide (ja we hebben echt omgereden naar dingen om alles te kunnen zien ;) ) maar dat was iets te om! Ruim 30km op de heenweg, 10km meer dan gepland want wat is alles daar slecht aangegeven niet te vergelijken met de andere stukken waar we hadden gereden! Terug was nog zo'n 15km dus blij dat we hiernaar hadden getraind! Meneer was fris en fruitig weer thuis. Bij het Boshuis in Drie heeft hij even lekker kunnen uitrusten op de wei!
Afbeelding

7. Wimbley zijn wat vollere weide, bewust gekozen hem hier niet direct op te zetten...
Afbeelding

8. De menpad blokkerende koeien waar ik bang voor was dat Wimbley bang zou zijn maar niks aan de hand was en we rustig langs konden stappen!
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Bij het hulsthorsterzand
Afbeelding

Op woensdag was vriendlief langsgekomen om ons hele team weer even op de foto te zetten hierbij die foto's:

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding


Al met al een super vakantie! Wimbley een stuk dikkere billen gekweekt door het heuveltje op heuveltje af en zeker een aanrader voor iedereen die een lekker rustig plekje zoekt ipv een druk hotel of camping! De uitvalsmogelijkheden zijn geweldig (we hebben totaal ruim 160km gereden en nooit dezelfde route!) Op naar onze vakantie volgend jaar!! (misschien wel weer in Elspeet!!)
Laatst bijgewerkt door lovehaffie op 19-05-16 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!


Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:48

Wow, dat ziet er geweldig uit!

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 13:56

Het was ook echt geweldig... Heb zelfs een soort heimwee! Waar we in Soest nog wel is stiekem paden namen waar we eigenlijk niet met de wagen opmochten hebben we hier alles legaal gereden en hadden we nog wel meer willen doen!

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!

janouk
Blogger

Berichten: 17811
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:14

*\o/* super zo'n vakantie met Wimbley. Mooie paden.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:17

Dat ziet er leuk uit zeg! Heb je de lekkere appeltaart bij boshuis drie ook geproefd? :D

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 17:11

Haha Maureen iedereen begint over de appeltaart daar maar die hebben we nou net niet gegeten allebei een lekkere uitsmijter, maar ik had de rust niet voor nog een appeltaart (kon Wim niet zien staan en meneer is niet zo makkelijk alleen :P ) Goede reden om nog is terug te gaan!

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:13

Aaaaaah _O-

Toen ik mijn paard nog had stond ik er een uurtje rijden vanaf. Ik heb daar zovaak appeltaart gegeten <3 vooral lekkere grote hompen en als ze net uit de oven komen zijn ze heel lekker :D

Tinkies7

Berichten: 182
Geregistreerd: 24-10-10

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:09

Wat ziet dat er heeeerlijk uit zeg! Kan me goed voorstellen dat je genoten hebt! ^^ Maar waren de zandpaden niet te zwaar met de wagen?
Ik hoop dit misschien volgend jaar ook met m'n pony en moeder te doen! Zal je adresjes onthouden :)

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:20

Ziet er superleuk uit!

Starwien ,Enjoy La Vida, Kir Royal <3

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 18:29

Nee hoor! Zijn ook echt menpaden dus breed zat! Doordat we wel erg warm zonnig weer hadden waren sommige paden wel mul maar als je daar rekening mee houd (mul zand draf of galop en harde stukken stappen) is het prima te doen!

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!

Marlies1

Berichten: 3933
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:37

Heerlijk, hoor! En jullie hadden er mooi weer bij, zo te zien. Dat maakt zo'n vakantie dubbel zo leuk :-)
Leuk ook dat je vanaf je terras je paard kunt aaien :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:05

Gaaf zeg :)

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:11

Leuk he die omgeving?
Wij vertoeven geregeld in Garderen met pony en wagen.
En inderdaad met gespierde billen weer naar huis.
Laatst hebben we geluncht bij boshuis drie met sate, echt onwijs lekker gegeten.
Ik vind het personeel ook super voor de paarden, mijn pony vind alleen zijn soms niks en kan dan best gek doen in zijn onrust.
Durfde hem daarom niet zo goed alleen te laten, maar ze stonden buiten zalm te roken met zicht op de paddock en ze zouden hem in de gaten houden voor me.
Als hij van slag zou raken zouden ze roepen. +:)+
We hebben dus binnen bij de kachel in alle rust kunnen eten, echt toppertjes daar.

Dit was eind maart, koud en dus jas aan!
Ze waren verderop met een zaagmachine bezig naast de wei, dus maar even niet de wei dan maar:

Afbeelding

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 23:28

Ja super lief personeel inderdaad! Bij de Mallejan (in Vierhouten) trouwens ook hoor, super lieve dames die me vroegen of ik alles kon vinden etc.

Helaas is het voor ons maar 1x per jaar mogelijk om op pad te gaan, we hebben namelijk zelf geen vervoersmogelijk voor paard en wagen dus gaan met de Vlaardingse Paardentaxi! Maar meerdere keren paar jaar word dan een duur grapje op dan duur! Het is bijna 2 uur rijden vanaf Den Haag. Maar volgend jaar willen we sowieso weer op vakantie, waarheen dat is nog even de vraag!

Het naast de caravan, smorgens zelf voeren, voor het slapen even nog een knuffel mis ik vooral! Had ik vorig jaar ook... Zo anders dan 1x per dag naar stal wat we hier doen! Het is voor mij bijna 3 kwartier reizen naar de stal waar Wimbley staat helaas... Had hem liever zoals op vakantie op 5 min, dus met de vakantie is het een vereiste dat hij en lekker buiten kan, snachts op stal en dichtbij is :P

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:52

Ik heb de mazzel dat de caravan van mijn ouders daar toch op een camping staat.
Dat kost dus niks extra en omdat de caravan daar staat hebben mijn ouders een tweedehands trailer met koetsframe aangeschaft zodat we mee kunnen.
Anders is het echt een duur grapje met huren van een trailer met koetsframe, wat niet op veel plaatsen verhuurd wordt of twee keer rijden.
Voor ons is het 50 minuten zonder trailer, dus zeg ruim een uur met trailer.
Omdat we nu de routine hebben is het ook zo gepiept, hij is makkelijk te laden en hij gaat ook elke keer naar dezelfde stal.
Meneer kende na een half jaar er niet geweest te zijn nog steeds de weg daar. :+

Overigens is het hier ook niet altijd feest hoor.
Recent was hij verhuisd wat geen succes was, maar daar wel een dik been opgelopen.
Dus pony terug verhuisd, en tot zijn been goed dun is mag hij van mij niet mee.
De dierenarts heeft zijn been wel goed bevonden, dus als het mee zit kan hij denk ik volgende week mee naar zijn geliefde bos.
Rond pasen is hij er geweest, maar toen was het echt enorm koud en werd ik in die week daar ook nog eens ziek.
De tent was zelfs niet meer warm te krijgen met een gaskachel formaat koelkast, toen hebben mijn ouders ons veel eerder als gepland thuisgebracht.
Dat was echt ontzettend jammer, maarja ziek zijn en het ook nog eens constant hartstikke koud hebben is echt geen geslaagde combinatie.
Zeker niet met reumatische pijnen, dan is kou en vocht funest.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 06:42

Wat leuk :D

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-16 12:59

Moonfish13: dat is inderdaad mazzel zeg! Dat geluk hebben wij niet. Wat een pech met je paardje! Wim liep 2 maanden terug ook voor het eerst in zijn leven kreupel, was als de dood dat dat het einde van de vakantie zou betekenen maar was 'gewoon' een verkeerd geschoten spier etc.

Ja we hebben het echt heerlijk gehad... Ben nu bezig met onze vakantie film hebben veel gefilmd ook onderweg, ook nog tijdens onze laatste rit toen er allemaal enduranceruiters reden... Helaas ook beeld van een vallende ruiter omdat ze de rust niet namen om gewoon stappend te passeren terwijl hun paarden bang waren. Zo jammer dat het wedstrijdelement meer aanwezig was dan het rekening houden met elkaar en je eigen paard...

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:27

Ziet er prachtig uit daar. Is het voor de groom te doen achterop de wagen met zulke afstanden? Ik neem aan dat ze niet de hele tijd is blijven staan? Kun je een beetje comfortabel zitten achterop?

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-16 13:47

Ze heeft prima kunnen zitten! Ze staat inderdaad zeker niet de hele tijd maar bij bijvoorbeeld oversteken, galop of mogelijk 'enge' dingen gaat ze alleen staan. Verder zit ze de kaart te lezen :)

Toen we deze wagen kochten hier ook speciaal naar gekeken, hiervoor hadden we een recreatiewagen maar die was best zwaar en slecht geveerd. Deze is heel licht en super geveerd dus ze zit zelfs beter nu hihi

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:24

Goed om te weten. Ik heb nu ook een recreatiewagen die ik slecht geveerd vind en wil ook zo'n type wagen gaan kopen. Nu ga ik bijna altijd alleen op pad maar goed om te weten dat het goed te doen is om iemand achterop mee te nemen voor een tocht.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:40

wat is het toch een mooie haflinger! prachtige omgeving :D

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-16 21:17

Christina schreef:
Goed om te weten. Ik heb nu ook een recreatiewagen die ik slecht geveerd vind en wil ook zo'n type wagen gaan kopen. Nu ga ik bijna altijd alleen op pad maar goed om te weten dat het goed te doen is om iemand achterop mee te nemen voor een tocht.


Paste prima en mijn mams en ik hebben niet de kleinste billen :P

Afbeelding

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Haflinger Wimbley met de wagen op de veluwe! (Elspeet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-16 23:02

Wauw Uitgelicht! Super leuk!!

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!

kusluuc

Berichten: 3
Geregistreerd: 22-03-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:31

Wauw wat een mooie haf !!

Zelf niet zo fan van het haflinger ras omdat ik de meeste erg veel op elkaar vind lijken maar Wimbley vind ik zo'n mooie bouw en hoofdje hebben !! <3 <3

Noah Elijah , O4 sept 2O16 .

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:34

Wat een geweldige vacantie!
Ik wil eigenlijk ook een mengen maar dan zou ik er plek voor de hond op willen hebben. Een grote hond bijna 70 cm groot.
Stel dat je achter 4 stoeltjes hebt dat daar plank op kan ofzo.
Want voor bij benen is denken ik te weinig plek hè?

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nele80, Theseus en 1 bezoeker