In mei heb ik voor de grap een keertje één vaardigheid parcours geprobeerd, om te zien hoe dat gaat. Natuurlijk ging de 1e keer veelste langzaam en hadden we een ruime tijdsoverschrijding (ook omdat ie zichzelf had opgeblazen in de dressuur), maar met netjes sturen hadden we maar 1 bal geraakt. Begin juni in Hoofddorp had ik inmiddels het galopperen ook met hem opgepakt en dacht Sam "leuk vaardigheid! Ik mag hard!" Dus woesh daar gingen we en namen we 3 ballen mee. Na wat tips van de parcoursbouwer (hoekeriger rijden - want het is geen dressuurbaan waar het rond moet - en altijd op de buitenste pion mikken en vlak voor de hindernis pas rechtzetten) gingen we voor de 2e keer rond en viel het kwartje bij ons allebei: resultaat helemaal foutloos!

Op Sam's tiende verjaardag reden we in Middenbeemster ons 4e en 5e vaardigheid parcours. Dit keer grotendeels in een rustig handgalopje en weer bleven alle ballen liggen! Binnen in de kantine sprak een andere deelneemster mij aan van "Was jij diegene met dat schimmeltje? Die vreet de pionnen echt op!" Blijkbaar ziet mijn gecontroleerde handgalopje vanaf de zijlijn er supersnel uit.

Hieronder een selectie van de mooiste foto's van mijn wedstrijden dit jaar!
2/6/13 Hoofddorp
Alles wat jij onder je neus stopt kan ik toch ook wel eten, papa?
In Hoofddorp scheen een lekker zonnetje, waardoor Sam's witte vacht bijna pijn deed aan je ogen
23/6/13 Middenbeemster
Sam op zijn verjaardag op weg naar 4 winstpunten en twee 1e prijzen in de vaardigheid!
Deze wedstrijd leverde zelfs een megascore van 6 winstpunten op! In de dressuur scoorden we twee keer 191 punten (en een tweede prijs). Super fijn als alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen op het juiste moment

7/7/13 Barsingerhorn
In Barsingerhorn reed ik mijn 4e winstpunt in de L.
Het parcours was dit keer best pittig en Sam had besloten om de sterke vent uit te gaan hangen, dus ik moest keihard werken in de vaardigheid. (Het was zo'n gevalletje dat de toeschouwers vonden dat het er best wel goed uit zag, terwijl het voor jezelf als menner totaal niet soepel voelde. Dat hebben jullie vast ook wel een keer gehad

Maar gelukkig reden we er maar 1 bal af per omloop en waren we precies binnen de tijd. Dus staan we nu op L+8 in de vaardigheid en ga ik proberen op 25 augustus bij de Zaanse Ruiters om M startgerechtigd te worden.
Als tip kreeg ik mee van de parcoursbouwer om op 15cm te gaan oefenen, om nog scherper te leren sturen in de vaardigheid. Dit is 5cm krapper dan de officiële afstand (M/Z/ZZ is 20cm), dus dat zal thuis flink wat ballen rapen worden