Nadat we begin augustus een aantal dagen op de Veluwe hadden gebivakkeerd met ons paardje Thamigo, a.k.a. "Mick"
(zie topicje: Met Mickje Mennend door De Veluwe: Bos en Hei, De Veluwe)
gingen we vorige week voor de herhaling...
De hei stond nu in bloei, werkelijk prachtig! En waar anders kun je zowel op als achter je paard zo heerlijk relaxed urenlang genieten in de natuur!
Donderdag maakten we een rit van Kootwijkerbroek naar Hoog Buurloo. Gewoon, kaartje mee voor de zekerheid, maar helemaal geen route gepland, gewoon de mooie paden uitkiezen en rijden en na verloop van tijd zochten we dan even een wegwijzerpaaltje om te kijken op het kaartje waar we ongeveer waren. Ik heb niet overal foto's gemaakt, dat vergeet ik soms gewoon omdat het zo genieten is met dat rijden, maar hier toch een kleine 'sfeerimpressie' van deze heerlijke dag.
Vlak na vertrek, na de ingang van het natuurgebied

De eerste stukjes paarse hei moest Mick ook even links en rechts bekijken, hij vond het eerst maar beetje eng en wilde er steeds voor uitwijken, maar toen hij zag dat het 'overal' was, liep hij maar lekker door

Het bos in, lekker koel en hier gelukkig een wat hardere ondergrond

Even checken hoe hij erbij stond na anderhalf uurtje rijden ongeveer; nog helemaal droog en fit ondanks de zware zandpaden en de lekkere stukken galop die we hier al gedaan hebben op de bospaden, hij wil wel weer verder:

En hoe fijn, géén dazen

Na 3 uur rijden tijd voor een echte stop, even uitgespannen, hoofdstel eraf en halstertje eraan (de rest van tuig wel opgehouden) en eerst voor Mick een appeltjeswatertje gemaakt:

En na onze picknicklunch nog even gerelaxed, Mick heeft beetje aan halster gegraasd en wij nog wat gezeten

En dan zijn we weer onderweg, even 'zoeken' naar de houding

Daarna ben ik opgehouden met foto's maken, het stuifde behoorlijk met dat losse zand en ik hoorde mijn camera al zo'n beetje 'knarsend' aan en uit gaan, dus heb het ding maar netjes opgeborgen

Deze foto is nog op de terugweg, natuurlijk een oortjes-fotootje

En dan tot slot nog een heel klein filmpje, een paar seconden maar, van een dravend paardje door het bos. Maar ik moet erbij zeggen: filmen achter op de kar is weer een vak apart