[AR] Bos en Hei, de Veluwe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Bos en Hei, de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 15:33

Helemaal onverwachts kwam vorige week het idee opzetten om even 'de boel de boel te laten', de kar op de trailer te lieren, paardje erin te parkeren, een paar hoognodige spulletjes mee te nemen en richting Veluwe te rijden. Weg van alle stress en even helemaal onthaasten...
Zo gezegd, zo gedaan, op maandagmorgen even naar de accommodatie gebeld, we waren van harte welkom en zijn daar dinsdag naar toe gereden. We hebben een paar dagen in het bos rondgezworven, allerlei nieuwe 'men-dimensies' ervaren, namelijk met los teugeltje door de natuur in een heerlijke galop, slingerend door diepe kuilen en plassen. De kar is in een bochtje door een hele grote plas met hele zware modder bijna omgeklapt, we zaten toen nog naast elkaar voorop en ik ben eraf gegleden, dat was geluk hebben, want daardoor ging de kar net niet om, fjoe... De dag erna hebben we ervoor gekozen om de stoel voorop in het midden te zetten en de groom achterop de kar balanceren, stukken veiliger ;-)

En aangezien dit een fototopicje is, nu maar wat plaatjes :D

Na aankomst eerst even stal verkennen:
Afbeelding

De stal beviel wel prima, maar daar waren we niet voor gekomen...

kijk de oortjes, hij kent de weg niet en is even erg op ons gefocussed, afwachtend wat we gaan doen, zo schattig:
Afbeelding

hier zijn we al door het hek gegaan en richting bos, langs stuk open veld:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het bos in:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de menner en groom wisselen even om
Afbeelding
Afbeelding

voetjes <3
Afbeelding

het gebied uit door het hek vond Mick maar een wonderlijk gebeuren. Het wildrooster vond hij behoorlijk eng, de eerste avond draaide hij heel snel 180 graden om en liep er van weg, maar gelukkig werd het een stuk beter te doen toen hij zag dat het hek veilig open kon :D
Afbeelding

na een rit van zo'n 3 uur, een flinke douche en een uurtje op stal met lekker veel hooi van thuis, mocht meneer even het land op, tenslotte ook een beetje vakantie /3
Afbeelding

en na zo'n lekker dagje weer braaf mee naar stal:
Afbeelding

Het is ons zo goed bevallen, dat we over een paar weekjes weer een lang weekend gaan :D

Bedankt voor het kijken!

Janedieene

Re: Bos en Hei, de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:44

Ziet er heerlijk uit!
Lekker hé, de Veluwe.
Hebben jullie thuis een hele andere omgeving?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 15:47

De Veluwe is echt het mooiste stukje Nederland denk ik zo, ik wist niet dat er zoveel mogelijkheden voor de menners waren, echt, wat een routes kun je daar rijden zeg!!! Volgende keer ook ritje onder het zadel proberen :))

Wij wonen in Etten-Leur en de Pannenhoef en Liesbos zijn wel dichtbij, maar dat is allemaal zo klein en qua paden niet te vergelijken helaas. Ik zou er zo naar toe verhuizen joh, als ik het goed begrijp, woon jij op de Veluwe??? Ben jaloerssss :D

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:57

Hey lief!!
Wat heerlijk, even ontstressen!!
Ziet er goed uit...
Heb nu vakantie, zijn aan het klussen. Di tm do naar zee en dan ben ik de week erop nog vrij... Tijd voor een bakkie inderdaad!!
Xxxx

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 15:58

@Soofje: you're gonna get PB-tje :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:08

Mooie vakantie gehad dus.
idd zo'n wildrooster is ook erg eng..gelukkig zijn jullie zo verstandig om er langs te gaan ipv er overheen !!
Mick doet het echt supergoed he ?! fijn zo'n betrouwbaar paard ! :j

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:12

Ja klopt, ik woon echt Midden Nederland, we zitten dus precies op t hoekje waar echt het grote bos begint.
Dan heb je aan de ene kant van de weg een "bosje" waar je maximaal een rit van 2 uur kan maken, en aan de andere kant van de weg zit het bos wat van Ermelo tot Arnhem gaat.. genoeg rijplezier dus! :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 16:15

@Biancacoo: hij is echt een heerlijk leerpaard die ons onze menfouten grif vergeeft, echt goud waard zo! Ik snap inderdaad niet dat er mensen zijn die het risico nemen om over zo'n wildrooster heen te lopen met een paard, zeker niet met ijzers, ik was er zelf overheen gewandeld eerste keer na het hekje dichtdoen en ik gleed zelf gewoon weg over dat ijzer en het zou toch maar lelijke blessures kunnen opleveren bij je paard zijn hoef schat ik zo in... Het hekje was wel grappig, na de 2e keer ging Mick steeds zelf al 'voorsorteren' :))

@Jenedieene: wow, dat is idd alle ruimte voor heel heel heel veel rijplezier! Is 'de andere kant' de kant waar wij zaten, bij Stroe en Garderen enzo???

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:26

Leuke foto's TS! Mooi wagentje en mooie pony heb je.
Ik woon sinds 1991 hier op de Veluwe,voorheen Eindhoven.Zou voor geen goud terug willen.
Je rijd hier 10min over een rustige weg en je stapt de heide op.Aan de andere kant ga je het bos in,de Veluwe trail loopt daar.
Ik snap best dat je hier zou willen wonen!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:28

Als het goed is wel! Alleen heb je dan nog lang niet het hele bos gehad, en anders zat je toevallig ook op zo'n stukje kleiner bos zoals wij ook hebben ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:40

heerlijk meid!!!

fijn dat je zo lekker de boel de boel kon laten :))

morgen gaan wij een weekje, ook zin in :D

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:13

Ah tof zo'n verslagje!
Ziet er leuk uit, je ziet van de plaatjes dat jullie genoten hebben! ;D
En wat leuk dat jullie nog een keer gaan!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:30

Heerlijk genoten zo te zien!! Ja de Veluwe is écht een aanrader!!!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 17:55

@Gohya: dankjewel voor complimentje over kar en paardje ;-)

@Janedieene: denk dat we wel in 't grote bos zaten, tenminste het was uren lang rijplezier zonder enig punt van herkenning :D

@Bic: wat gaaf dat jullie nu gaan, waar ga je precies heen??? heel veel plezier!!

@Marijke: dankjewel en het was idd genieten zeg, wat een prachtig stukje van ons landje, echt een aanrader!

@Frensie: nou en of, wat heerlijk om elke dag zulke routes te kunnen kiezen, ik benijd je :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:34

wij gaan naar camping boszicht, bij dieren en laagsoeren :D

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:35

wat heb jij een heerlijk paard dat dit allemaal kan zeg!!! super!!!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 18:44

@bic: hebben jullie zelf tent mee of heb je daar caravan ofzo? Ik ga in elk geval duimen voor lekker weer, beetje droog en niet te warm, da's heerlijk als je met de paarden bezig bent! Heel, heel, heel veel plezier kanjert!!!

@eefje: aah, thnxxx, hij is echt ons vriendje, is heerlijk!!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:12

dankjewel mop :)
we hebben daar een sta caravanneke :)
ben heel benieuwd naar de hei die in bloei zou moeten staan nu :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 19:32

waar wij reden was het nog niet echt in bloei, maar je zag wel de knopjes allemaal al zitten, dus kan nooit meer lang duren :-)

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:37

wat leuk dat je lekker je boeltje kunt pakken en naar plekjes gaan,
ik heb zelf 2 jaar in Stroe gewoont, zo mooi daar, regelmatig met de honden een rondje bos en hei gedaan, heerlijk om daar te vertoeven

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:37

_/-\o_ stoer op pad met Mick *\o/* Dat ziet er geweldig uit. Puur genieten zo.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 21:02

@Joyca: dat is echt genieten, gewoon onverwachts de trailer volladen en gaan (lukt helaas niet altijd in drukke leventje ;-) )

@Janouk: stoer is het zo he? wie had dat ooit gedacht vorig jaar met de steigerende Har voor de kar dat we zulke "echte" menners zouden worden...

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:57

ik hoop eens een keer met mijn verzorgpaard over het strand te mogen gaan rijden, dat lijkt mij helemaal het einde, maar ja ik mag nu al zo vaak komen als ik wil, en staat nu voor 2 maanden kort bij mij huis en ben al iedere dag geweest,

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:06

Hey Prinsje wat geweldig *\o/* *\o/* , heerlijk genoten met Mick, wat een heerlijk paard is het ook!
Prachtige plaatjes en nog een mooi lang genietweekend op de mooie Veluwe voor de boeg *\o/* *\o/*

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:09

Heerlijk lijkt me dat! Ziet er ook erg leuk uit, jullie genieten echt.
Ook ik woon aan de 'verkeerde kant' van Nederland! Ik zou graag volgend jaar die richting op willen gaan voor een menvakantie met mijn shet. Waar heb jij gestaan? Ik zie nl dat de weide goed genoeg is afgezet voor een shetlander! :D