Floris is 5 jaar oud en sinds 6 weken in mijn bezit. Het is een ruintje met een geweldige karakter. Hij was wat aan de dikke kant toen hij ons kwam, maar dat was geen probleem.
Floris heeft 5 jaar in een bakje gestaan niks doen. Floris was niets gewent. Hij kon amper vaststaan.
Hij was gelukkig heel leergierig. Ik ben aan de slag gegaan en hij pakte alles heel snel op. Ik ben begonnen met longeren aan halster, toen met een hoofdstelletje en halster er onder, en langzaam aan laten wennen aan druk op het bit.
Uiteindelijk ben ik begonnen met dubbele lijnen en een menhoofdstel met oogkleppen. Hij is er veel geconcentreerder door.
Ik kwam een beetje in de problemen toen ik met hem wilde gaan slepen. Mijn hulpjes waren beide lange mannen. Hij reageerde wat angstig op ze. Uiteindelijk zo erg dat ik een stap terug moest in het beleren. Hierop heb ik besloten om Floris weg te brengen naar mijn instructeur om hem voor de wagen te zetten. Ik wilde het niet verpesten en had hiervoor te weinig ervaring.
Dit is een geweldige beslissing geweest. Vorige week dinsdagmiddag heb ik hem weggebracht en woensdag stond hij al voor de wagen. Hij deed het super en heel braaf. Hij vond het wel spannend maar deed geen stap verkeerd.
Als hij het af en toe niet meer weet staat hij stil. Dan helpt de groom hem op weg twee meter en gaat hij vrolijk verder.
Hij heeft er nu zelfs lol in. Hij draaft en galoppeerd wat rond, hij vind het geweldig. het gaat op een hele vriendelijke manier. In alle rust. Kijk en geniet van het filmpje en foto´s.
Ik ben super trots en deze week kan ik er zelf rustig mee verder.
Het wagentje past niet super, maar het is puur voor het beleren. Zelf heb ik een vierwielig marathon wagentje.
http://www.youtube.com/watch?v=JHJ3WC8bns4&feature=plcp
Zo kwam die bij ons. Net een dag.

Voor de derde keer voor de wagen. De topper
Ik hoop binnenkort nieuwe foto´s te hebben. Eind van deze week komt hij terug en ga ik verder. Dan elke
maandag les. Ben zeer benieuwd. Mijn nieuwe topper.