[AR] Oldenzijlster Floris voor de wagen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Florinde

Oldenzijlster Floris voor de wagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 19:03

Oldenzijlster Floris is mijn nieuwe menpony. Ik heb mijn merrie verkocht omdat die te klein was en qua bouw niet helemaal geschikt voor het mennen.

Floris is 5 jaar oud en sinds 6 weken in mijn bezit. Het is een ruintje met een geweldige karakter. Hij was wat aan de dikke kant toen hij ons kwam, maar dat was geen probleem.
Floris heeft 5 jaar in een bakje gestaan niks doen. Floris was niets gewent. Hij kon amper vaststaan.
Hij was gelukkig heel leergierig. Ik ben aan de slag gegaan en hij pakte alles heel snel op. Ik ben begonnen met longeren aan halster, toen met een hoofdstelletje en halster er onder, en langzaam aan laten wennen aan druk op het bit.

Uiteindelijk ben ik begonnen met dubbele lijnen en een menhoofdstel met oogkleppen. Hij is er veel geconcentreerder door.
Ik kwam een beetje in de problemen toen ik met hem wilde gaan slepen. Mijn hulpjes waren beide lange mannen. Hij reageerde wat angstig op ze. Uiteindelijk zo erg dat ik een stap terug moest in het beleren. Hierop heb ik besloten om Floris weg te brengen naar mijn instructeur om hem voor de wagen te zetten. Ik wilde het niet verpesten en had hiervoor te weinig ervaring.

Dit is een geweldige beslissing geweest. Vorige week dinsdagmiddag heb ik hem weggebracht en woensdag stond hij al voor de wagen. Hij deed het super en heel braaf. Hij vond het wel spannend maar deed geen stap verkeerd.

Als hij het af en toe niet meer weet staat hij stil. Dan helpt de groom hem op weg twee meter en gaat hij vrolijk verder.
Hij heeft er nu zelfs lol in. Hij draaft en galoppeerd wat rond, hij vind het geweldig. het gaat op een hele vriendelijke manier. In alle rust. Kijk en geniet van het filmpje en foto´s.

Ik ben super trots en deze week kan ik er zelf rustig mee verder.

Het wagentje past niet super, maar het is puur voor het beleren. Zelf heb ik een vierwielig marathon wagentje.

http://www.youtube.com/watch?v=JHJ3WC8bns4&feature=plcp

Zo kwam die bij ons. Net een dag.
Afbeelding

Afbeelding

Voor de derde keer voor de wagen. De topper
Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop binnenkort nieuwe foto´s te hebben. Eind van deze week komt hij terug en ga ik verder. Dan elke
maandag les. Ben zeer benieuwd. Mijn nieuwe topper.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:38

Dat word een leuke show pony maar zie ik nou goed dat de leidsel in het 2e gat zitten (middelste). dat zou ik behoorlijk pittig vinden en de pony ook zo te zien.

Ipsilonka

Re: Oldenzijlster Floris voor de wagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:34

Hij heeft in elk geval de juiste kleur voor ito :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:07

Wat een gave pony zeg! Hij doet het ook erg braaf.

Alleen de wagen lijkt zo wel op zijn schoftje te drukken, de sulky lijkt iig voorover te hangen. Kan hij jouw eigen vierwieler niet gebruiken? Lijkt me voor de pony een stuk fijner.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:11

Wat een super leuke pony, een plaatje om te zien en hij beweegt ook nog erg fijn.
Je instructeur heeft een zachte hand, ziet er fijn uit. Goed plan om hem weg te brengen, dit ziet er echt goed uit.

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 10:39

Floris is heel licht in de mond. Ik heb gisteren hem zelf voor het eerst mogen rijden. Met mijn eigen vierwielige wagentje. De tweewieler was puur voor beleren. Hij heeft een weekje ermee gereden. We wisten dat hij niet ideaal was, maar kon even niet anders. Het bitje is niet te streng voor hem. Hij is super licht in de hand.

Ito vond hem geweldig. Inderdaad de goede kleur. Ik mocht floris er ook wel laten staan. Vond hij niet erg. Helaas vind ik hem zelf ook geweldig dus heb hem maar toch meegenomen. :)

Binnenkort nieuwe foto's.

Peter30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:12

Jammer dat je voor het beleren niet kiest voor een passende wagen, dat lijkt me toch wel belangrijk. Wel een erg leuke pony trouwens.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:27

Hij doet het echt super hoor!
De pony is nog geen week weg geweest, en heeft maar een paar keer met deze wagen gelopen. Lijkt me niet zo'n probleem, al is plaatje niet zo mooi.

Als mijn andere pony beleerd gaat worden breng ik 'm ook naar hetzelfde adres. Echt super ervaring mee.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:42

Hé knappe Floris! Zie ik nu pas! Gaat ie goed?

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:02

Wauw mooi beestje hoor :)
Heeft je schoftje nou brancardbeugels?
Ik kan het fout hebben hoor, maar mij is geleerd dat die
alleen voor een vierwielige wagen gebruikt kunnen worden?
Puur uit interesse hoor.
Succes! Wordt vast een topper voor de wagen.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:57

Cowgirl schreef:
Dat word een leuke show pony maar zie ik nou goed dat de leidsel in het 2e gat zitten (middelste). dat zou ik behoorlijk pittig vinden en de pony ook zo te zien.

Nee hoor, leidsels zaten door het eerste gat :)

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 14:31

Het gaat super. Hij pakt het heel goed op. Een dapper mannetje. Het zijn inderdaad brancardbeugel. Dit was tijdelijk. Ik rijd met een vierwieligwagentje. We zijn lekker aan het trainen. Elke maandag les voor zolang hij het volhoud. Omdat we nog niet zolang bezig zijn. Hij heeft nu hoefijzers onder gekregen en de bedoeling is ook om lekker kilometers op de weg te maken. Zal kijken of ik iemand kan vinden die weer foto's kan maken voor de volgende keer.