[AR] Snuit's zondagritje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Snuit's zondagritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 00:22

Dag allemaal,
Vandaag samen met mijn zus een ritje gemaakt met onze Snuit. Mijn zus had nog nooit op een wagen gezeten (ze woont ver weg dus we zien elkaar niet zo vaak dus het komt er dan ook niet van) maar vandaag was het heerlijk weer, de kinderen vermaakten zich wel en wij konden onze gang gaan.

We wilden foto's gaan maken maar het zijn dus allemaal filmpjes geworden :+ Toen ik ze terugzag dacht ik ze zouden zo als instructiefilmpjes voor 'mennen in verkeer' of 'mennen met van alles en nog wat dat langskomt' door kunnen gaan. Het was dus ondanks de zondag en dankzij het mooie weer nogal druk. We mennen altijd in de buurt van Zoetermeer / Berkel en Rodenrijs / Bergschenhoek / Rotterdam, dat zijn ook niet de meest landelijke omgevingen.

Dus bij deze....
Het begint bij de oprit/afrit naar de plek waar onze pony's staan. We moeten dan een dijkje op, dus wat tempo maken anders is het niet lekker trekken voor onze kleine Snuit (1.15). Dus drafje en dan komt er direct een fietspad, bushalte, bruggetje, oversteek over drukke weg... je ziet Snuit ook echt meekijken 8-)
Ik zou zeggen tel de auto's en voorbijgangers... wat je niet ziet is een bus en een bijna-botsing achter ons (als we de weg oversteken, kwam niet van ons, die bijna botsing :+ )
http://www.youtube.com/watch?v=cZazpwUZaB0

O o o... rennen er opeens allemaal schapen mee pal langs het pad...(ahum nogal duidelijk te horen mijn gepraat/geblaat tegen Snuit...)
We hebben dit zelfs een keer meegemaakt incl drijfhonden :+
http://www.youtube.com/watch?v=-3yFf9ngtPk
Mijn zweep zou ik meer rechts kunnen houden ivm het aflopende fietspad maar ik hou hem dus links ivm eventuele voorbij scherende race fietsers....

En dan de finale, de terugweg, over het fietspad (wordt hier soort van gedoogd door de politie, gelukkig, we letten altijd wel heel goed op de andere weggebruikers natuurlijk) Beetje lang filmpje, kan me voorstellen dat je hem niet afziet maar ook hier weer veel verschillende tegenliggers van skaters t/m kinderwagens :+
http://www.youtube.com/watch?v=rbX8GTSoHI4

Het was al met al, zeker voor mijn zus, een afwisselende rit ;)

PS door de manier van filmen lijkt het alsof de pony heel ver van de wagen staat, is niet zo.

mirror666

Re: Snuit's zondagritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:39

jeetje!! :oo wat is ie vlot! en kijkerig :D
En lekker braaf! super!

't is wel een echte welsh of niet? Incl lange tenen? :D
(kun je daar wel 't bos in schieten ergens of niet? Is dit echt alles wat je aan routes kunt rijden?..)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:42

Hahaha, wat leuk om het eens zo te zien! :))

Bij het bruggetje: 'Hij weet best dat hij moet stappen! 8-) '

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 07:58

ziet er heerlijk uit :D
lekker beest hoor!
en wat is hij braaf ;)

lijkt ook alsof hij een heel fijn basistempo heeft

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:17

Wat een heerlijk paardje. fijn te mennen hoor !
Ziet er super uit ! heerlijk.

Grappig dat hij na die skeeler persoon even snel zijn staartje wapperd !! haha *D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 08:50

:D Snuit zijn basistempo ligt gewoon pittig zeg maar, is het type pony geen gezeur gewoon doorlopen 8-) Hij kijkt wel maar schrikt eigenlijk heel zelden, als ik maar goed oplet en hem ondersteun met mijn zweep of met de leidseldruk (hij houdt je wel bezig :+ persoonlijk vind ik dat erg leuk). Als hij je vertrouwt gaat hij voor je door het vuur maar je moet hem wel in zijn waarde laten. In het begin maakte ik wel eens een te groffe hulp, dan wordt hij echt boos }>

Citaat:
Grappig dat hij na die skeeler persoon even snel zijn staartje wapperd !! haha
Denk dat hij zoiets had van baas waar maak je je druk om (ik zat natuurlijk aan de leidsels te peuteren :o )

Dit is een stukje wat achter de buurt ligt waar de pony's staan en waar ik dus makkelijk heen kan. Ik kan ook naar het bos, dat is 7 km bij ons vandaan. Ben al heel blij dat we zo een beetje veilig rond kunnen mennen want de mogelijkheden zijn bij ons hoe dan ook natuurlijk wel beperkt. Er staan dan ook nog wat ritjes en weekendjes in de planning dat we lekker naar een buitenrij gebied kunnen waar je van die heerlijke zandpaden hebt zodat je zonder al die drukte kunt mennen.

Ik ga ook wel eens op zondag heel vroeg (7.00 / 8.00 uur), is er nog geen mens wakker :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:27

SNUIT *\o/* Wat is het toch ook een heerlijk dier! Hij loopt lekker door.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:29

Ik vond het erg leuk om naar te kijken, en de DINGDONG was toch wel heerlijk droog :))
Ik vind toch erg knap dat Snuit zo langs alle schapen gaat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:44

VanHuisUit schreef:
:D Snuit zijn basistempo ligt gewoon pittig zeg maar, is het type pony geen gezeur gewoon doorlopen 8-) Hij kijkt wel maar schrikt eigenlijk heel zelden, als ik maar goed oplet en hem ondersteun met mijn zweep of met de leidseldruk (hij houdt je wel bezig :+ persoonlijk vind ik dat erg leuk). Als hij je vertrouwt gaat hij voor je door het vuur maar je moet hem wel in zijn waarde laten. In het begin maakte ik wel eens een te groffe hulp, dan wordt hij echt boos }>

Ik herken dit heel erg, mijn nieuwe paardje heeft zo'n zelfde karakter, en ik zit er vaak te snel aan.
Ben zelf dan banger dat ze iets eng zal vinden, terwijl er niks aan de hand is.
Geweldige paardjes om mee te mennen.

Snuit is echt superleuk, daar zul je nog veel plezier mee hebben denk ik !!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:17

Wat een leuke filmpjes! Zoals iedereen al zegt; Snuit is een lekker dier! Hij doet het allemaal zo braaf en met plezier!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:47

hij loopt lekker vlot door zeg!
snuit is cool!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:15

Wauw ik vind hem echt heel erg leuk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:17

Nou die is zeker vlot! :D

leuk zeg, om te zien!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:27

snuit is cool! <3
ziet er hardstikke leuk uit, voorwaartse pony's zijn goud waard!

let erop dat als hij nageeft dat je niet meteen alles toestaat, zag namelijk dat ie soms dan alles nam, maar van de rest ziet het er super uit!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:31

Txs iedereen :D
Citaat:
let erop dat als hij nageeft dat je niet meteen alles toestaat

Daar heb je helemaal gelijk in. Vind ik nog erg moeilijk, precies die afstemming tussen vragen en geven & goede aanleuning krijgen, moet me er echt op concentreren }:0

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:15

Leuke pony, lekker vlot!
Dat is mijn oude dorp, wij reden ook regelmatig op dat fietspad op de weg wil je daar niet komen veeeeeeel te druk. (voor ons een reden om naar NB te verhuizen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 23:23

Gelukkig zijn er veel goede fietspaden en worden we er niet afgestuurd :D