[AR-ITP] Fjord Diddle aan het 'dressuur'mennen!
Diddle is een 12 jarig fjordje van 1,35 hoog.
Zo ongeveer een half jaar geleden hebben wij een dressuurles voor de kar gehad, en daar borduren we nu nog op verder.
Diddle (of ik..) heeft moeite met buigen rechtsom. Ik had moeite met rechtse leidsel ontspannen. Hier zijn we op gaan letten. En dan vooral in de zin; gelijke druk op beide leidsels.
Dit heeft als resultaat dat ik géén ontzettende last meer heb van mijn schouder na het mennen!
en dat mijn paardje sommige stukken al érg fijn oppakt!
Gisteren in het 'trainen' ook een paar keer geprobeerd hem zo te laten draaien dat hij voor moest overstappen, hier werd hij kriegelig van omdat hij dit moeilijk vond

Gisteren had ik zelf het gevoel, dat de grens tussen moeilijke kant, en makkelijke kant érg dun was geworden. Beide kanten gingen netjes, met op zijn tijd op béide handen wat discussie.

De fotos staan helaas niet meer op volgorde!
1. http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... wei/20.jpg
zo kijkt een diddle die liever niet doet wat het vrouwtje wil

2.

lekker losdraven door de wei, meteen even kijken of er ergens gaten zitten

3.

en we pakken op beide handen een galopje mee. Hieraan kan ik meestal ook meteen voelen hoe voorwaarts de pet staat

4.

En ook stappen doen we uiteraard

5. http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... wei/53.jpg
Even halthouden wordt door Dids meteen gezien als schijtpauze..

6.

Een net drafje, op de ''moeilijke kant''
7.

even recht oversteken
8.

9.

Hij mag alleen zijn koppie nog afbuigen, en dan is het helemaal

10.

hier had ik hem geloof ik even wat pissig gekregen..

11.

En hier was hij écht boos!
Ik wilde hem hier een soort van ?keertwending? laten doen. Naja, dat hij zijn voorbenen moest scharen. Heb dit onder het zadel eens geoefend, en bedacht me dat ik het zo ook eens kon proberen. Diddle snapte het niet/vond het moeilijk, dus werd even boos

12.

Een stukje verder, zelfde oefening, net ná het boze/verwarde. Leidsels even loslaten, om dan te zien dat hij heel gefrustreerd verder gaat proberen.. Drolletje

13.

Zonde van het onscherpe achterbeen

14.

15.

16.

En de bekroning op dit werk was, naar mijn idee..
dit;
17.

Een groom die nog nooit gemend had, en eigenlijk ook al jaren niet gereden.. Ohja en toen hij reed was het op z'n janboerenfluitjes op 'n trekpaard

Tips/trics zijn hartstikke welkom!