Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 09:41

2e pinksterdag was van onze menvereniging onze jaarlijkse puzzelvaardigheidsrit. Ontzettend leuk, eerst een puzzelrit door de omgeving, daarna een dressuurproef en vervolgens een vaardigheid.
Vorig jaar deden we ook mee, en waren we 1e met dressuur en 2e van de enkelspannen over de hele dag. De druk stond erop om dat dit jaar natuurlijk ook zo te doen. ;) *en zenuwachtig joh, zenuwachtig! dat wil je helemaal niet weten!*

http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/100_1485.jpg
Klaar voor vertrek op puzzeltocht.

http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/100_1487.jpg
Sunny vind zichzelf heel wat terwijl we staan te wachten om de dressuurproef te rijden.

Afbeelding
ik denk dat we hier nog losrijden... weet het niet zeker haha!

Afbeelding
inzet volte

Afbeelding
Hm... mn lepel heeft iets teveel ruimte omdat ik zonder oogkleppen men. Maar nu kan die dus omdraaien en op de achterkant krijg ik het stickertje met "SHET" er niet af :+

Afbeelding
netjes voorbereid bij B afwenden

Afbeelding
Achterwaarts. Typisch gevalletje van momentopname, want ik kreeg me toch een partij verzet! Maar goed, dat zie je niet op deze foto ;)

Afbeelding
Volgens mij nog een grote volte

Afbeelding
Van hand veranderen in middendraf. Iets te vroeg geklikt, ik heb er een 8 voor met de complimenten van de jury :o

Afbeelding
Wie zegt dat een shet niet lekker kan draven?

http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/IMG_0625.jpg
Na de proef kwam de jury persoonlijk tips geven. Dat was echt ontzettend fijn, want daar heb ik heel veel van geleerd vwb het wedstrijden rijden. Ik kreeg ook wat complimentjes en mn broer (die de foto's maakte) heeft een serie foto's geklikt en je ziet mijn kop steeds roder worden :')

Afbeelding
Oh ja, heel de proef met een chagrijnige (geconcentreerde) kop rond gereden, maar nu kan ik lachen hoor!

Daarna gingen we door naar de vaardigheid. Ik wist het niet, maar er zat een waterbak in. Normaal gezien geen probleem, ware het niet dat we 3 weken daarvoor kopje onder gegaan zijn in een te diepe waterbak/plas op de bosrit (met dezelfde vereniging) en Sunny daarna helemaal niet meer fijn voor me wilde lopen. Heel gespannen, hij nam het me echt kwalijk (hij ging zo dapper vol vertrouwen die diepe plas in... ;( het was echt zo zielig) en ik geef hem nog groot gelijk ook. Pas de woensdag voor de wedstrijd had ik weer een fijn gevoel met mennen, maar we waren niet meer door water heen gegaan.
Even besproken met de jury/organisatoren/mensen die er vorige keer ook bij waren, om te zien wat ik zou doen. Afgesproken dat ik het Sunny 1 keer zou vragen, alleen op stem en leidsels en als hij niet zou gaan dan zouden we er geen enkele moeite meer voor doen en zou ik na de wedstrijd aan de hand met Sun door de waterbak mogen (gewoon voor het vertrouwen zegmaar)

http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/100_1514.jpg
Het nieuwste lid van de Sunny-fanclub, haha! Mn vriendin wilde wel even met hem stappen terwijl groom en ik het parcours gingen verkennen.

Poortje/hindernis 2 was meteen al de waterbak. 1 aanmoediging en zie hem eens gaan!
Afbeelding
Dapper ding he! *let niet op mijn hoofd...*

Afbeelding
ja, we kwamen er ook weer uit, haha

Hierna had ik voor mijn idee heel die vaardigheid alweer gewonnen, dus minder secuur gereden dan ik normaal gezien doe.

Afbeelding
Ja, het balletje blijft liggen

http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/IMG_0639.jpg
het U-tje in...

http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/IMG_0640.jpg
en het U-tje weer uit ;)

Afbeelding
poortje 12, daar lag tapijt. 2 stroken groen met in het midden een strook rood. Dát vond hij toch raar! Gelukkig mochten we alles op het gemak doen (parcoursbouwers stonden er omheen, "ja, als je hulp nodig hebt dan zeg je het maar, dan nemen we hem wel even bij een leidsel)

Afbeelding
Maar hier verzameld meneer zich voor een supersprong, EN we hebben de pionnetjes laten staan, haha! En dat zonder hulp ;) *stiekem een beetje trots...*

Afbeelding
op weg naar het lijntje. Hier rij ik 2 poortjes verder het hindernisbordje omver... maar de pionnen en de balletjes lagen nog, volte gereden en hem ertussendoor gestuurd. ;)

http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/100_1526.jpg
Even een onderonsje na de proeven. Dikke kus en knuffel voor mn knappe poownie. Hij had weer mooi laten zien dat hij absoluut niet onder doet voor de grote peerden die ertussen liepen.

Aan het eind van de dag bleken we een prachtig resultaat te hebben neergezet:
1e bij de dressuur (enkelspan)
en dit jaar ook 1e van de enkelspannen over de hele wedstrijd! :D

Tips zijn altijd van harte welkom!!
Groetjes, Lacuna

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:46

:+: :D Wat een knappe grote paardebeest heb je :D
Vind die waterfoto met het verhaal erachter echt prachtig
en lag ineen deuk om dat hengelende achterbeentje bij die zeil-sprong-voorbereiding :))

super :D

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 10:18

:D thnx

ja... het was me toch een sprong, haha! En dan precies tussen de pionnetjes door. Wat een knappe paard! Heel jammer dat van dat moment net geen foto is, het moet er ontzettend leuk uit gezien hebben.

Het commentaar van de omroeper was "Oh, vandaag heeft de pony besloten om te gaan VLIEGEN in plaats van te zwemmen, tis altijd een verrassing met hun" ;)

groetjes, lacuna

diesel_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:31

ik moet stiekem wel lachen hoe je vertelt over je waterbak/plas ongelukje, maar wat een dappere sunny dat hij er nu weer zo doorheen is gegaan! Juist goed ook, dat geeft hem weer vertrouwen.

Ik vind jullie echt een heel leuk stel samen, je zit netjes en sunny loopt ook keurig!

Gefeliciteerd met het geweldige resultaat, volgend jaar een nog hogere lat en nog meer zenuwen;)

tallechie

Berichten: 2177
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:37

Wat een super foto's en je hebt weer veel overwonnen.

onderweg je hoed verloren?

normaal mag je niet met peesbeschermers de dressuurrijden, hier mocht het wel???

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:43

Wat een superleuk verslag!
En wat gaat hij dapper door de waterbak!
Echt een supershet!

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 10:45

Haha, volgend jaar gaan we niet ;)
Of dan laat ik mn groom de wedstrijd rijden en groom ik wel voor haar. En dan het jaar erop start ik met Stormpje, of misschien dan al wel in tweespan, dus dan zijn de zenuwen anders ;)

Tja mn hoed is eigenlijk iets te groot. Vorige keer had ik m vastgezet met een veiligheidsspeltje aan het elastiekje van mn staart, maar deze keer natuurlijk glad vergeten.
voordat er weer heldere lampjes uit de hoek komen: ja, ik heb een klein hoofd, ja daar kunnen misschien maar weinig hersens in... maar ik gebruik ze gewoon heel erg efficient!

Ja, je hebt helemaal gelijk met de peesbeschermers. Dit is allemaal onderling (ik neem aan dat je op een officiele wedstrijd geen hulp kunt krijgen van de parcoursbouwers ;) ) en heb er ook geen commentaar op gekregen. Hij staat in de beschermers tegen het aantikken en strijken in de korte wendingen in de vaardigheid. Hij zou ze met dressuur dus helemaal niet nodig hebben. Moet er inderdaad als ik toch officieel wil gaan starten wel even goed op letten! bedankt!

Thnx! *erg trots... :o *

Groetjes, lacuna

tallechie

Berichten: 2177
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:48

Haha probleem met te klein hoofd ken ik. Bij harde wind zet ik gewoon mijn cap op. Vaardigheid rijd ik met beschermers om maar die doe ik pas om na de dressuur. Maar normaal krijg je inderdaad geen hulp.

Super hoor, je mag trots zijn

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:52

Ziet er super uit, mooie combinatie!

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:59

Ziet er super leuk uit,, moest bij sommige foto's erg lachen inderdaad ook de waterbakfoto.. super haha!

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:10

Super leuke foto's! Wat een schatje :+:
netjes resultaat ook!

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:37

Lacuna schreef:
Hm... mn lepel heeft iets teveel ruimte omdat ik zonder oogkleppen men. Maar nu kan die dus omdraaien en op de achterkant krijg ik het stickertje met "SHET" er niet af :+

Gewoon die lepel er helemaal afhalen. Juist omdat ie teveel ruimte heeft (zodat ie kan omdraaien) is de kans groot dat je pony er last van heeft. Daarbij: de lepel hoort er helemaal niet op! Lepels zitten los aan een hoofdstel, met de bedoeling ze er op te doen als men 2-span rijdt met paarden met op het hoofd een ongelijke aftekening. Om het plaatje mooier te krijgen verbergt men ongelijke aftekeningen achter zo'n lepel. Daar is ie voor, niet voor de sier of enig ander nut.

Wel een leuke vaardigheid zo, met dat stro en water! Daar had ik ook wel een keer doorheen willen crossen :D

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:45

Divine schreef:
Lacuna schreef:
Hm... mn lepel heeft iets teveel ruimte omdat ik zonder oogkleppen men. Maar nu kan die dus omdraaien en op de achterkant krijg ik het stickertje met "SHET" er niet af :+

Gewoon die lepel er helemaal afhalen. Juist omdat ie teveel ruimte heeft (zodat ie kan omdraaien) is de kans groot dat je pony er last van heeft. Daarbij: de lepel hoort er helemaal niet op! Lepels zitten los aan een hoofdstel, met de bedoeling ze er op te doen als men 2-span rijdt met paarden met op het hoofd een ongelijke aftekening. Om het plaatje mooier te krijgen verbergt men ongelijke aftekeningen achter zo'n lepel. Daar is ie voor, niet voor de sier of enig ander nut.

Wel een leuke vaardigheid zo, met dat stro en water! Daar had ik ook wel een keer doorheen willen crossen :D

dan is het toch wel voor de sier :D
ik heb hem er ook nog op zitten, vind het zelf mooi

@lacuun; misschien kun je vragen of de tuigmaker 2 stikjes wil zetten in het lusje, dan is dat strakker en kan die niet meer omdraaien? :)

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:18

@Naaltje: de lepel heeft een functie. Iets om het sierlijk te maken heeft geen directe functie, maar is puur om het geheel te verfraaien. Maar, ik snap je redenering ;).
Bij mijn hoofdstel (handgemaakt weliswaar) kreeg ik ook een lepel, maar die heb ik er direct afgehaald. Het ding klappert teveel als ik een vlechtje in de voorpluk maak. Zonder dit vlechtje is de pony "blind", haha! Maar, toegegeven: het stomd em echt niet verkeerd hoor!
Bij pony's met veel maantop staat zo'n lepel ook vaak van het hoofd af.

sander_lotte

Berichten: 1578
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Zutendaal(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:24

Geweldige foto's!
Sun ziet er super goed uit! Wat een dappere pony zeg, na zijn avontuurtje met die (te) diepe plas!
Zo een onderlinge wedstrijd lijkt me ontzettend leuk om mee te doen, zulke wedstrijdjes hebben ze hier niet. :n

annewill

Berichten: 868
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:56

Wat een heerlijke shet.
Ik moest erg lachen om de eerste waterbak foto.
Die benen net alsof tie denkt .. ERUIT..
Heerlijke fotos verder.

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 17:37

Ja, de lepel mag er ook gewoon af. Hij staat er bij mij nu bij voor de sier, Sun zn hoofd komt er (vind ik) beter door uit. Wordt optisch wat langer en smaller, hij heeft een beetje een blokhoofd :)

Het was inderdaad een ontzettend leuke vaardigheid. En wat ook zo fijn is, iedereen doet mee voor de lol en van alle kanten kun je gewoon hulp krijgen enzo, niemand die daar moeilijk over doet. :)

Ik geloof ook niet dat de waterbak ooit Sunny's favoriete onderdeel zal worden. Maar gelukkig deed hij het wel voor me :)
Zie je op de achtergrond ook op die eerste foto die twee bedenkelijke koppies van de mannen achter ons, en op de tweede foto hebben ook die een smile. Die hebben mij de rit daarvoor dus moeten helpen, omdat ik na die val/duik echt niet meer uit de voeten kon. Ze hebben me nog van de vrachtwagen af moeten tillen omdat ik die stap naar beneden niet meer kon zetten.

Het valt me nu trouwens ook wel op dat mn groom zich hier en daar wel ernstig benepen vastklemt aan de leuning van de wagen :Y)

SL: hebben ze bij jou in de buurt dan ook geen menvereniging? Anders kun je het toch gewoon eens voorleggen bij het bestuur? Het is inderdaad ontzettend leuk, en boven alles SUPER gezellig.

Bedankt iedereen voor de leuke reacties!
Groetjes, lacuna

Lisanne_

Berichten: 3262
Geregistreerd: 09-12-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:25

GAve foto's! ziet er erg leuk uit! Hij loopt netjes :) !
foto van de waterbak is erg leuk!

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Sunny @ onderlinge menwedstrijd in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:05

suuuper stoer! k ga in september waarschijnlijk ook meedoen met mn shet aan een vaardigheids- en/of dressuurproef ( onderling )
nu vroeg ik me dus af: is t verplicht om in zo'n kostuum te rijden? :+

Jolien__
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:15

Als ik deze foto's zie heb ik direct weer zin om mijn shet van stal te halen en voor het karretje te zetten.
Maar ja.. Examens hé :(