[AR] Oefenmarathon met Rakker in utrecht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

Oefenmarathon met Rakker in utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:21

Vandaag was het dan zo ver, onze eerste echte oefenmarathon! Wat een super gafe sport zeg! vandaag waren we vooral om er dus van te proeven en te leren. Kijken of het echt leuk is en of ik dit misschien een beetje kan doorzetten.

eerste de dressuurproef. Rakker liep over het algemeen goed maar doordat ik geen 20/60 bak gewend ben was het wel heeeeel erg wennen dus de figuren werden echt verschrikkelijk. Ook veel taktfoutjes, maar dat is allemaal te oefenen gelukkig :D

Afbeelding

http://94.100.114.169/973350001-9734000 ... _skUE.jpeg

Afbeelding

Daarna vaardigheid! dit moeten wij echt goed gaan oefenen, zeker leren parcours verkennen, voor de rest ging het wel goed!

Afbeelding

dan eerste het wegtraject, en dat hebben wij gereden in een prachtig gebied van utrecht! Was heerlijk. Rakker heeft zijn eigen tempo aangehouden en zo hebben we de ruim 6.5 kilometer makkelijk doorgelopen. We hebben gewoon rustig aangedaan :P

dan het laatste traject de marathon! na goedkeuring van de veterinaire keuring mochten wij doorrijden en beginnen aan hindernis 1! Wij hebben van alle hindernissen genoten, al snapte we niet helemaal de bedoeling bij 2 haha :P

http://94.100.118.246/973350001-9734000 ... _-edy.jpeg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn paps is trouwens mijn groom! We hebben genoten! de dag was ook goed georganiseerd!
Laatst bijgewerkt door Ods op 29-05-10 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max is 15 foto's, een aantal gelinkt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:25

Ik vind jullie superstoer! En je vader natuurlijk ook!
Enne...20x60 is ook wel een heul eind :+

loyalty

Re: Oefenmarathon met Rakker in utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:21

wat een super gave fotos Sas!! :D
wat doet die pony van jou het toch weer super!!
succes met de volgende wedstrijden! dat moet goed komen :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:33

HEE! Ik heb jullie gejureerd! _O- (Nou ja ik schreef.)
Hij vond jullie teugels echt supergaaf!

Tactfoutjes kwamen vaak voor vandaag maar hij gaf nergens echt hele hoge cijfers hoor, dus je viel niet uit de toon. Daarnaast vonden we dat jullie een erg leuke uitstraling hadden dus het ging eigenlijk meer daarover in de auto dan om die gekke tactfoutjes.
Wat was dat marathon parcours gaaf he? :+ Ben je er ook zo idioot hard doorheen gescheurd? (ik was aan de andere kant van het terrein, denk dat ik volgend jaar hindernisrechter wil worden hihi)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:35

hele mooie foto's & zo te zien hebben jullie het beide vast naar jullie zin gehad haha. O:)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:40

hey thanx!

Ja een 20/60 bak is wel wat groter dan ik zelf verwachte haha :P

Ja rakker doet echt zo zijn best, heerlijk! Hij heeft flink wat kilometers er op zitten vandaag!

nemurin: hey wat leuk! haha die man stapte ook echt uit de auto om mijn leidsels van dichtbij te bewonderen :P En dank voor het compliment, ben erg blij waarmee ik nu rondrijd!

ja dat pacours was prachtig! maar hard gingen wij niet, want we hadden niet goed verkend, waardoor we vooral moesten zoeken :p haha maar we zagen der een paar rond scheuren, dat zou ik nog niet durven haha :P haha volgens mij is dat wel wat leuker om te zien an de dressuur :P

xaylie: wij hebben het zeker naar onze zin gehad! het beviel ons beter dan verwacht

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:43

Ja was echt geweldig, je vader was nog zogenaamd beledigd geloof ik omdat die meneer vroeg of het plastic was. _O-
Zegt ie later in de auto "Normaal zou ik zoiets storend vinden maar ik vind het ZO mooi bij het geheel passen!"
Meen me te herinneren dat jullie een ruime voldoende hadden voor de verzorging. ;)

Dressuur kon ik wel over meepraten want het is min of meer hetzelfde als rijden dus zo erg was het niet hoor, maar dat gescheur was echt geweldig om te zien.
Ik zag eentje van de mencommissie bij ons op de faculteit behoorlijk hard rondscheuren met het smalle zwartje maar dat had ik ook wel van ze verwacht want zij is echt een fel paardje. _O- Dus ik vroeg me af of ze dat allemaal deden maar ik had beter moeten weten natuurlijk.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:55

haha, ja me paps met zijn humor :P Het is gelukkig ook mooi blauw wat bij de wagen past! Nou gelukkig hadden we daar een voldoende voor :D haha

ik vind het van die mensen gewoon lef hebben, door die smalle poortjes crossen! Kan niet wachten tot volgend jaar haha

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:01

Kun jij veel makkelijker want jij hebt veel minder paard om er doorheen te duwen, die debielen met een dubbelspan Friezen dedn het ook gewoon, dat kun je je toch nauwelijks voorstellen? ;)
Of vierspannen Shetlanders/Welshjes...

Maar inderdaad, ik vind het nog steeds een erg mooi bij elkaar passende uitrusting die je hebt, zo met dat blauw van het karretje + teugels... en was jij niet ook diegene die kleine Nederlandse vlag-strikjes in de manen van je pony had gevlochten? En dan ook nog eens heel ingewikkeld? :)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 23:16

ja inderdaad, voor mij moet het makkelijker zijn om er door heen te scheuren! maar dat word nog effe oefenen en lef creeëren :D

Ja klopt had 3 vlechten op elkaar gemaakt met de nederlandse strikjes (lekker penny he?)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:28

Nou, ik weet niet of je die lui met die paarden en honden had gezien (weet niet hoeveel je van de hoofdring hebt kunnen bekijken enzo) maar dat penny-gehalte was veel hoger. Allemaal in het roze en dan wat pronken met vrijheidsdressuur. ;)

Ik vond het er wel mooi ingewikkeld uitzien bij jou en precies bescheiden genoeg. Jurymeneer kraakte het ook niet af ofzo dus dat betekent dat het niet te veel was. ;) Houden zo zou ik zeggen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:02

Leuk volgend jaar ga ik mij hier ook voor opgeven, kwam er dit jaar te laat achter.

Hier nog zo'n penny van mijn vorige wedstrijd in april. Alles zat aan de einde van de dag wat rommelig :P.. maar wilde het toch even laten zien hihi :P
Afbeelding

Wat voor wagen heb jij precies?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 06:17

mooie combinatie. Het ziet er goed uit.

Het lijkt me alleen sterk dat de bak 20 x 60 m was.
Normaal is het 40 x 80m of bij ons in de D/V 30 x 60m. Dus als je zelf thuis pionnen gaat uitzetten: de bak is veel groter. :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:49

Ziet er al goed uit voor een eerste keer!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 10:06

l-rivaldo: ook een mooie vlecht zo! ik heb trouwens een Clever mini duo wagen.

janouk: kun je nagaan nog groter! haha :P

judith: dank je :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:34

ik zat toen te twijfelen of invlechten of los.. dus nam maar een tussenweg :D.. bedankt :D.. ik ga even kijken of het wat voor ons is.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:05

Leuke foto's Sas !

Ziet er goed uit voor een eerste keer.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 14:03

dank je wel ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:57

L_Rivaldo: Voor zover ik weet is het steeds eind mei en de datum is vaak in september al bekend, dus als je op http://www.dagvanhetaangespannenpaard.nl/ ofzo gaat kijken komend jaar kom je er wel. Volgend jaar is de 20e keer dus zeker de moeite waard. Als ze er niks mee doen ga ik ze van de commissie wel even porren, grote bek hebben mag bij ons. ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:41

gave foto's! hij doet het erg goed vind ik hoor :j

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:29

gaaf hoor sas,
echt heeeeeeel stoer :D

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 22:13

Dank je wel :D

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:27

wat een gave shetter! Hij loopt ook netjes. Marathon lijkt me nog best eng maar hij trekt jullie overal doorheen :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:41

Leuk zeg!! Ben daar ook geweest om te groomen bij een tandem friezen. Vond de vaardigheid wel lastig. Veel poortjes van de achterkant en veel aanhalen voor ons.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:23

Wauw gave foto's, en wat een brave Rakker zeg, dat hij zo door al die vreemde hindernissen gaat !!
echt knap !

Heel leuk om te zien ! *D