[AR] Bobar voor de sulky

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Bobar voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 00:08

Hoi Allemaal,

Bobar is een 15 jarige paint ruin, waar ik veel mee meegemaakt heb in de korte tijd dat ik hem bezit. Vanmiddag was het lekker weer en heb ik hem voor de tweede keer alleen voor de sulky gezet. Uiteraard waren er mensen bij :j

Voor meer info over Bobar en mij: [RIJ-ITP] Een verhaal over liefde tussen ruiter en pony :D
Voor mensen die het beleren van Bobar na willen lezen: [AR] Spannende tijden, Bobar wordt beleerd!

Deze is vanmiddag ff in de wei gemaakt van Boobsie voor de oude sulky die ik nu in leen heb :D
De broek ontbreekt, omdat de bomen van de sulky te lang zijn en de ogen voor de broek dus achter Bobar zitten.
Zoals te zien op het filmpje is het allemaal nog niet heel constant, maar het was de tweede keer met zn tweeen mennen :D Hierna zijn we nog lekker de weg op geweest en liep meneer alsof ie een volleerde pony is.
We hopen eind mei de nieuwe sulky te hebben, dan kunnen we netjes met broek rijden en zitten we zelf ook een stukje veiliger :D

Ook nog wat foto´s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ohw, en voor de mensen die het eerste topic over het beleren hebben gevolgt, meneer loopt nu al veel beter weg. Draaft wel snel aan en is wat druk, maar hij loopt *\o/* !

Ik ben zo ontzettend trots op hem <3 Was vergeten hoe het was om te kunnen genieten van je pony, maar nu kan ik dat echt weer :D

silvester

Re: Bobar voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:14

Wat goed om te lezen dat het steeds beter met jullie gaat. Fijn ook dat hij nu al makkelijker weg wil lopen.

Maar zit er wel een rem op die sulky; anders zou ik nooit zonder broek gaan rijden.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 00:19

helaas niet. Op mn nieuwe wel hoor! Dit is echt een tijdelijke oplossing en om te gebruiken om Bobar een beetje voor de wagen te houden. ik zet hem er maar 1x per week voor en hoop dat eind mei mn nieuwe wagen klaar is!

Ik heb de broek erop gehad... Maar dat wilde gewoon echt niet... De ogen zitten zo vaag en de bomen dan de sulky zijn zooooo lang. Heel bijzonder!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:28

Realiseer je wel dat als hij nu ineens stopt, de kar niet gelijk stopt en hij die dus op z'n hakken kan krijgen.
Dat kan een aardige paniekreactie veroorzaken en volgens mij zit je daar toch echt niet op te wachten.

Ik zou toch kijken of je de broek niet ergens vast kan maken; eventueel even een ring aan het lamoen lassen. (heel makkelijk, één schakel van een grote ketting nemen en die er aan lassen en je hebt een oog voor je broekriem). Of misschien haal je het wel om de broekriemen aan de voorkant van de bomen (daar waar de lichtogen liggen) vast te maken.
Ik kan op je foto's niet duidelijk zien hoe dat bij die kar zit.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 00:36

zal er eens naar kijken silvester. Thanks voor die tip over de schakel.....
Ik zal idd ook eens kijken of ik de broek bij de lichtogen vast kan maken... Had ik nog niet over nagedacht.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 07:01

WAt een gaaf paard zeg die Bobar, ik had je andere topics ook al gelezen, je hebt het nu wel voor elkaar, hij loopt voor de wagen, houd vol zou ik zeggen hij doet het goed, nu nog lekker doormennen, maar idd z.s.m. de wagen veilig met broek voor elkaar krijgen, als hij de wagen op z'n kont krijgt is de ramp niet te overzien hoor.

Moest erg lachen om de opmerking van diegene die stond te filmen hoor je ineens; leuk he ?!?

Het is een leuk paard en ik denk dat je nog veel plezier met hem zult hebben, veel leuke menkilometers toegewenst !!
Super leuk paard ! <3 *D

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:33

Zo Suus die loopt lekker! Wat fijn om jullie weer zoveel plezier met elkaar te zien hebben!!!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:01

Ziet er fijn uit susan.. we zien jullie wel voorbij sjezen in loenen..

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:13

Leuke pony hoor !!
en een mooi tuig !

Veel plezier toegewenst , en veel veilige kilometers ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 09:55

@ Marjo2009, klopt, ik ga ook zeker wat doen met de tips van Silvester. Zo had ik het nog niet bedacht om het op te lossen,... waar bokt allemaal al wel niet goed voor is.
Gelukkig zijn de bomen zo lang en zit er zitten en mij en Boobs echt HEEEEEEEL veel ruimte. Neemt niet weg dat een broek gewoon veel veiliger is en dat ik daar zeker mee aan de slag ga :j

Leuke reacties allemaal, thanks!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:14

Gefeliciteerd, nu kun je weer gaan genieten. Wat je schrijf dat je zoveel plezier kunt hebben met je paard of pony dat vergeet je soms bijna als er zoveel gebeurt / gebeurd is.

Onze pony's lopen over de weg ook veel rustiger dan in de wei met de sulky erachter. Vooral als ze nog niet zoveel gewend zijn hobbelt die sulky er dan best wel achteraan als je het vergelijkt met hoe het is op de weg. Overigens vind ik het wel een prima oefening af en toe op een wat hobbeliger wei of over bijv grind rijden, leren ze dat ook weer.

Ik men ook beslist niet zonder broek als er geen rem is. Trouwens ook met rem doe ik zowiezo altijd die broek erbij om je weet maar nooit. Maar ik moet als ik de weg opga ook altijd een behoorlijke steile heuvel op en af dus dan moet je wel. Een keertje zonder broek gereden, maar dat was omdat de broek niet paste :+ had toen wel remmen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:16

Suzan dat ziet er heel goed uit. Gaaf. Je straalt ook helemaal.
Maar Silvester geeft een goede tip. Als hij die kar tegen de kont aan krijgt kun je opnieuw beginnen nl.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:32

Gaaf filmpje :))

Super gaaf dat Boobs het toch zo fijn oppakt :Y)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:16

Wat een knapperd, was hij maar iets kleiner :P

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 14:38

Hahahaha nog wat kleiner?? ;) Hij is maar 1.52m ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:18

is ie echt 1.52? Sta jij dan zo hoog? of ben jij zo lang? Hij lijkt zo klein op die laatste foto ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 19:00

hahaha ik ben met mijn 1.96m niet klein hahahahaha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:10

Wat doet Bobar het al leuk, maar ehhh, waarom gaf je de filmer geen antwoord?
(volgens mij wil die stiekum zelf mennen)

Zou wel regelen dat de broek op een of andere manier vast kan.
Maar dat was al gezegd.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 19:29

Hahaha net ff navraag gedaan over het antwoord ;)
Ik heb schijnbaar wel antwoord gegeven, maar je hoort het niet ;)

Mijn vriend geeft net aan dat je gelijk hebt en dat hij ook wel wil leren mennen ;) Dus als Boobsie iets constanter gaat lopen, hebben we de eerste lesklant hahahaha. Nee hoor, hij wil eerst zijn koetsiersbewijs dan halen ;) Net zoals ik heb gedaan, wel fijn om met een braaf paard te beginnen namelijk :j

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:34

Wat fijn dat jij en Bobar zo lekker aan het genieten zijn van elkaar. Heerlijk! Wat een ukkie lijkt hij op de laatste foto, hoe groot is hij?

Ik las dat je de Eper paardenvierdaagse gaat rijden, ik zal zwaaien als we je tegenkomen :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 19:34

1.52m is hij ;) Alleen ben ik zelf een reus van 1.96m dus ieder paard/pony lijkt heel klein naast mij ;)
Epervierdaagse klopt! Zowiezo de 1e dag rijden we mee en de vrijdag! Daartussen ligt een beetje aan het weer en de begaanbaarheid van de paden. We mennen dan met de nieuwe wagen hoor, die is paars met geel :D Ook een twee wieler!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:46

Zitten er geen stopjes op het lamoen? Die houden zonder broek ook nog wel wat tegen neem ik aan? Maar straks met broek is wel beter inderdaad.

Mooie pony!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 11:01

op het lamoen zitten wel stoppen idd. Maar met broek is altijd veiliger natuurlijk!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:15

wat een stoere pony zeg, heeft ie 1 of 2 maanogen? Ziet er goed uit hoor alleen jammer van de broek idd, denk dat jullie veel plezier gaan hebben met je nieuwe kar!

En als ik jou pony zo op dat filmpje zie lopen zie ik precies mijn pony, echt grappig haha

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 11:17

1 maanoog en een bruin oog, het grappige is zelfs dat zijn maanoog van binnen ook een bruin ook is hahahaha.
Heb ik eens na laten kijken, omdat ik vermoedde dat hij wat minder zag met dat oog. Dus meneer houd ons gewoon voor de gek.
We gaan zeker lol hebben met zn tweeen dat weet ik wel zeker. We zullen zeker nog wel een paar down momenten tegen gaan komen, daar ken ik Boobs goed genoeg voor, maar nu zullen we ook zeker heeeeel veel up momenten hebben, dat voel ik gewoon :D