[AR] Het begint erop te lijken...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Het begint erop te lijken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 23:51

Jullie hoeven niet ongerust te zijn...er komt niet elke week een Alwyn topic, maar vandaag was Eduard, vriend van groom Tamara mee en die heeft ontzettend leuke foto's gemaakt. Daarbij deed Alwyn het super, dus bij deze mogen jullie meekijken ;)
Vorige week stond Alwyn voor het eerst los voor de wagen. Oja, voor de oplettende toeschouwer, de driehoek zit nog niet achterop.... De broek bleek vorige keer veel te groot, die hebben we nu er dus afgelaten (wagen heeft ook een rem), wordt versteld bij Van Rijs. Strengophouders gemaakt van de broekriempjes van Simba. En dan krijg je dit...
Het gedoe dat optuigen heet...
Afbeelding
En op weg...langs het laantje...alles blijft zitten. Tamara voorop, Alwyn er trouw achteraan...
Afbeelding
Concentratie bij mij :+ heb ik toch weer mijn pink om de leidsel }>
Afbeelding
Hier gaat het laantje over in een op/afrit. Loopt behoorlijk steil dus Alwyn moest er goed aan trekken. Hij deed het erg goed!
Afbeelding
Tamara gaat langzamerhand meer naar achteren lopen...uit die putdeksels kunnen trouwens wel elk moment monsters komen....
Afbeelding
En jawel weer helemaal zelf....we hebben meer dan de helft nu echt op de wagen gezeten en Alwyn het werk laten doen...
Afbeelding
Halthouden en weer voorwaarts gaan paar keer oefenen. Hij gooit zich al aardig in het tuig ;)
Afbeelding
Afbeelding
Mennen is plezier voor drie! Dit vond ik de leukste foto...
Afbeelding
Bij de kruising naar de drukkere weg gaat Tamara er weer af en zoals je ziet... niet verkeersmak is geen optie bij mennen in de Randstad...
Afbeelding
Afbeelding
Klein detail...we zaten even in de heg :o
Afbeelding
Bij stal een ontvangstcommittee...wanneer mag ik?? Freddy wurmt zich tussen de planken, dinsdag wordt hij gelukkig gecastreerd }>
Afbeelding
En natuurlijk wacht na het werken een lekkere bak voer!
Afbeelding
Wat een gedoe zeg...het is voorjaar...ik heb gewoon lekker in de tuin gestaan, Simba in zijn element ;)
Afbeelding

:evaw: bedankt voor het kijken en Eduard en Tamara: super bedankt!!!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 31-03-10 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:59

leuk hoor wat een dotje.... <3 fijn dat ie het zo goed oppakt ;)

PineApple

Re: Het begint erop te lijken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 00:06

wat een leuke pony!
Super dat hij het zo oppakt :) veel plezier ermee :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 00:20

Wat fijn dat het zo goed gaat!
Heel veel menplezier nog samen!
Mooi op tijd klaar voor het mooie weer!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 00:41

Ziet er weer goed uit zeg! Leuk, nu eens de hele aanspanning goed op de foto, geeft al een heel ander beeld :)
En inderdaad wat je al zei, in het vorige topic leek hij echt extreem ver in de strengen te staan, maar zo bezien valt het best wel mee, zou nog íetsje naar achteren kunnen maar opzich is het zo ook wel goed :)

Ben persoonlijk niet zo weg van die hele brede borstbeschermers; het verdeelt de druk en is lekker zacht, maar door die extra breedte hangt het borsttuig op zich wel vrij laag, krijg toch vaak het idee dat het de vrijheid wel wat belemmerd.

Maar vind het echt een leuke aanspanning, ziet er netjes uit, leuk geheel en knappe pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 00:46

Wat een gaaf kleurtje!! :))
Ziet er erg fijn uit, krijg helemaal zin om straks zelf aan de slag te gaan.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 02:24

Ziet eruit als een leuk en ontspannen span, en iedereen met veel plezier. 2 kleine puntjes : bit lijkt iets groot, hierdoor zal die continue gebogen staan (punt in gehemelte) en ander puntje de achterste banden lijken wel iets harder te mogen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 05:30

Dit is echt een leuk gezicht! En een erg leuke pony! :)
Is Alwyn ook onder het zadel?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:31

Leuke pony voor de koets. Is hij nog jong? Hij toont nog zo baby-achtig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 08:18

Bedankt allemaal, wat al een reacties :D
Bitje is inderdaad misschien iets te groot. Lag eerst een liverpool in maar daar liep hij echt helemaal mee te schudden en zijn hoofd enorm in de lucht. Toen een wat kleiner dan dit trensje, was ook geen succes. Hier is hij het rustigste mee met zijn hoofd. Denk anders dat ik er even rubber ringen bij doe, ligt het wat netter.
Wieldruk klopt denk ik ook, zat te twijfelen of ik er nog meer in moest doen maar blijkbaar wel.
Alwyn is een jonkie, hij is drie jaar. Vandaar dat we het ook heel rustig aan doen. Een keer per week voor de wagen, af en toe aan lange lijnen of freestyle en wat wandelen. Voor de rest staat hij lekker 24/7 buiten/wei/paddock. Hij is in omgang heel gevoelig en wil ontzettend graag zijn best voor je doen. Echt een heerlijke pony. Dus dat willen we graag zo houden ;)
Alwyn loopt niet onder het zadel , mocht mijn zoontje er zin in krijgen gaan we dat regelen maar hij is 'mijn' menpony.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:26

Ziet er echt heel leuk uit zeg :D.. fijn dat het allemaal zo goed gaat :D

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:15

Hij deed het weer super, en het gaat iedere keer weer beter!
En Eduard vind het leuk om foto's te maken, dus dat doen we snel nog eens.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:45

Wat een ontzettend leuk paardje.
Lekker de oortjes erop.
Mooie fotos.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:14

Leuk Maaike, fijn dat het al zo goed gaat he !
Ik ga snel weer een keer mee :-)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:22

Wat een superleuk koppie heeft ie toch!!! Op de eerste foto's lijk jezelf nog wat gespannen maar op de anderen echt niet meer. Lekker zo zeg!! Het kan zijn dat het iets vertekend op de foto maar het lijkt alsof hij nog redelijk ver van de wagen afstaat

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:23

Ziet er erg prettig uit, wat een heerlijke pony zeg !
mooie wagen en mooi paardje, erg leuke combi om naar te kijken ! *D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 12:58

TXS allemaal :o
Het lamoen is volgens mij niet origineel bij deze wagen. ALs ik een leverancier van Dutch heb gevonden (wie weet er een?) zal ik eens een passender lamoen bijbestellen. Dit lamoen is volgens mij gewoon te groot, want hij staat op zijn kleinst. En voor het mooi denk ik ook dat Alwyn nog net een cm of 15 dichter bij de wagen zou kunnen.
Ik ben toen ik hem kocht ook gevallen voor dat koppie <3 maar hij kan ook heel boos kijken als hem iets niet bevalt }> blijkbaar vindt hij dit echt leuk want hij heeft continue zijn oortjes naar voren of ontspannen opzij (gelukkig maar).

Ik ben zelf natuurlijk niet echt ervaren (met mennen) en Alwyn ook niet dus het is voor ons allebei best wel spannend. Gelukkig is Tamara erbij die is super relaxed. En ons uitgangspunt is dat alles gewoon heel gewoon is, wat er ook voorbij komt of gebeurt, dus ik probeer mezelf ook zo ontspannen mogelijk te gedragen :Z

Alwyn is ondertussen wel enorm voorgeprogrammeerd en braaf voor halthouden, voorwaarts. Dat helpt wel ;)

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:29

Leuk om zo een paardje er helemaal in te zien groeien!

Wie weet ook snel aan de marathons :P ;)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:09

Ziet er echt al heel netjes uit, jullie doen lekker rustig aan en het op een goed manier! ook netjes met cap, mijn complimenten! mooie wagen ook.. helaas ben ik ook niet echt fan van de beschermers mij wat te grof. wel spetterend kleurtje!

hoorde dat je nu in bezit bent van een koetsiersbewijs? gefeliciteerd!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 17:23

Yep koetsiersbewijs is binnen :D Maar een marathon... weet niet of dat mijn ding is hoor ben een beetje een tut zeg maar :o
Tja, de beschermers...
Heb van de nood een deugd gemaakt door er ook maar een rood jasje bij te kopen :P ik ben zelf een vrij nuchter type en niet zo 'beschermerig', zeker niet met felle kleuren, maar het tuig dat ik heb zit bij het schoftje veel beter met een beschermer erop. Toen had Rivaldo van bokt deze rode in de aanbieding en daar het allemaal al geld genoeg kost heb ik die overgenomen. Vind ze nu best leuk staan eigenlijk :o

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 02:04

Ziet er leuk uit!
Knap dat je meteen de weg op gaat, ik gok dat ik met die van mij eerst maar eens een jaar in de bak ga rijden haha..