[AR] Knappe hengst Mr.Marengo weer aan het werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Knappe hengst Mr.Marengo weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 19:02

Vandaag was de 3e keer voor de wagen vandaag voor Mr. Marengo van de Vendel. Hij is echt enorm braaf.
Marengo vond dat hij flink afgebeuld was, we hebben een kwartiertje gewerkt en omdat hij de nodige kilo's mee sleept stond het schuim tussen z'n benen.

Stappen met de lijn er nog aan
Afbeelding
En van de zijkant
Afbeelding
Drafje
Afbeelding
En uiteraard los stappen
Afbeelding
En draven
Afbeelding

Filmpje 1: Marengo ff stout, ik zat hem te veel achter z'n vodde aan vond hij
http://www.youtube.com/watch?v=ZlNqsZ8mlgw

Filmpje 2: lekker rondje draven
http://www.youtube.com/watch?v=vQbOBFZFXa4

Filmpje 3: Grote volte in draf
http://www.youtube.com/watch?v=mpokxdIh73E

Filmpje 4: Overgang draf --> stap (en door stappen ;) )
http://www.youtube.com/watch?v=-Uk1Z5fgjJ0

Filmpje 5: Stukje stappen
http://www.youtube.com/watch?v=qEfvIuKDOUo

Truf

Re: Knappe hengst Mr.Marengo weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:34

Zo zeg, die gaat snel vooruit zeg! Hij loopt al netjes zo

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:41

Hij lijkt op de filmpjes (ik heb 1 en 3 gekeken) het bit niet goed te accepteren en het lijkt erop dat dit ook een van de oorzaken is dat hij die bok geeft (ik heb geen geluid, maar hoop dat je hem vocaal gestraft hebt hiervoor, want je zweep doet niets).
Hoe is jouw idee daarover?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:30

ja ze heeft vocaal gestraft... Ik vind het niet goed ademen... Waarom ademd hij zo?

ik vind iik (maar dat is mijn mening) dat je zoov zo voor de 3e keer voor de wagen al wel veel draaft met hem...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 14:03

Hij is wel fijn te sturen, maar is nog erg groen. Ben nog opzoek naar het juiste bitje, maar heb weinig in zijn maat liggen om te proberen (hij is 15 cm kleiner dan mijn pony's). Dit bitje had hij voor het eerst in dus wil ik eerst een paar keer aan kijken voor ik weer verder ga proberen. Ook aan een halstertje is hij snel druk met z'n hoofd als je er aan zit.

Dat hij het bokje gaf gaf ik hem een goede tik er bij omdat hij op een klein tikje niet reageerde. Heb hem idd met m'n stem even flink gewaarschuwd. Bewust niet nog eens met de zweep,

Ik heb maar een kwartiertje met hem gewerkt. Een 12 jarige pony die al enige voorbereiding gehad heeft moet dat prima aan kunnen.

Hij is echt modder, moddervet. Zolang ik hem ken ademt hij al iets zwaar en hij is nu op z'n dikst dat ik hem ooit gezien heb. Ik ga er van uit dat het wel beter word als hij wat afvalt en wat meer conditie krijgt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:02

Ik zou in dit stadium van zijn opleiding er zelf niet voor kiezen om een nieuw bitje voor de wagen uit te proberen. Hij heeft al zoveel nieuwe dingen om te verwerken terwijl hij het wagentje trekt. Een nieuw bit zou ik daarom eerst aan de longe introduceren en hem er daarmee bekend mee maken.
Het lijkt alsof hij nu het bit niet fijn accepteerd, wat weer een groot nadeel is als je hem wilt leren om fijn voor de wagen te lopen.

Pony mag inderdaad nog wat kilo'tjes verliezen :) Maar dat zal wel goedkomen zolang hij in training is.

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:14

Aangezien hij al 12 jaar is denk ik niet dat je met een kwartiertje werk teveel van hem vraagt, je mag gerust een tijdje draven hoor. Zo blijft ie lekker voorwaarts en krijgt hij conditie. Hier en daar zijn misschien nog wat dingen die je kan verbeteren (zoals het bitprobleem), maar dat komt allemaal goed door veel te oefenen. Hoe meer je rijdt, hoe beter jullie op elkaar afgestemd raken. Je hebt in elk geval al een goede start gemaakt, binnen een paar maanden zal het er nog veel beter uitzien!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:42

Knap paardje hoor, en hij ziet er super uit.
Hij kan best een kwatiertje of langer werken hoor.
Heb het idee dat je er genoeg verstand van hebt dus dat zal wel goed zitten :D