Op stal hebben we een kar voor de shetlander (grote shet van 1.10), waar oud draverstuig bij zit met veel extra gaatjes. Ik heb ooit een vakantiebaantje als koetsier gehad op een landgoed, maar natuurlijk inmiddels weer vergeten hoe dat tuig allemaal werkt. Dus ondersteuning geregeld van een boktdinnetje Wendy, die veel ervaring heeft met dravers, en aan de slag gegaan. Tuig en karretje waren al anderhalf jaar niet gebruikt en erg smerig. Dit keer snel een doekje met water erover gehaald, ik ga het tuig binnenkort invetten.

Bezig met optuigen, Jónas staat bijna te slapen. Hoezo spannend?!

Rondje met Wendy over het erf stappen om te kijken of het stuur werkt. Het touwhalster zit onder het hoofdstel en de leidsels zitten daaraan vast, niet aan het bit.

Even draven. Op deze foto kan je beter zien hoe de leidsels vastzitten, het halstertouw gleed net op het moment van de foto maken van zijn hals.

Ingespannen! Hij paste maar net tussen de bomen, hij heeft het een beetje te goed op de wei momenteel. Een beetje afvallen en het past wat beter. Wordt aan gewerkt.

Omdat de bak erg zwaar is zijn we meteen de weg op gegaan. We staan aan een rustig weggetje dat uitkomt op een zandpad. Ik liep er het eerst stuk naast voor de zekerheid en ging een foto maken van Wendy, maar Jónas wilde er ook bij op!

Halthouden, bijna als een volleerd tuigpaard

Ik wilde natuurlijk ook even sturen.

Ik ben echt zo trots op hem!

Ook nog een stukje zandpad genomen zodat we even konden draven
http://s95.photobucket.com/albums/l144/jon...nt=100_0427.flv
Filmpje van draven op het zandpad, genomen vanaf de kar. Het waaide erg hard, dus het geluid is niet zo goed.

Einde zandpad, Wendy stond hier achter me op de kar
http://s95.photobucket.com/albums/l144/jon...nt=100_0429.flv
Filmpje van het draven op de weg

Lekker ontspannen

Bijna thuis
Wat een superpaard! *o* Ik had wel verwacht dat hij het zou doen, maar zó makkelijk was wel een verassing! We hebben nog geen kwartier gereden, ik wil het langzaam uitbouwen zodat hij niet veel spierpijn krijgt. Het karretje is best zwaar. Er ligt ook nog een oude sulky op stal, maar daar zitten geen wielen bij. Misschien kan ik die ergens regelen en dan daarmee trainen. Stiekem droom ik al van ritjes met mijn vriendje of andere mensen. Leuk!!!