[AR] Kelsey@ dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Kelsey@ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 16:30

Hooii!!

Ik heb gisteren dressuurles gehad van Ben, in de stromende regen :( . Maar we zijn niet van suiker!!
De rit was bedoel om de puntjes op de i te zetten voor Schijndel.

Commentaar:
- Mijn houding, vooral armen.
- Duidelijkere stemcommando's
- Strenger zijn

Ik weet dat de neusriem te laag zit, maar dat komt omdat ik niet genoeg gaatjes heb om hem omhoog te doen. Morgen even langs de zadelmaker :)
Het tuig is trouwens nieuw, van Imperial Riding. Wat vinden jullie ervan?

De foto's zijn gemaakt met onze 3 dagen oude camera Canon EOS 1000D, we moeten er nog duidelijk aan wennen en veel oefenen.

Ben eerst
Afbeelding
Afbeelding Fijn beeld
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu ik
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Halthouden
Afbeelding

Commentaar mag, maar met uitleg!!

Groetjes Jessie

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:24

Leuke foto's :9

alleen een vraagje ik zie op veel foto's dat ze haar mond open heeft, is hier een reden voor of ....... Misschien haar anders eerst wat langer laten zodat ze ook beter over haar rug heen gaat lopen want ik zie dat ze hem soms behoorlijk wegdrukt.

Probeer haar gewoon wat voorwaarts neerwaarts te rijden zodat ze gaat ontspannen in de klasse 1 vragen ze echt nog geen oprichting ;)

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:39

Ziet er mooi uit zeg.
Je tuig ziet er erg gaaf uit!

Leuk dat je zo les krijgt. :)

hafjelinger

Re: Kelsey@ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 18:53

shelltje: D'r mond opende ze eigelijk altijd als ze haar bit in heeft.
Ze is idd nog niet zo ontspannen, maar soms krijg je bij haar veel druk op de teugels omdat ze wel eens weg wil rennen. Ik zal het er wel eens over hebben. Bedankt :)

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:58

jessie misschien mag je broek een gaatje hoger"?
vind de eerste, vierde en een na laatste foto er het fijnste uitzien.
bij de tweede loopt ze net iets achter de loodlijn.
bij het halthouden daarna ook loslaten, weet neit hoe ze toen was natuurlijk maar aangezien ben er al af is zou ze wel al helemaal stilstaan?

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:05

mooie foto's ;)
succes verder.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 19:13

Bedankt voor de reacties!! :)

Ykja, ik dacht eigelijk dat de broek zo precies goed hing. Ook geen commentaar op gehad.
Loslaten heb ik idd moeite mee, maar im zie nu op de foto dat het achteruit lopen is. Kelsey kan namelijk nog niet achteruit lopen en je ziet Ben's hand de wagen achteruit trekken.
Iig Bedankt voor je compliment!! :)

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:22

Probeer anders eens een gewoon speriempje los om te doen dat misschien het bit rustiger in haar mond ligt.

want als zij haar mond opendoet als je alleen maar het bit erin doet is er misschien wat mis. Mischien is het bit te dik en als ze wegrent voor je kar mis je nog iets in de basis want een paard mag dat niet zomaar doen als je een beetje aan het dressuren bent misschien eerst gaan longeren zodat je controle over haar krijgt.

En probeer rustig in je handen te zijn dit kan ook het probleem met de mond openen zijn probeer gewoon met een lossere hand te rijden.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 20:58

Dankjewel Shelltje!! :) Gewoon dus los sperriempje goed vastmaken dat ie niet wegglijd?

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:17

Wel gewoon de sperriem aan de neusriem vast maken, maar niet te strak zodat ze wel kan kauwen maar dan ligt het bit gewoon wat stiller in haar mond.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:42

Stoer hoor in de regen!

Ziet er netjes uit hoor!
Alleen op sommige foto's lijkt het beeld inderdaad nog iets gespannen, dan zou ik je pony liever wat lager in de halshouding zien en wat losser in hals en rug, maar goed, dit zijn ook momentopnames en van foto's is lastig oordelen...

Ik vind dat je een ontzettend mooie wagen hebt!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 22:07

Dankje Nouvel!! :D Het is niet onze wagen, die van ons is nog in de maak en hoop hem volgende week te hebben.

Met dat sperriempje word even pielen, want hoe ga ik dat ding aan de neusriem maken. Hiervoor het bij met een rijhoofdstel gement, maar ik weet eigelijk niet of ze dan ook haar mond open heeft. :o

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:48

je kant het ook misschien eenvoudig met een elastiekje of touwtje doen.

Aan mijn menhoofdstellen heb ik gewone rijhoofdstelneusriemen zitten, is super makkelijk

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:37

ykja schreef:
jessie misschien mag je broek een gaatje hoger?

De broek hoort een handbreedte onder de zitbeenknobbel te zitten. Ze mag denk ik inderdaad een of twee gaatjes hoger... Kelsey zal het dan meteen ook makkelijker krijgen om de kar achteruit te duwen.

Verder zou ik de achterste riem van het borsttuig een gaatje hoger gespen; nu zie je die regelmatig opbollen. Eventueel kun je je strengen een gaatje langer maken (of de bomen korter afstellen), want nu steken de lichtogen wat ver naar voor als je gewoon rechtdoor rijdt. In de bocht zit de binnnenste boom dan nog meer inn de weg...

Voor je sperriem bestaan er van die leertjes met 4 sleuven in: die plooi je rond de geone neusriem en dan kan de sperriem door de sleuven. Heel eenvoudig en heel doeltreffend.

Het ziet er al niet slecht uit; de motivatie is er en da's super!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:19

Achteruit leren kun je misschien beter aan de lange lijnen leren dan zit je kar niet in de 'weg'.

Zo heb ik het mijnes ook geleerd...het is zo handig als ze een stukkie achteruit kunnen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 22:27

Dankje SuSEQ!! Morgen de tuig-verbouwing! :+ Als de broek hoger gaat zal het achteruit gaan wel helpen.

Cowgirl, ik ben Kelsey nu aan het leren achteruit lopen door haar op een heuveltje te zetten, rem erop, ff wachten, rem los en ''Terrrug''. Dan begrijpt ze het wel, doordat de kar haar naar achter trekt. Onder het zadel doet ze het wel. Als we geen heuveltje hebben, trek groom aan de wagen. Ze begrijpt het hier door steeds beter. :) Laatst 2 passen zonder hulp achteruit! :+
iig heel erg bedankt voor je tip!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 17:39

We hebben net het hele tuig vernaderd, ook hoofdstel :)