[AR] Sjol op zomerinstructie week 1 MEN kamp.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Sjol op zomerinstructie week 1 MEN kamp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 18:15

Voor het eerst in mijn leven mijn eigen "pony" kamp.
En het is zeer goed bevallen!

Van 25 mei tot en met 29 mei was het zover, menkamp.
De zondag ervoor mijn menwagen al gebracht, aangezien dat bij mijn auto niet in 1 x past.

Op maandag ochtend om 6 uur vertrokken, Sjol stond nog heerlijk te slapen in het weiland,
geen idee hebbend wat haar boven het hoofd hing. Uiteraard kwamen we in een file terecht, maar
om 8.45 uur, kwamen we aan in Ermelo.

In Ermelo was het op dat moment een soort gigantische mierenhoop van wagentjes die van hot
naar her werden gesleept, koffers en weekeind tassen. En paarden en pony's in allerlei soorten
en maten werden gestald. Sjol stond gezellig vooral tussen veel Friezen.
De rest van de mierenhoop bestond uit bouwvakkers die een poging deden het dak weer op 1 van
de hallen te krijgen en shovels, tractors en heftrucjes die het afval in grote gele containers dumpten.
We kregen deze week dus ook gratis schrik training.
Ook de kantine was aan verbouwing onderhevig, dus gedurende de week, kregen we kans om lijm te snuiven.
De accomodaties, voor paard en ruiter.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Al snel na de voorbespreking volgden de eerste lessen. Moet zeggen dat de lessen heel leerzaam waren.
Op maandag kregen we 2 x dressuur les, de groepjes waren 3 aanspanningen groot (of klein).

De maandag avond werd gevuld met een longeer clinic van Paul aangezien meneer Haanstra verhindert was.
Was er niet minder intressant om. Moet zeggen dat ik niet zo'n logeur ben, maar dat is ook omdat het bakje
bij mijn stal het 9 van de 10 x niet toelaat. (Ga wel mijn touwtjes van de surfplank roven, om bij te zetten :D )

Netzoals in de rest van Nederland werd het ook in Ermelo 's nachts best wel heel slecht weer.
Het water kwam met bakken naar beneden en in de doucheruimte naar binnen :( , dak was toch nog niet helemaal
waterdicht.

Op dinsdag ochtend kregen Sjol en ik longeer les, dus pak uw eigen pony en ga lessen.
De middag bestond weer uit een dressuur les.

Op de dinsdag avond was er een clinic van meneer Peter Bonhof over jureren. Deze clinic bestond uit een
voorbereidend praatje en 3 combinaties die een proefje gingen rijden, wat gefilmd werd en door iedereen
beoordeeld moest worden. Ik was de gelukkige om voor B combinatie te mogen spelen, er was ook een L en
M combinatie. Na het rijden van je proef werd er besproken wat je goed en fout deed en later in de kantine
nog een keer, met de film erbij. Jammergenoeg, telden de puntjes niet voor het echie :+ anders had ik best
blij geweest met mijn 193 puntjes.

De woensdag bestond uit een les vaardigheid, waarbij je na het inrijden een instructeur achterop kreeg en je
het parcoursje 2 x mocht rijden. Het ging om technisch netjes rijden, niet om een partijtje racen.
Afbeelding
Afbeelding
Instructie had ook lol, zo te zien, moet zeggen, dat ze allemaal de hele dag hun volledige inzet gaven.
Afbeelding

In de middag was het tijd voor een paar marathon hindernisjes, ook hier gold weer, niet jakkeren!
Fatsoenlijk proberen te rijden.

Marathon hindernis nummer 1.
Afbeelding
Marathon hindernis nummer 2.
AfbeeldingAfbeelding
Marathon hindernis nummer 3
AfbeeldingAfbeelding

Uiteraard was er voor de liefhebbers nog een waterbak, waar je even door kon rijden.
Wel met gelvolg dat je daarna je kar kon gaan soppen.
Sjol deed het keurig, zie hier de twijfel, maar met een keer aanroepen ging ze er keurig zij het scheef in.
AfbeeldingAfbeelding

Op woensdag avond was er nog een lezing over mondproblemen en bitten.
Helaas heb ik daar niets van meegekregen. Wij hadden namelijk Cross les onder het zadel!
Dankjewel Itz, dat je je vrijetijd op wou offeren voor 2 menners, die zo nodig een rondje wouden crossen.
Afbeelding

De donderdag bestond weer uit 2 dressuur lessen en 's avonds een barbeque.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, de barbeque werd gevolgd door een buitenrit op de hei.
Aangezien ik vond dat Sjol zich al genoeg had uitgesloofd, met dinsdag en woensdag 3 x lopen,
ben ik gezellig gaan groompje spelen bij Jobke. Helaas was de ijswinkel dicht op de terugweg :(
Afbeelding

Op vrijdag nog 1 les, lunch een gekregen foto een gekregen boek en het afscheid.
Afbeelding

Vervolgens bleek het pinksterweekeinde begonnen en met een uur vertraging kon ik Sjol weer in de wei zetten.
Had na het aanzien van al die file en het erin rijden ondertussen wel besloten mijn menwagen pas op zaterdag
weer te gaan halen.

Al met al bijzonder leerzame week! Volgend jaar weer, met een kleine maar, als Sjol niet drachtig is.......

Meer foto's van meer paarden? op menkamp? zie: www.picasaweb.google.com/sjolvir (stuk of 500)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:22

Geweldig verslag. *\o/* *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:23

Gaaf zeg!

Leuk verslag inderdaad en ziet er onwijs leuk (en netjes) uit op de foto's!

josie

Re: Sjol op zomerinstructie week 1 MEN kamp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:47

Wat een boeiend en leuk geschreven verslag!
Mooi met al deze foto's er bij en wat leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.
Op naar een volgende keer?

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:00

Leuk om te lezen. Sjol zal blij zijn dat hij weer thuis is: wel een inspannend, maar leerzaam weekje.

Vroeger, toen ik klein was :+ , heb ik onder het zadel 3 x Ermelo gedaan. M/Z kamp: hartstikke leuk. Misschien toch ook maar eens volgend jaar inschrijven met de koets.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:40

leuk !!!

Jammer dat ik weinig foto's heb van mijn eigen aanspanning. Heb jij toch beter gedaan.

Tot volgend jaar dan maar !!!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:01

Gaaf zeg!! Lijkt me leuk en leerzaam!! :) Knappe Sjol!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:43

Ik had het op FW ook al geschreven. Maar het is gaaf!!!!! Ik moet nog 6 nachtjes slapen :D (en over 5 nachtjes mijn eerste officiele menwedstrijd en nog 4 nachtjes dan komt Paul)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:14

@ Ipsilonka/Pablo Dat wordt genieten voor jullie volgende week!
Vond de lessen erg leuk en goed, ben vooral Itz fan. Hoewel de rest het ook erg leuk deed.
Geen les gehad van Paul behalve in marathon hindernis 3 en longeren.
Vond het ook knap dat ze een week lang enthousiast les bleven geven.
Ondanks af en toe het gepruts van mijn kant (en gokje ik zal wel niet de enigste zijn geweest,
die af en toe aan het blundermennen is geweest :D ;) :+ , als je maar lol hebt!)
In theorie klinkt het altijd makkelijker dan het in praktijk uitvoeren is.
En succes met jullie 1e officiele menwedstrijd! toi toi toi!!!

Sorry Maisie, volgend jaar moeten we zorgen dat we niet op dezelfde tijden les hebben,
kunnen we met fototoestel achter elkaar aan zitten. Net zoals nu bij de Zwartbonte shetten.
Ik heb mijn toestel met vaardigheid platvoets aan andere menner gegeven, met de vraag of
die wat wou fotograferen.
En mijn paps heeft met de marathon met zijn fototoesel rond gelopen. (maar ja, toen had jij
net weer vaardigheid, dus weer geen foto's van jou!)
Zie overigens dat 2 foto's het niet doen, dat zijn foto's van Rudolf, met de vaardigheid.
Komt denk ik doordat ik die al uit mijnalbum had geplukt van hem.

@Janouk, M/Z kamp lijkt me enig, maar Sjol leent zich daar niet voor, die verekt het om meer
dan 3 dagen per week te dressuren en ach, moet zeggen vind dat niet zo'n ramp, ik vind ook al
die andere dingen leuk. En menkamp dat vind Sjol wel leuk, sgw zou ze ook leuk vinden, maar
missen we de springcapaciteit.
Menkamp schijnt wel het gezelligst te zijn heb ik me laten vertellen door oudgedienden die ook
meerdere kampsoorten bezocht hebben.
Leuke van menkamp was alle soorten paarden en pony's, en leeftijd van zeg 16 tot 68 (van de menners),
dus echt een gezellige vergaarbak! En veel grooms mee, voor de gezellig.

Vond het echt heel erg leuk. Smaakt naar meer.
Vanavond springles gehad, morgen trainingrit ergens in de bossen (gokje Loonse en Drunense duinen)
donderdag dressuur les, vrijdag snipperdag en zaterdag endurance Otterlo.
En baasje gewoon weer naar het werk.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:50

jaaaaahhhh gave Sjolliebollie..... volgend jaar gaan we saampies hoor, anders kom je mij maar groomen als die bolle op knappen staat (neem je die mee voor de leut hihi).

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:27

Wat een leuk verslag & leuke foto's! Zie een aantal bekende koppen voorbij komen ;)

Dat moet gewoon een geweldige week zijn geweest.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:23

Ja Viv goed idee, kunnen we de groom delen dan :P
De jongste menner volgende week is 11 jaar! En de oudste wordt dit jaar 70 :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:15

Vippie schreef:
jaaaaahhhh gave Sjolliebollie..... volgend jaar gaan we saampies hoor, anders kom je mij maar groomen als die bolle op knappen staat (neem je die mee voor de leut hihi).

Dat zou wel maf zijn op knappen staande bolle.
Maar op knappen staande bolle kan mijn auto niet trekken!
Dan zit ik boven het gewicht :D , maar voor groompje spelen ben ik wel in hoor!
En Ipsilonka, als jullie niet tegelijk rijden, kan ik ook voor 2 man groompje spelen hoor.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:11

Gelukkig hebben we 2x les per dag :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:42

Wat gaaf!!
Leuk zeg, wist helemaal niet dat er zoiets als menkamp bestond :))

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:21

@sjolvir de week was erg geslaagd leuk dat jij een fotoverslag hebt gemaakt!
is het trouwens zo dat er ook op de knhs site foto's te vinden zijn?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 01:13

ja, op de site v.d. KNHS, even richting foto van de week gaan op de startpagina en daar rond snuffelen bij fotoalbums, KNHS menkamp 2009 staan al foto's op, maar niet veel!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:00

Erg leuke foto's!
Ik wist nog niet eens dat het bestond, zo een menkamp :+
Lijkt me wel leuk en leerrijk om mee te maken!
Is dit enkel in Nederland, of weet iemand ook of dit ook in België is?