En het is zeer goed bevallen!
Van 25 mei tot en met 29 mei was het zover, menkamp.
De zondag ervoor mijn menwagen al gebracht, aangezien dat bij mijn auto niet in 1 x past.
Op maandag ochtend om 6 uur vertrokken, Sjol stond nog heerlijk te slapen in het weiland,
geen idee hebbend wat haar boven het hoofd hing. Uiteraard kwamen we in een file terecht, maar
om 8.45 uur, kwamen we aan in Ermelo.
In Ermelo was het op dat moment een soort gigantische mierenhoop van wagentjes die van hot
naar her werden gesleept, koffers en weekeind tassen. En paarden en pony's in allerlei soorten
en maten werden gestald. Sjol stond gezellig vooral tussen veel Friezen.
De rest van de mierenhoop bestond uit bouwvakkers die een poging deden het dak weer op 1 van
de hallen te krijgen en shovels, tractors en heftrucjes die het afval in grote gele containers dumpten.
We kregen deze week dus ook gratis schrik training.
Ook de kantine was aan verbouwing onderhevig, dus gedurende de week, kregen we kans om lijm te snuiven.
De accomodaties, voor paard en ruiter.
Al snel na de voorbespreking volgden de eerste lessen. Moet zeggen dat de lessen heel leerzaam waren.
Op maandag kregen we 2 x dressuur les, de groepjes waren 3 aanspanningen groot (of klein).
De maandag avond werd gevuld met een longeer clinic van Paul aangezien meneer Haanstra verhindert was.
Was er niet minder intressant om. Moet zeggen dat ik niet zo'n logeur ben, maar dat is ook omdat het bakje
bij mijn stal het 9 van de 10 x niet toelaat. (Ga wel mijn touwtjes van de surfplank roven, om bij te zetten

Netzoals in de rest van Nederland werd het ook in Ermelo 's nachts best wel heel slecht weer.
Het water kwam met bakken naar beneden en in de doucheruimte naar binnen

waterdicht.
Op dinsdag ochtend kregen Sjol en ik longeer les, dus pak uw eigen pony en ga lessen.
De middag bestond weer uit een dressuur les.
Op de dinsdag avond was er een clinic van meneer Peter Bonhof over jureren. Deze clinic bestond uit een
voorbereidend praatje en 3 combinaties die een proefje gingen rijden, wat gefilmd werd en door iedereen
beoordeeld moest worden. Ik was de gelukkige om voor B combinatie te mogen spelen, er was ook een L en
M combinatie. Na het rijden van je proef werd er besproken wat je goed en fout deed en later in de kantine
nog een keer, met de film erbij. Jammergenoeg, telden de puntjes niet voor het echie

blij geweest met mijn 193 puntjes.
De woensdag bestond uit een les vaardigheid, waarbij je na het inrijden een instructeur achterop kreeg en je
het parcoursje 2 x mocht rijden. Het ging om technisch netjes rijden, niet om een partijtje racen.

Instructie had ook lol, zo te zien, moet zeggen, dat ze allemaal de hele dag hun volledige inzet gaven.
In de middag was het tijd voor een paar marathon hindernisjes, ook hier gold weer, niet jakkeren!
Fatsoenlijk proberen te rijden.
Marathon hindernis nummer 1.
Marathon hindernis nummer 2.
Marathon hindernis nummer 3
Uiteraard was er voor de liefhebbers nog een waterbak, waar je even door kon rijden.
Wel met gelvolg dat je daarna je kar kon gaan soppen.
Sjol deed het keurig, zie hier de twijfel, maar met een keer aanroepen ging ze er keurig zij het scheef in.
Op woensdag avond was er nog een lezing over mondproblemen en bitten.
Helaas heb ik daar niets van meegekregen. Wij hadden namelijk Cross les onder het zadel!
Dankjewel Itz, dat je je vrijetijd op wou offeren voor 2 menners, die zo nodig een rondje wouden crossen.
De donderdag bestond weer uit 2 dressuur lessen en 's avonds een barbeque.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, de barbeque werd gevolgd door een buitenrit op de hei.
Aangezien ik vond dat Sjol zich al genoeg had uitgesloofd, met dinsdag en woensdag 3 x lopen,
ben ik gezellig gaan groompje spelen bij Jobke. Helaas was de ijswinkel dicht op de terugweg

Op vrijdag nog 1 les, lunch een gekregen foto een gekregen boek en het afscheid.
Vervolgens bleek het pinksterweekeinde begonnen en met een uur vertraging kon ik Sjol weer in de wei zetten.
Had na het aanzien van al die file en het erin rijden ondertussen wel besloten mijn menwagen pas op zaterdag
weer te gaan halen.
Al met al bijzonder leerzame week! Volgend jaar weer, met een kleine maar, als Sjol niet drachtig is.......
Meer foto's van meer paarden? op menkamp? zie: www.picasaweb.google.com/sjolvir (stuk of 500)