_janet_ schreef:Ik snap je helemaal.
Er is nog niets gebeurd in die twee jaar dat hij voor de kar loopt, en dan ga je er altijd wat makkelijker mee om.
Toen hij net beleerd was hadden we altijd de zweep vast, maarja dat is gaan "verslappen".
Het is gewoon een grote goedzak.
Jups.... dat 'verslappen' dat ken ik maar al te goed, niet alleen met het mennen maar ook gewoon in het algemeen. Bij mij is het ook jarenlang goed gegaan, nooit ongelukken gehad. Totdat er toch een aantal dingen zijn gebeurd. Ook mijn pony is een 'kleine grote goedzak' maar schrikprikkels heb je gewoon niet in de hand, en dat risico zou ik nooit willen nemen.
Wát was ik blij toen mijn pony zó erg van een optrekkende, heel erg lawaaierige motor schrok (die naast haar reed en alle moeite deed om mijn pony helemaal door 't lint te krijgen op een drukke weg binnen de bebouwde kom), er vandoor ging tussen alle fietsers en ander verkeer door, in haar vlucht nog eens schrok en bijna op een passerende fietser sprong. Had ik mijn zweep niet ter hand gehad op dat moment en hem niet gebruikt, was mijn pony 100% zeker op die fietser beland.
Als je moet wachten tot er wel eens iets gebeurd, ben je toch echt te laat