[AR] Na 4 maanden de leidsels weer in mijn handen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Na 4 maanden de leidsels weer in mijn handen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 15:08

Vier maanden geleden ben ik met Fifi in een greppel gevallen waarbij ik mijn enkel/voet vervelend heb gebroken.
Ik ben geopereerd en mocht eerst 3 maanden absoluut niks doen en nu sinds een paar weken mag ik weer voorzichtig het belasten op gaan bouwen.
Omdat het voor Fifi het beste was dat alles met regelmaat door zou gaan hebben we haar naar Stal Blakheide gebracht, waar ze super wordt verzorgd, en (niet onbelangrijk) netjes wordt doorgetraind.

Afgelopen maandag was de dag aangebroken dat ik na 4 maanden de leidsels zelf weer eens even in mijn handen mocht voelen!
Het was echt weer even wennen en onze communicatie was nog niet optimaal, maar het was natuurlijk wel super om het weer even te voelen!

We hebben veel linksom gereden omdat ik wat moeite had om haar goed in de linkerbuiging te krijgen, vandaar ook veel foto's linksom... 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rondje stappen om even op adem te komen...
Afbeelding

en weer verder!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag hebben we weer gereden, toen was het gevoel en het contact al een stuk beter!
Jammer genoeg zijn die foto's bijna allemaal mislukt vanwege het donkere weer... :+
Afbeelding

Afbeelding

Fifi blijft nog een paar weekjes op de Blakheide logeren tot ik weer iets mobieler ben en dan mag ze lekker weer mee naar huis!

xElienx

Re: Na 4 maanden de leidsels weer in mijn handen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:26

ohw, ik ken dit gevoel zo goed. vorig jaar heb ik ook een hele vervelende enkelbreuk opgelopen bij de pony's. ook geopereerd en ook bijna 5 maanden uit de roulatie geweest. en dan voelt het zo héerlijk om eindelijk weer op de bok te kruipen :D

en het ziet er ook nog eens geweldig uit (zoals gewoonlijk), heerlijk ontspannen. je zou niet zeggen dat je er een een tijdje uit bent geweest.

succes met het verdere herstel ;)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:02

Fijn dat je weer aan de slag mag en ja Blakheide is een goed adres.
Ik heb wel een vraagje, waarom men je zonder rugriem?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:09

Wij mennen trouwens ook zonder rugriem, ook op Blakheide aangewend? Waarom wel, als het tuig stabiel ligt, is het niet nodig en stoor je je paard ook niet met die culeron onder de staart.

Ziet er weer super uit zeg! Ik vind de waterbak altijd zo super daar :-) Les van Gerard, moet ik ook weer eens doen, zo goed altijd!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:11

Ik vind jullie altijd een mooie combi.
Fijn dat je in de gelegenheid was om je paard op Blakheide te kunnen stallen gedurende deze 4 maanden. Nu weer lekker zelf aan de gang.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 16:24

Bedankt voor de leuke reakties!

Hoe ze loopt is volledig aan Gerard te danken, die heeft haar super door getraind! +:)+
Waar ik er even niet meer uit kwam pakte hij de leidsels over en in no time liep ze weer... 8-)
frustrerend... :D

Ik men zelf altijd met broek en dus rugriem, daar doen ze het niet, dus daar pas ik me maar aan aan zolang ze daar staat... ;)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:39

Dat is wel lekker als je na zo'n tijd weer kan rijden! Ziet er netjes uit :j

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:04

+:)+
Ik zou er bijna een gebroken enkel voor over hebben om 4 maanden bij hem te trainen... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:11

Zo Ellis, dat ziet er lekker uit!

Je geniet duidelijk, en je prachtige sprookjespaard doet het super!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 01:24

Ik zie nu trouwens dat hij bij de vierwieler het lamoen er eigenlijk op kop aan heeft. Bij dit type zit normaal het zweng er onder en de bouten voor het verstellen van de lamoenstokken aan de onderkant.
Heeft hij hiervoor een reden?
Ik vind het namelijk toch wel link, ondanks de bescherming die hij er over heeft gedaan.
Mocht hij er ooit over heen slaan dan bevinden zich in de liezen de slagaders die daar snel geraakt zijn...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:27

*\o/* Ellis, wat super dat je weer achter het Spookie zit na 4 maanden. Super dat je weer wat mobieler bent. (hij heeft wel een vieze staart, haha, dacht zie ik op jouw foto's nooit :D ).

Wij gaan zo voor het eerst na 4 maanden het Haarlemmermeerse bos weer in met koets, maar dan door Janouk haar blessure. Helemaal zin in, ze staat nu even op de wei, ga haar zo inladen. Zoals het er nu uitziet gaat het allemaal lekker, dus we komen snel weer bij jullie starten als ze weer op conditie is.
Tot snel!

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:33

Heerlijk hè om weer de leidsels in handen te hebben na zo'n lange periode van niet mogen en kunnen rijden. Nu waardeer je het extra, wat je eerder normaal vond is nu bijna feestelijk !! Hopelijk herstel je verder snel zodat je prachtige paard binnenkort weer thuis kan komen. Veel succes !!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 10:57

BlackDevils schreef:
+:)+
Ik zou er bijna een gebroken enkel voor over hebben om 4 maanden bij hem te trainen... :D

:D ik moet nu een inhaalslag gaan plegen, paard heeft nu verder doorgeleerd dan ik... :+

waarom het lamoen ondersteboven zit...
ik heb werkelijk geen idee... :?
Ze kennende daar zullen ze daar wel een reden voor hebben, als ik er volgende keer aan denk zal ik het vragen... ;)

Roxatte schreef:
Heerlijk hè om weer de leidsels in handen te hebben na zo'n lange periode van niet mogen en kunnen rijden. Nu waardeer je het extra, wat je eerder normaal vond is nu bijna feestelijk !! Hopelijk herstel je verder snel zodat je prachtige paard binnenkort weer thuis kan komen. Veel succes !!

*D dank je!

janouk schreef:
*\o/* Ellis, wat super dat je weer achter het Spookie zit na 4 maanden. Super dat je weer wat mobieler bent. (hij heeft wel een vieze staart, haha, dacht zie ik op jouw foto's nooit :D ).

Wij gaan zo voor het eerst na 4 maanden het Haarlemmermeerse bos weer in met koets, maar dan door Janouk haar blessure. Helemaal zin in, ze staat nu even op de wei, ga haar zo inladen. Zoals het er nu uitziet gaat het allemaal lekker, dus we komen snel weer bij jullie starten als ze weer op conditie is.
Tot snel!

Haha, ja diezelfde dag hebben we de staart nog gewassen!
Afbeelding

Leuk dat jullie ook weer een start kunnen gaan maken, veel succes!
Kun je daar fijn rijden trouwens?
Kunnen wij dat ook wel een keertje doen, hier heb ik alleen harde weg...

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:47

Ellis supergaaf zeg !
Ze sjouwt echt mooi, en jij straalt helemaal van de kar af! Supergaaf hoor !! ! :D

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:35

Ellis, ik had deze foto's nog helemaal niet gezien! :)
Zie hier ook weer een vrolijk gezicht, leuk! :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 11:30

Bedankt! *D

Volgend weekend gaan we er weer een weekendje naar toe, kan ik weer even 'oefenen' en dan gaat ze die zondag eindelijk weer lekker mee naar huis! *\o/*

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:33

BlackDevils schreef:
Ik vind het namelijk toch wel link, ondanks de bescherming die hij er over heeft gedaan.

Er gaat bij die 'grote' jongens ook wel eens iets heel goed mis..;)

Maar dit is een Kühnle Fineline, en teruggravend in mijn herinnering durf ik te wedden dat die dingen zo geleverd worden. Maar dat kunnen we altijd nog bij Rutjens navragen...

Wbt niet aangebrachte rugriemen, da's gewoon gemakszucht. Sowieso in het optuigen zelf, maar ook met beleren, het scheelt weer een fase. Zonde dat menig profi menner er geen tijd en moeite in wil stoppen (tijdsgebrek?), zeker wanneer de amateur zich keurig aan het menboek houdt en het beestje (tot zijn grote schrik) bij terugkomst op het oude honk ineens 'opzadelt' met een broek en daarbijbehorende culeron.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 15:24

ach, wat doet het er in dit geval allemaal toe...

ik ben in ieder geval super blij dat mijn paardje al die maanden zo goed verzorgd is en natuurlijk net zo blij dat ze zondag na al die maanden weer lekker mee naar huis gaat! *D