Gisteren wedstrijd gehad (dressuur en vaardigheid) op Wouwse Plantage.
Ik had voor mezelf afgesproken dat als we hier winst zouden rijden, dat ik dan een startkaart aan zou vragen. We hebben 2 dressuurproeven gereden en een vaardigheid, en op beide dressuurproeven winst

De vaardigheid, daar hebben we het maar niet over. Heb deze keer wel alle balletjes en poortjes-nummers laten liggen/staan, alleen ik was volledig de weg kwijt in het parcours, dus had wel 48 strafseconden

De wagen waar we mee rijden is niet van mij, en hij was een stuk zwaarder dan wat Sunny gewend was. (hij loopt normaal met zo'n zwarte tweewieler van HSHP) en in de losrijbak had ik al zoiets van "zo... die is best zwaar." Maar we reden de bak in voor de eerste proef, DIE was pas zwaar. Sun moest zich gewoon in het tuig gooien om vooruit te kunnen. Ondanks dat heeft hij toch super zn best gedaan, hoewel de middendraf er echt niet uit kwam. In zo'n situatie waarin ik zie dat de pony werkelijk alles geeft ga ik hem ook zeker niet met een zweep vooruit tikken, maar alleen op stem aanmoedigen om door te zetten.
De tweede proef was op gras. Hier toch de groom van de wagen geschopt, de pony had zich behoorlijk leeg getrokken in de eerste proef, en dan scheelt het toch gewicht

Nou, genoeg gekletst, hier de foto's!
1e proef:

Toch heeft hij nog een lekker drafje

Netjes door de bocht heen.

Ja... stilstaan om af te groeten doet hij nu wel he...

In draf de rijbaan verlaten... hier is het drafje al veel minder enthousiast.
2e proef

de halve grote volte rechts

Stappen op de volte.

Hmm... ik mag wel iets dieper de hoeken inrijden.

Kiekkoek!
Vaardigheid
Tja, nu was hij wel fijn te rijden in de vaardigheid... niet zo heet en fel, maar gewoon lekker te sturen haha.

Toch wilde hij nog best lekker gaan hoor in draf

Op weg naar poortje 8

Hij bood zelfs nog een galopje aan. Op het gras had hij het duidelijk beter naar zn zin

En we zijn weer over de finish! 48 sec te laat...
Groetjes, Lacuna