Alles stond klaar en we waren van alles voorzien.
Op 1 minpunt na de trailer die we mee hadden gekregen was nog vies, dus zusje lief vanmorgen vroeg om 5.00 uur die trailer nog schoonmaken.
Komt ze er achter dat de buizen die je achter de paarden doet missen, noodplan in werking!!!!!
Pa die verhuurder uit bed gebeld en daar heen met het busje om die buizen op te halen.
Geen buizen te vinden dus dan maar de trailer omruilen (Zie mijn zusje denken

Daar sta je dan, heb je alles voor elkaar maar kun je dus niet vertrekken omdat er eerst een andere trailer opgehaald moet worden.
Daarna de paarden inladen maar ja [paard] heeft alle tijd en zet tien keer het zelfde voetje naar voren en weer naar achteren

Kijkt nog eens rustig om zich heen........neemt een hap stro en kijkt wat verontwaardig naar de ruimte waar hij natuurlijk nooit in past .
Zeg ik ben een Groninger, die ruimte da kan nie

Uiteindelijk na wat aanmoedigingen en uitbundig belonen laat hij zich toch nog overhalen om zijn moeder te gaan vergezellen.
Vervolgens wat telefoontjes gepleegt om iedereen op de hoogte te brengen dat wij engisinds verlaat zijn en dat we gewoon later van start zullen gaan.
Aangekomen in Lauwersmeer stond er al een navigator ons op te wachten om ons vervolgens te gaan loodsen door het prachtige natuurgebied van Lauwersmeer.
Onze paarden hadden aardig de gang er in en trouwe Eilander van Eduard liep vol enthousiasme mee in de kolonne.
Vervolgens toen we over de helft waren kwamen we de anderen tegen......
De anderen hadden net pauze gehad bij een camping en daar gingen wij vervolgens ook maar even heen.
[paard] was nodig toe aan een plaspauze maar die wilde niet voor de kar zijn plassen.
Het spul maar uit gespannen en ja hoor daar liep [paard] leeg .
Eilander was aangenaam gezeldschap voor [paard] en [paard] tijdens de pauze en ze waren dan ook alle drie heerlijk aan het genieten van de heerlijke lunch die daar op een weitje rijk aanwezig was.
We dachten de anderen nog weer te treffen maar dit bleek niet maar haalbaar te zijn.
Maakt ook niet uit want ook met twee aanspanningen was het erg gezellig.
Terug in de haven hebben we de paarden uitgespannen en naverzorgt maar ja toen begon het feest weer van voor af aan.
[paard] had geen zin de trailer op te gaan, en nadat er steeds meer voorbijgangers kwamen kijken stak [paard] de middel finger omhoog en zette zijn hoeven in de grond

Neeeeee ik doe het niet!!!

Tja wat moet je dan want een Groninger die niet wil........die wil dan ook echt niet.
Gelukkig kwam Eduard weer terug(die was effe Eilander naar zijn longeer adres aan het brengen) ik blij...pffffff.
Tja er stonden eerst veel stuurlui te kijken maar dan heb je toch meer aan een doorsnee Gruninger kenner.
En jawel hoor [paard] stond na wat hulp van Eduard al snel naast zijn mama op de trailer.
Een wijze les die ik nooit meer vergeet.
Ondanks de opstartproblemen vond ik het toch wel erg leuk en ben ik ook trots op [paard].
Ja we hadden wel wat strubbelingen om hem de trailer in te krijgen maar het is een feit dat hij super zijn best heeft gedaan voor zo'n jong paard.
Vier jaar oud, en 3x in totaal in het span gestaan met zijn mama.
De eerste daarvan was een jaar geleden en toen was hij er duidelijk niet aan toe en de ander twee waren dus woensdag en donderdag vorige week.
Kortom ik ben wel trots op onze Groninger.

De mentocht werd georganiseert in het teken van het 40 jarig bestaan van Lauwersoog.
Wij reden de route iets anders omdat we door omstandigheden later moesten starten.

Eduard druk in gesprek met zijn navigator.
Overigens reed Eduard al een tijdje rond met Eilander om op ons te wachten.
Vind ik echt tof en we waren dan ook blij dat we zo samen onze eigen alternatieve route konden kiezen. (Wij reden de route dus tegen overgesteldt

Vertrek vanuit de haven.

Tja natuurlijk wilden we ook even promotie maken voor het stamboek, dus de paarden in het groen/wit.

Ze gaan al steeds gelijker lopen met hun passen.

Vervolgens ook voor ons pauze.

Terug in de haven de paarden weer klaar maken de terugreis.
http://www.youtube.com/watch?v=1xKiiXNjfH4
Eduard, Groom en Eilander.
Check dat groene petje

http://www.youtube.com/watch?v=5pjvAmxT_0Y
[paard] en [paard] (het filmpje is gedraait maar ik weet niet hoe ik die recht krijg.