[AR] Anouk voor de kar!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Anouk voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 09:11

Gisteravond was het zo lekker weer, dat ik Anouk heb ingespant en lekker een rondje dorp ben omgeweest. Het was Anouk haar 2e keer voor de kar buiten, ze deed het fantastisch!

Ik heb expres de broek wat strakker gedaan, omdat ze soms op een andere ondergrond kan steigeren voor de kar. (deed ze vorige week).

Afbeelding
Ons uitzicht. Lachen

Afbeelding

Afbeelding
Toeschouwers. Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Hoofdje. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Drafje weer vertrekken.

Afbeelding
Beetje moe..

Afbeelding
En de happy menner. Haha!

Ik heb mijn koetsiersbewijs wel, maar ik weet echt niet meer hoe dat achenbachsysteem gaat. Ik ga straks toch op les, dus dan komt het wel weer. Haha!

Reactie zou leuk zijn!

lanouska

Re: Anouk voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:44

je aanspanning ziet er leuk uit

voor zo ver als ik kan zien van af de foto
kan je oversingel wel wat strakker zodat je paard het lamoen meetrekt
en er niet tegen aan hoeft te duwen want zo als ik kan zien steekt het lamoen
in zijn hals en dit is niet echt lekker voor je paard

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:57

Leuke pony, leuke wagen. Enne, een koetsier draagt een hoofddeksel, weet je nog?

maybe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:13

leuke haf!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 13:01

De oversingel kan zeker wat strakker, maar ze reageert er zo geïrriteerd op, dus laat ik die eerst een beetje los.

En ja de cap. Ik ga morgen toch naar Divoza en haal ik een wat goedkopere cap voor het mennen. Lachen
Mijn rijcap gebruik ik niet, die is te duur.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:05

Hoezo zet je je gewone cap niet op met mennen?? Is je hoofd bij het mennen minder belangrijk?
(Ik denk trouwens dat Monique eerder op een pet oid. doelt, wat inderdaad hoort bij het aangespannen rijden)

Verder ziet het er leuk uit, maar misschien kan je je leidsels wat beter vasthouden. De manier waarop je ze nu vast hebt lijkt me verre van gemakkelijk. Als je ze gewoon in rijhouding pakt, zal het al een stuk gemakkelijker gaan.
Achenbach zou wellicht nog beter zijn, maar de keus is aan jou.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 13:20

Natuurlijk is mijn hoofd in beide gevallen belangrijk. Liever voorkomen dan genezen. Knipoog
Maar ik heb liever een 2e cap op de kar liggen voor het mennen, omdat ik die dan gelijk op kan doen. Mijn cap ligt ook wel eens thuis en dan heb ik kans om die te vergeten als ik ga mennen, vandaar. Lachen

Achenbach komt wel, ik heb het niet echt meer volledig onder de knie. Ik weet het echt even niet meer. Haha!
Maar ik begin toch weer met les, omdat mijn pony nog zo jong is en ik wil het wel goed doen. Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:44

Maar als je je leidsels gewoon in rijhouding pakt, rijdt dat volgens mij al een stuk fijner dan hoe je ze nu vast hebt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:42

Leuke combinatie zo te zien Haha!

commentaar is al gegeven...

Anouk ziet er mooi en goed uit Haha!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:09

Heey Marjolein!

Ziet er goed uit zeg! Je pony is echt mooi, en die kar is gaaf! Zijn dat gouden velgen? Pling

Waar ga je op menles trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:10

Hay Marjolein.
Ziet er goed uit hoor, je zit netjes op de wagen en je pony loopt er netjes bij.
W.b.t steigeren voorkom je niet met de broek strakker te maken, dit zou eventueel alleen het bokken minder gemakkelijk maken.
Steigeren kun je oplossen door je pony even achterwaarts te laten gaan of enkele stappen voorwaarts.
Lukt niet altijd, maar bij mijn oude merrie die wel eens wil wandelen op twee benen van ongeduld werkt het iig wel.
Oversingel zou idd wat strakker moeten, wacht niet te lang met het strakker zetten, want je pony kan ook opstandig gaan worden als het lamoen zo in zijn hals steekt.

Verder je handen: Gewoon mennen zoals je dat zelf prettig vind en wat betreft het achbach systeem das meer iets voor in de dressuur.
Op de weg kun je de leidsels het beste zo hanteren dat je ze goed in de handen hebt liggen.
Ik zie vaak genoeg mensen die op pad gaan en niet goed het achbach systeem eigen zijn, schikt het paard en ze zijn het kwijt.

W.b.t. het hoofddeksel kun je het beste voor een cap gaan en verstandig dat je gewoon een extra cap aanschaft en deze bij je kar laat.
Weet je iig zeker dat je hem altijd bij de hand hebt.

Veel succes met het mennen.