Het is zeker niet mijn beste proef ooit geweest, wel de laatste met Roos in het enkelspan. Proef was rommelig, reed met een te korte zweep, ik was er niet bij met m'n hoofd, haar buik begon haar al wat in de weg te zitten en ze had die dag al een paar andere proeven gelopen(197 punten ohz in de B, mooie score in de M2 lange teugel, gymkhana's, agility). Niet ideaal dus, maar het is mij veel waard dat hij toch op film staat.
Ik ga die topknol echt missen op wedstrijd. De rust, kalmte en evenwichtigheid die daar van uit gaat is zo fijn om te hebben. Tis misschien geen hoogvlieger kwa beweging, en ook niet een overdreven werkwillige voorwaardse pony. Maar wel eentje die er gewoon altijd staat en je nooit laat zitten.
Volgens mij kunnen jullie het inderdaad beter, maar vind het er alsnog wel netjes uit zien hoor! Ken Roos natuurlijk niet persoonlijk maar vanaf filmpjes en foto's lijkt ze me inderdaad een fijne pony om mee te werken, relaxed enzo.
Mag ik vragen waarom je stopt met haar op wedstrijd in enkelspan te rijden? Ga je nu alleen maar verder in het 2span of stop je helemaal met Roos?
Roos zit echt op de top van haar kunnen, ze heeft 3 puntjes in het ZZ gelopen en nu is het mooi geweest. Eerst mag ze lekker dik worden, een veulentje krijgen en volgend jaar gaan we in het tandem opnieuw beginnen. Haar helemaal thuis laten kan ik echt nog niet hoor, daarvoor is het een veel te fijne pony die het veel te leuk vind om zonder getuttel gewoon hard te werken.
De volgende generatie staat ook al klaar, Whitney heeft haar eerste puntje in het L al en die mag het overnemen.
Ik ken de regels van de D-V niet, maar goh, het verbaast me dat er in de ZZ nog voorgelezen mag worden! Volgens mij is dat ohz niet, en vanaf klasse 3 samengesteld mennen mag er ook niet meer voorgelezen worden..
Knap dat je het inziet dat het genoeg voor haar is, en straks weer wat anders met haar gaat proberen. Lijkt me toch ook wel moeilijk om die beslissing te nemen, wel of geen veulen.
super dat je de keuze maakt! het proefje is jammer genoeg inderdaad wel wat onrustig! maar het is duidelijk te zien dat ze het allemaal wel kan, na het zien van dit filmpje ga ik denk ook een startkaart dressuurvaardigheid aanvragen voor met mijn merrie!
Ik wil niet oneindig tegen een plavon aan lopen vechten, is voor een pony en voor je zelf niet leuk. ZZ is Roos haar top, in de dressuur is er ook niet meer, dus dat komt mooi uit . Dus dan ga je een ander doel stellen, dus nu ZZ met het tandem.
Ik hoop dat Roos komende zomer haar premies voor het kroon predikaat haald, samen met het veulen wat nu in haar buik zit word ze dan kroon mee (haar 2e NSPS veulen). Ze is al prestatie, ze zal dan meteen kroon-elite-prestatie worden en dat vind ik toch wel een mooi predikaat .
Roos zal nooit fulltime fokmerrie worden, daar doe ik haar geen plezier mee. Tis een pony die graag werkt en echt boos kan worden als ze een tijd op het land staat en niets hoeft. Al heeft ze het aan de andere kant soms wel nodig (na een week of 2 op het land is ze vaak beter dan waneer ik door train).
dat is toch super dat je zo'n beslissing neemt, vind ik, en dat je wel gewoon lekker met haar kan blijven trainen, ik denk niet dat er veel shetten zijn die dit niveau bereiken dus daar mag je al heel trots op zijn vind ik
Ziet er leuk uit! Ik doe het je niet na! Trouwens gefeliciteerd
VanHuisUit
Geplaatst: 06-12-09 15:26
Wat mooi om te zien. Wij zitten nog helemaal in het begin maar als we ook maar een beetje in de buurt van jullie gaan komen ben ik al heel blij. Mooi dat je haar laatste proefje op bokt hebt gezet. Als je nog een hengstje zoekt, Simba is een goedgekeurde NMPRS zal ons ritje van vandaag ook even plaatsen
Wat leuk dat je een filmpje hebt van je hele proef! Mag ik vragen of deze proef representatief was voor de andere proeven die je in het Z/ZZ hebt gereden?
Lienepien; Bij de dressuur ohz mag er ook tot en met de Z2 worden voorgelezen, bij samengesteld mag er ook tot en met klasse 3 worden voorgelezen. Oftewel; in de gehele breedtesport mag er worden voorgelezen.
Gelukkig was dit niet representatief . Pony kan een stuk beter, maar het was gewoon op. We doen nog nog wat zwangerschaps gym in de vorm van oefenen met de leidselvoering voor het tandem rijden (lees: kop omhoog in een sukkeldrafje en de baas maar laten prutsen). Volgend jaar gaan we er weer voor, beginnen we weer in de B, in het tandem.
Nou, jammer dat je moet stoppen maar soms moet je keuzes maken en als er niet meer in zit dan gaat de lol van het trainen er ook wel een beetje af. Heb je ook nog een filmpje waar ze wel een goede proef neer zet?
Ik ga normaal alleen met m'n groom op wedstrijd. Er is dus verder helemaal geen film materiaal van mij helaas. Dit is gemaakt door de moeder van een verzorgmeisje van een mede-bokster. En kwam het toevallig op youtube tegen toen ik wat anders zocht want ik wist helemaal niet dat ik gefilmt was.
Ik heb echt wat nodig om naar toe te werken, anders is de lol er idd snel af. Ze heeft met mij na deze proef enkel nog in het tandem gelopen. Zowel Roos haar top als de hoogste klasse is gehaald, dus tis mooi zo.
Nouvel
Geplaatst: 07-12-09 17:46
Erg knap dat jullie zover gekomen zijn zeg, en het klinkt ook als een erg veelzijdige pony, leuk hoor!
Wat je zelf al aangeeft zie je inderdaad wel terug in het filmpje, het lijkt wat moeizaam hier en daar en de buigingen zijn niet optimaal. Maar leuk dat jullie het zo af hebben kunnen sluiten en fijn voor dat pony dat je zelf ook in wilt zien dat dit de top voor haar is en dat je straks weer op een andere manier met haar verder gaat. Veel succes met je tandem!
het ziet er zo gemakkelijk uit he, een aangespannen dressuur proef.. Maar hóe moeilijk is het als je zelf op de bok zit en een figuur moet rijden haha. Op jullie niveau zit ik dus nog lang niet, maar wie weet ooit??
Vind het iig heel erg knap dat je zo ver bent gekomen met je pony, en hoop voor je dat het straks in tandem ook zo goed gaat!
Ondanks dat dit misschien iets onder je niveau is en jullie beter kunnen, vind ik het er netjes uitzien, af en toe een haperingetje, maar ach wie daar over valt.......... Het is toch fijn dat je het zo kunt afsluiten en dat je straks het gaat oppakken in een tandem. Zij kan lekker gaan genieten van het aanstaande moederschap en jij straks van een kleine er bij. En je hebt heel wat moois om naar uit te kijken. Alvast veel succes met het tandem rijden!!