[AR] Alwyn voor het eerst zelf 'voorop'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Alwyn voor het eerst zelf 'voorop'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 19:21

Of hoe noem je dat? Vandaag heeft Alwyn voor het eerst zonder dat de groom (Tamara) naast of voor hem liep, maar op de wagen stond, voor de wagen gelopen. Hij was super braaf en we zijn heel trots op onze dappere man!

Hier zie je meer tuig dan pony...moet ik nu echt alleen gaan baas? Poging achterom te kijken waar de groom nu toch blijft :+ Lamoen / borst lijkt hier raar te zitten maar als hij gewoon vooruit loopt zit het goed hoor.
Afbeelding
Je kunt het Alwyn, groom loopt naar achteren (hadden we al eerder paar keer gedaan, ging goed)
Afbeelding
Mooi plaatje...leidsels wat los helaas ;)
Afbeelding
En daar gaat hij, helemaal zelf, keurig op de weg...
Afbeelding
Weer een mijlpaal bereikt...super pony (en super dank aan de groom natuurlijk!!)
Afbeelding

PS let niet op die losse broek, hij is te groot, krijg hem niet beter. Lamoen moet nog wat worden aangepast / andere broek of zoiets. Wagen heeft rem gelukkig.

JoyCiej007

Re: Alwyn voor het eerst zelf 'voorop'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:24

Wat knap zeg, doet het netjes zo te zien! En wat een leuk koppie ook :)

Broek heeft idd op deze manier totaal geen functie, denk dat je hem zelfs beter weg kan laten dan er zo mee te rijden..... Mag ook wel heel wat maten kleiner, hier kan hij bijna in zwemmen :+

En zou het lamoen ook een flink stuk inkorten, je hebt hem een gigantisch eind van de wagen staan ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 19:31

Scheetje he, thanks.
Citaat:
Broek heeft idd op deze manier totaal geen functie, denk dat je hem zelfs beter weg kan laten dan er zo mee te rijden..... Mag ook wel heel wat maten kleiner, hier kan hij bijna in zwemmen. En zou het lamoen ook een flink stuk inkorten, je hebt hem een gigantisch eind van de wagen staan
Lijkt ook zo door de foto hoor. Dat lamoen dan. Dat van die broek dacht ook zal ik hem er maar helemaal afhalen? Maar goed we zijn aan het sparen voor nieuw tuig, heeft hij nu wel verdiend :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:36

dus als je een foto vanaf de zijkant bekijkt, hij staat er in het 'echt' zeg maar niet zo ver vanaf? want 't lijkt wel echt extreem.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 19:46

Klopt hoor, van de zijkant en ook als je er gewoon 'echt' achter zit valt het enorm mee/ ziet het er 'normaal' uit.
Maar die foto's hou je nog tegoed...als hij echt helemaal los gaat zeg maar. Zijn we nu nog niet aan toe. Of iemand anders zou even foto's moeten nemen maar als we bezig zijn ben ik eerlijk gezegd niet bezig met foto's maar zo geconcentreerd dat ik het elke keer vergeet :+
Maar misschien over een paar weekjes :D

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:53

Wat was hij super, hè? Hij was echt stoer!
De foto's zijn leuk geworden, ondanks dat ze van achter af genomen zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:22

Wat superstoer van Alwyn!

Heerlijk gevoel, zo'n eerste keer!

Heel netjes gedaan en nog heel veel menplezier gewenst!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:09

Vanhuisuit wat moet jij toch verschrikkelijk trots zijn! Super om te zien dat hij gewoon in zijn up lekker voor de wagen loopt. Nou nog de kilometers gaan maken, maar dat komt geloof ik helemaal goed!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 21:40

Ben inderdaad echt trots op hem <3 we doen helemaal niet veel, omdat hij gewoon nog heel jong is, 2x per week iets serieus, 1x per week iets met voor wagen / sulky / band. En dan zie je toch dat hij het heel snel oppakt. Wat me zo verbaast is dat hij gewoon zo lekker voor die wagen loopt. Geen getwijfel of gedoe, hij loopt gewoon. Ik weet niet of dat normaal is met mennen, Alwyn is de eerste die we beleren (heb wel pony's gemend jaaaaaren geleden maar dat was achteraf gezien niet echt verantwoord zeg maar ;) maar onder het zadel heb ik toch wel heel andere dingen meegemaakt, van die paarden die je elke stap vooruit moet duwen als ze in hun eentje naar buiten gaan of van die monsters die alleen heel hard terug willen :+

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:46

Ook bij het mennen heb je natuurlijk zulke9vandoor gaa, bokken, stiegeren, onder het werk uitkomen enz) paarden. rakker verzon namelijk elke keer wat om Niet voor de wagen te lopen. Uiteindelijk vind meneer het hartstikke leuk om te doen haha.

Nog veel menplezier!

offtopic: aanstaande zaterdag examen koetsiersbewijs?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:39

Oh die heb je zeker bij het mennen ook wel hoor.... en dat is het lastige, want als een paard de ruiter er een keer afbokt en dan de bak door vliegt valt de schade nog te overzien....

Paard aan de kletter met menner en groom op de grond met de wagen er achter is een heel ander verhaal ;)
Je ziet soms ook nog wel eens dat ze de eerste keer(en) nog wat overdonderd zijn en zich erg rustig houden, alsof ze het bij wijze van al jaren kennen of gewoon allemaal rustig over zich heen laten komen. Dat kan dan de volgende keer ineens heel anders zijn.
Zo'n 1 heb ik ook gehad, eerste 2 keer ging prima, zelfs stukje buiten de wei geweest want wei werd wel erg zwaar, 3e keer ging hij compleet uit z'n dak en deed alleen maar bokken en steigeren..... geen prettige ervaring, helemaal niet als het als een 'verrassing' komt.... ;)

Truffel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:41

ziet er goed uit !
leuke pony ook :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:43

netjes hoor!
dat hoofdstel heb ik ook, alleen is het veelste groot voor mijn welshje :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:03

Ziet er goed uit VHU!
En helemaal mooi met je onderleggers!

Broek zou je eventueel nog wat extra om het lamoen kunnen slaan, zodat hij wat strakker komt te staan. Denk dat hij dan ook al een stuk mee omhoog komt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 10:58

Txs!
Citaat:
Broek zou je eventueel nog wat extra om het lamoen kunnen slaan, zodat hij wat strakker komt te staan. Denk dat hij dan ook al een stuk mee omhoog komt.
Alwyn mist gewoon nog dikkere billen :+ Had de broekriempjes inderdaad al om het lamoen gedaan maar zelfs dan schiet het niet op. Onderleggers zijn een uitkomst, zit schoftje veel beter mee.
En dat hoofdstelletje, dat zit echt op de aller-allerlaatste gaatjes en die zijn er ook nog bijgeprikt. Met een liverpoolstang erin zit het te groot, met trensje gaat het net. Die welsh-koppies zijn inderdaad echt heel klein.
En zaterdag examen koetsiersbewijs :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:57

succes met je examen VHU :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:41

hee leuk om te zien !!!
daar gaat ie dan :-)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 01:47

Ziet er leuk uit :D geweldig he.
Mijn welsh kruising word in juni 3 en dan mag hij ook voor de wagen! ben benieuwd hoe dat gaat :) Hoop net zo braaf als Alwyn!