Wie kan mij even helpen? route plannen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lnda_

Wie kan mij even helpen? route plannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 11:43

Ik ben bezig met mn rijbewijs
en ja ik heb een beetje straf gekregen omdat ik niet op borden let

Nu heb ik een aantal punten van hem gekregen en daar moet ik zelf een route van maken.
Dit mag met landkaart, of internet, ik heb met googlemaps aan de gang geweest maar word er niet veel wijzer van.

Ik woon in deventer, en dit is de route

Ri Amersfoort
Apeldoorn zuid er af
Ri Lucas ziekenhuis, (moet te zien zijn)
Ri Uchelen
Naar NS station
Naar Maduralaan no: 9
Via Zwolseweg naar de snelweg A50
Ri Deventer

Wie o wie kan mij even helpen?
Voor mijn adres etc als dat nodig is, even een pb sturen

Julia

Re: Wie kan mij even helpen? route plannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:52

JH -> LZP

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:54

Al deze punten staan gewoon op de borden..
Dus het lijkt me makkelijk om die gewoon eens een keer te gaan volgen dan ipv het helemaal uit te zoeken :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:01

Dit staat inderdaad ook op de borden, en het loont echt om daarop te gaan rijden in plaats van op routebeschrijving/tomtom/whatever. Want als je tomtom een keertje uitvalt, of je vergeet je routebeschrijving.. wat dan? Dan zul je het ook met de borden moeten doen ;)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 13:01

Dat weet ik, en dat vind ik zelf ook, maar ik kijk niet genoeg naar de borden, daarom heb ik ''straf'' en moet ik het uitzoeken

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:04

Routenet.

Wat raar dat je straf krijgt, ik vind dat jouw instructeur je moet helpen en hij moet voor jou een manier zoeken zodat je het wel begrijpt.

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:08

Moet je dan de route uit je hoofd leren of..?

Print anders een kaartje uit en geef daar de route op aan die je bijvoorbeeld via google maps stap voor stap uitzoekt. Of vraag of iemand de route met jou wilt rijden? Zodat je op de borden kan letten en de volgende keer weet waar ze staan.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 13:08

ja dat doet ie op deze manier hahhah.

en straf straf, het is niet echt een straf ik leer er alleen maar van, ik ben al zon 15 lesuren verder en ik let nog steeds niet op de borden, wat wel zou moeten, en nu word ik verplicht om op de borden te letten waar ik heen moet

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 13:09

Nee moet het niet uit me hoofd leren, maar moet wel de route uitzoeken zodat ik overal langskom op de punten die hij mij heeft gegeven. hij zit er naast, dus geef hem mij papiertje en die mag hij mij wel gaan voorlezen.hoop ik

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:12

Even Google Maps opzoeken.
Je begint in elk geval aan de A1, dan pak je afrit Apeldoorn Zuid, dat is hetzelfde als de Kayersdijk volgens Google Maps.
Verder ben ik er niet bekend, maar ik neem aan dat dan onderaan/bovenaan de afrit een bord naar het ziekenhuis staat en dat je dus weet of je linksaf of rechtsaf moet. enzovoorts

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:20

Ja precies dat dacht ik ook. en dat ik dan vanaf daar even de route opzoek naar die maduralaan etc.

Maar bedankt dat jullie allemaal meedenken, dat is heel aardig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:54

lnda_ schreef:
Ik ben bezig met mn rijbewijs
en ja ik heb een beetje straf gekregen omdat ik niet op borden let

Nu heb ik een aantal punten van hem gekregen en daar moet ik zelf een route van maken.
Dit mag met landkaart, of internet, ik heb met googlemaps aan de gang geweest maar word er niet veel wijzer van.

Ik woon in deventer, en dit is de route

Ri Amersfoort
[plaats] zuid er af
Ri Lucas ziekenhuis, (moet te zien zijn)
Ri Uchelen
Naar NS station
Naar Maduralaan no: 9
Via Zwolseweg naar de snelweg A50
Ri Deventer

Wie o wie kan mij even helpen?
Voor mijn adres etc als dat nodig is, even een pb sturen

Vanuit Deventer pak je de A1 richting Amsterdam, bij knooppunt Beekbergen (met A50) blijf je de A1 richting Amsterdam volgens.
Bij [plaats]-Zuid ga je de snelweg af, onderaan bij de verkeerslichten ga je links, bij de eerst volgende verkeerslichten rechtdoor en gelijk die erna weer links (je rijdt richting Ugchelen, dit is de Laan van Malkenschoten) bij de 1e rotonde 2e afslag, 2e rotonde 2e afslag, de Laan van Westenenk op.
Het Lucasziekenhuis ligt de 1e links daarna (Albert Schweizerlaan), Ugchelen ligt dan aan je rechterhand, t ziekenhuis aan je linker.
Als je dan weer terug rijdt naar de Laan van Westenenk en linksaf gaat, rij je langs Ugchelen (nu aan je linkerhand).
Op de 1e rotonde die je dan tegenkomt pak je de 1e afslag (Aluminiumweg), deze weg rij je helemaal door tot je op een grote kruissing met verkeerslichten komt, hier ga je links, de Arnhemseweg op. Je rijdt dan richting centrum.
Deze weg rij je helemaal door tot je op weer een grote kruissing met verkeerslichten komt, hier ga je rechtaf de Laan van de Mensenrechten op, je rijdt dan achter het station langs (station ligt aan je linkerhand)en kunt hier evt de parkeerplaats op (is wel betaald). Vervlgens zou ik daar dan keren en weer terug naar degrote kruissing rijden. Hier ga je rechtsaf, nu heet het de Koning stadhouder laan. Onder het spoor door, bij de volgende kruissing met verkeerslichten rechtdoor, de weg helemaal volgen (alle kruissingen rechtdoor) tot je op een y-splitsing komt, hier ga je links: de Vosselmanstraat op. Volgende verkeerslichten links de Badhuisweg op, daarna gelijk rechts de Sprengenweg op. De 3e links is de Maduralaan, hier nr 9 opzoeken. ;)

De Maduralaan uitrijden en bij de Soerenseweg naar rechts, op de grote kruissing met de Loolaan links de Loolaan op. Doorrijden tot de Naald (volgende grote kruissing, Koninginnedagdrama was hier), bij de Naald rechtaf de Zwolseweg op. 2x verkeerslichten rechtdoor en bij de 3e verkeerslichten rechts de Anklaarseweg op. Doorrijden tot op de T-splitsing, hier linksaf Kanaal Noord op. Hier gewoon helemaal rechtdoor tot je de snelweg A50 op kunt, je pakt de afslag richting Arnhem. Op de A50 rij je door tot knooppunt Beekbergen, hier hou je de borden A1 richting Deventer aan....et voila! :D

Kijk maar even na op Google maps! Enne voor die parkeerplaats bij t station, als je m op moet, ff de creditcard of chipknip van je instructeur vragen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:36

Graag gedaan. :D

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:47

Hihi, nu weet ik meteen waar de Maduralaan zit. Anders had ik je ook wel kunnen helpen maar ik wist die niet te vinden. Je hebt het duidelijk geschreven skippy!
Leuk om zo te lezen als je zelf ook uit Apeldoorn komt, je kunt alles volgen :+

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 23:25

Zo wat een uitleg, maar super super super super bedankt echt waar.

Dit is een stuk duidelijker dat google maps. heb je dat uit je hoofd gedaan allemaal???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 09:19

Voor t overgrote deel wel ja... :D
Check wel googlemaps erbij, dan weet je hoe en wat!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:52

Je kan bijv ook het navigatie systeem instellen dan stel je het adres in wat je instructeur je opgedragen heeft, en rij je op navigatie systeem...

Dit is tegenwoordig allemaal mogelijk in les auto´s, heb gehoord dat je zelfs met navigatie ook eventueel mag afrijden.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 12:30

xfiemox : dat mag juist niet nu omdat ik niet goed op de borden let, en als k met navigatie zou rijden zou ik nog niet kijken maar alleen luisteren, daarom heeft die het op zon manier gedaan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:33

Heel slim van je instructeur om het zo aan te pakken.

Het zou van jou nóg slimmer zijn geweest als je deze opdracht zelf had aangepakt en niet door Bokkers had laten uitvoeren. Zo leer je er nog weinig van IMO.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:34

Ach t enige vootdeel is nu dat ze de route weet...naambordjes moet TS alsnog wel bekijken! En ook hoe en waar voor te sorteren voor de juiste richtingen etc... Zónder op borden te kijken kom je tenslotte nèrgens! ;)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 12:36

Ik heb zelf ook me best gedaan voordat ik hier een topic over maakte, maar kwam er niet veel wijzer uit,

Als ik bij google maps ga kijken krijg ik allemaal andere puntren omdat ik niet richting in kan voeren, en dan nog heel anders zou rijden dan moeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:39

Maar je had toch ook zelf de punten kunnen invoeren en puzzelen hoe je er komt? Ik ben er dan toevallig bekend, maar Lucas ziekenhuis zoeken in google, adres invoeren in googlemaps en hop...daar heb je m! Dan gewoon zelf bepalen hoe je er t makkelijkst komt.
Heb je de route die ik je gegeven heb al bekeken in googlemaps?
Misschien is t trouwens handiger langs de andere zijde van het station te rijden, dit moet je zelf maar even uitzoeken. ;)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 12:42

Ja dat ziekenhuis en de afslag apeldoorn zuid daar kom ik wel, maar dan richting uchgelen en dan die dingen die kan ik niet opzoeken in google maps. dan moet ik er meteen heen ipv de richting.

Ik ben zowiezo niet zo van de landkaarten en dingen.

Ik ga vanavond je route in google maps invoeren want moet zodalijk naar school tot 9 uur. dan heb ik de tijd en kan ik alles uitwerken, want mrogenvroeg is het zover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:45

Je kunt dan toch gewoon in Googlemaps Ughelen intypen, dan kijk je waar dat ligt en plan je gewoon wederom zélf hoe je van het ziekenhuis daar komt. Zo ook voor het station, kijk waar dat ligt en hoe je er vanuit Ugchelen komt, etc. Zo moeilijk is t toch niet? Je hoeft toch niet op routes te zoeken? Door in googlemaps te kijken en zélf je route te maken, krijg je er veel meer gevoel mee. Enig kaartgevoel ontwikkelen is niet overbodig als je wil autorijden. :n

Ook niet de route invoeren, maar gewoon met googlemaps erbij kíjken naar de route. Het is makkelijk je alles te laten voorkauwen, maar als je in je auto zit en enkel een kaart hebt, dan kun je ook niet intypen waar je heen moet...

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 12:54

skippy; Ik heb even vlug vlug zelf ingevuld en hy komt aardig goed overeen met de jouwe. zelfde straten etc.