Het stuk waarin men zegt dat er ALTIJD voedsel moet volgen op een klik vind ik persoonlijk onzin

Maar ook hier http://www.bokt.nl/wiki/Natural_horsemanship ontbreekt de andere vorm van goed gedrag belonen, namelijk negatieve bekrachtiging.
Graag zou ik dit herschrijven, en toelichten, maar dan veel ruimer, een artikel over operant conditioneren eigenlijk met een link naar het toepassen ervan bij paarden. Ik moet er nog eens mijn cursus leerpsychologie en algemene psych bijpakken, maar dan kan ik wel een heel stuk schrijven denk ik. Dan wil ik het ook linken aan ALLE leervormen bij zoogdieren, en voor eens en voor altijd duidelijk maken wat aangeleerde hulpeloosheid en zo is

Kort gesteld komt er uitleg over:
- positief bekrachtigen
- negatief bekrachtigen
- straffen
- extinctie
- te gebruiken ratio's bij belonen
- wat is een bridge/clicker en wat doe je ermee?
- primaire en secundaire bekrachtigers
- hoe het aanleren van iets opbouwen
- wat is het verschil tussen vragen en dwingen
- waarom doet een paard iets?
- mss wel een apart stukje over het verschil tussen voedsel en een aai als beloning
- ...
Als ik er zo over nadenk wordt dit een heel boek

Anyway, ik zoek eigenlijk suggesties hoe dit best opgebouwd kan worden?
Ik zou zeggen iets van 'Leren bij paarden' en dan onderverdelen in
- operante conditionering
- klassieke conditionering
- ...
Hmmzz moet er nog eens over nadenken. Ik denk dat ik het eerst ruim wil houden (theoretisch) en dan meer toespitsen op grondwerk/rijden/...
Met de nodige cursussen (hopelijk heeft mijn ma ze niet in de prullenbak gegooid) kan ik alles ook wetenschappelijk onderbouwen. Kan dit interessant zijn?