Klassieke en Academische rijkunst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Klassieke en Academische rijkunst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 11:51

Ik zie wel dingen als springen, dressuur etc. staan, maar ik mis eigenlijks de informatie over de Klassieke en Academische rijkunst. Best wel jammer aangezien deze twee dingen toch wel de grondleggers zijn.

Zelfde als ik bij de lijst van bekende mensen namen mis uit bovenstaande twee categorien.

garny95

Re: Klassieke en Academische rijkunst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:30

ik ben verbaasd, staat hier niets over in de wiki ?
Voel me wel een buitenbeentje zo

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 13:13

Ik kan er niks over vinden, helaas.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:31

Dat is niet omdat we dat niet willen, maar omdat er nog niemand is opgestaan die erover wilde schrijven. Dus zie het als een uitnodiging om je kennis over te dragen Lachen Ik zal zelf ook eerdaags eens kijken wat ik aan info kan toevoegen hierover.

Om te beginnen zou het wellicht leuk zijn om alle klassieke meesters op een rijtje te zetten, zodat we weten over wie er geschreven kan worden. Heren als Steinbrecht, Baucher, Nuno Oliveiro enz. Maar ik denk dan ook aan Horst Becker, Bent Branderup en Antoine de Bodt.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:27

Ik zal het eens in het huiskamertopic gooien Haha!

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:17

Jenny: is er nog wat uit gekomen?
Magda: kun jij zelf over de klassieke rijkunst schrijven of weet je misschien iemand die dat zou kunnen/willen doen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 18:37

Ik zou het wel willen proberen. Hoe moet zoiets er uit komen te zien? Ik weet wel wat sites die veel info bevatten mag ik dat dan eraf halen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:44

je mag de informatie gebruiken, maar niet letterlijk overnemen, dit in verband met het auteursrecht.. Lachen

Kan je ook vermelden welke bronnen je hebt gebruikt?

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:07

Hier vind je de handleiding voor schrijvers. We zijn bezig die te herschrijven/verbeteren, dus als iets misschien niet helemaal duidelijk is, kun je een wikimoderator pb-en of een vraag stellen op dit forum. Belangrijk is in ieder geval om kopjes te maken in de tekst; het is niet de bedoeling dat het 1 grote lap tekst wordt. Je begint met een inleiding van een paar zinnen en dan maak je je eerste kopje, bijv. "Wat is klassieke dressuur?". Ik kan me voorstellen dat er dan een kopje "Geschiedenis" volgt en dat je dan in gaat op de verschillende onderdelen van de klassieke dressuur of zo iets.

Verder zijn, zoals Banjer al aangaf, bronnen heel belangrijk. Het Helpartikel over bronvermelding is onlangs onder de loep genomen en verbeterd, dus als het goed is kom je daar een heel eind mee: http://www.bokt.nl/wiki/Help:Bronvermelding Het is belangrijk om de bronnen die je voor je stuk gebruikt zo nauwkeurig mogelijk weer te geven.

Voor het schrijven van een stuk is het het handigste om verschillende bronnen te raadplegen en op basis van die informatie een eigen verhaal te maken. Als je zou knippen en plakken zou dat nl. een inbreuk zijn op het auteursrecht van de oorspronkelijke schrijvers.

Tot slot: je kunt ook een opzet/begin maken en dat hier neer zetten en ander bokkers vragen mee te kijken/mee te lezen. De Wiki maken we immers samen. Lachen

Top dat je het wilt gaan proberen! OK dan! Veel succes!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:30

Boe
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:17

magda_90 schreef:
Moet het binnen zoveel dagen af zijn? Ik zit met een blesure waardoor computeren niet meer zo lang kan en waardoor ik dan maar steeds kleine stukjes moet doen.
Nee hoor, we hebben geen deadlines Knipoog Als je steeds kleine stukjes doet is dat prima Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:31

Prima. Ik ga vanmiddag even de bijbehorende informatie lezen hoe een artikel eruit moeten komen te zien. En dan begin ik er gelijk mee Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 19:11

Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar ik ga nu aan de slag Lachen

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:46

Oké, succes! Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 17:49

Is er ook een limiet Clown

Ik ben met de geschiedenis bezig en het zijn al enorm veel pagina's. Ach aan het einde kan ik altijd nog dingen inkorten enz. Eerst maar alles globaal erin zetten Lachen

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:51

Er is geen limiet Knipoog
Als het echt te veel tekst is voor 1 artikel, kunnen we het altijd nog opsplitsen en er meerdere artikelen van maken. Lachen