BoktWikiBulletin december

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies1

BoktWikiBulletin december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 12:35

In de maand december is geen BWB verschenen, maar het nieuwe jaar beginnen we weer goed!
Het BoktWikiBulletin van oktober is hier te vinden.

Wijzigingen Wikischrijvers/Wiki-team

De afgelopen twee maanden zijn de volgende Wikischrijvers toegevoegd:
Lizz
xyzutu2
Mabon
Yvvv
ardo_iggy
Showjumper
Uums
HorseMoments
0ojannekeo0
oomens
RianneH
Fiffill

Eind november heeft Lielle besloten te stoppen met haar werkzaamheden als Wiki Coördinator. Wij willen haar bedanken voor haar enorme inzet voor de Wiki.

De naamgeving binnen het Wiki-team is ook wat veranderd. De naam Wiki Coördinator is komen te vervallen. Alle leden heten nu Wiki Moderator. Shadow0 is het hoofd van het team.

Wijzigingen categorie-indeling beroemde paarden en beroemde personen

In de hoofdcategorie Algemeen staan de categorieën Beroemd paard en Beroemd persoon. De subcategorieën die hier in stonden zijn gewijzigd. De beroemde paarden en personen worden nu onderverdeeld naar discipline in de paardensport: drafsport, dressuur, eventing, mensport, rensport, springen en western. Er is ook nog een subcategorie 'overig' in het leven geroepen. Voor de beroemde paarden zijn daar nog de subcategorie 'fokkerij' en de subcategorieën 'fictie' en 'mythe' aan toegevoegd. De beroemde personen kennen als extra subcategorie 'natural horsemanship'.

De subcategorieën zullen over het algemeen niet alleen in de categorie 'Beroemd paard' of 'Beroemd persoon' gezet worden, maar ook in de categorie die betrekking heeft op de desbetreffende discipline. Zo zul je de subcategorie 'Beroemd persoon (dressuur)' niet alleen in de categorie 'Beroemd persoon' terug vinden, maar ook in de categorie 'Dressuur' (die op zijn beurt weer valt in de hoofdcategorie Sport).

Januari: maand van de beroemde paarden

Januari is de maand van de beroemde paarden. Op de lijst van beroemde paarden kun je zien over welke paarden al een artikel is geschreven. Over paarden die ontbreken op de lijst of waarvan de naam op de lijst rood gekleurd is, is nog geen artikel geschreven. Dus: is over jouw favoriete paard nog geen artikel geschreven, kruip dan achter je toetsenbord en ga aan de slag! Is iemand je voor geweest? Misschien heb jij dan nog wel aanvullende informatie die kan worden toegevoegd aan het artikel. Op Wikizaken vind je hier een topic met meer informatie.

Heb je foto's van één of meerdere beroemde paarden en wil je die ter beschikking stellen van de Bokt Wiki, dan kun je die in dit topic plaatsen op het Wikizakenforum.

Namen en logo's op foto's

Hoewel het niet de voorkeur verdient, is het toegestaan foto's op de Wiki te plaatsen met de naam van de fotograaf of diens website erop. De naam moet dan wel onder of boven in beeld staan (dus niet midden over de foto heen, ook niet als het een watermerk is) en de letters moeten bescheiden zijn (dus niet te groot en niet te opvallend van kleur). Een goed voorbeeld is deze foto. Loop je als wikischrijver nu tegen een foto aan die niet aan deze eisen voldoet, vraag de fotograaf dan een en ander aan te passen. Normaal gesproken zal dit geen enkel probleem zijn.

Statistieken

In november en december zijn 60 nieuwe artikelen geplaatst en 342 nieuwe afbeeldingen.
Op deze pagina vind je nog veel meer statistieken over het gebruik van de Wiki.

Wist je dat...

- de Hoofdpagina van de Wiki elke maandag vernieuwd wordt?
- in de nieuwsberichten op de Voorpagina steeds vaker linkjes staan naar Wiki-artikelen?
- Banjer vanaf haar kantoor uitzicht heeft op cruiseschepen, zoals de Artemis, van P&O Cruises, de Norwegian Gem van Norwegian Cruise Lines en de Queen Victoria van rederij Cunard?
- de kat van Marlies1 graag een oogje in het zeil houdt als zij bezig is met de Wiki?

lindake

Re: BoktWikiBulletin december

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:24

Weer helemaal up to date over de Wiki. Aan de nieuwe wiki schrijvers, veel succes en plezier als wiki schrijver. Lielle, bedankt voor je inzet Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:59

weer up to date.
ik heb het boek de paardenfluisteraar en daar zochten jullie ook nog wat?
zoals pilgrim de morgan ruin

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:41

Leuke update!
Waar ik nogal benieuwd naar was:
Zijn er nu meer hits op de wiki nu op VN in meerdere topics naar de wiki gelinkt wordt?

//edit

Uiteraard wil ik nog even een dikke bedankt uitspreken naar Lielle. Die heeft veel werk verzet voor de wiki! Top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:42

Up to date met de Wiki Lachen
Misschien moet ik toch maar even wat actiever worden als Wikischrijver, alleen heb ik nu steeds zo weinig tijd Scheve mond

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 23:03

Sjoert schreef:
Leuke update!
Waar ik nogal benieuwd naar was:
Zijn er nu meer hits op de wiki nu op VN in meerdere topics naar de wiki gelinkt wordt?
Ik was daar ook wel benieuwd naar, dus ik heb het even bij Eline nagevraagd: De linkjes op VN naar de Wiki worden vaak aangeklikt, dus een artikel dat op VN wordt genoemd, wordt vaker bekeken. Ja Maar omdat de meeste mensen via Google op de Wiki terecht komen, is het aantal Wiki-bezoeken niet drastisch toegenomen.