Augustus: maand van de beroemde paardenmensen - artikelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Augustus: maand van de beroemde paardenmensen - artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:32

Augustus is voor de wiki de maand van de beroemde paardenmensen. Er staat op die moment al een incomplete lijst op de wiki. Over een aantal personen zijn al artikelen geschreven, maar over alle namen die nog rood zijn nog niet. Bovendien zitten er tussen de artikelen die al geschreven zijn een paar 'beginnetjes' en zijn aanvullingen altijd welkom. Als wikischrijver kun je je artikel over een persoon gelijk in de wiki zetten, ben je nog geen wikischrijver? Open dan een topic op Wikizaken.

Ook kunnen we alle hulp gebruiken om de lijst van beroemde paardenmensen compleet te maken. Dus als je iemand weet die veel voor de paardensport of voor de paardenwereld betekend heeft kun je die hier in het topic plaatsen (of de naam in de lijst toevoegen als je wikischrijver bent)

We willen proberen om voor elk artikel over een persoon het sjabloon te gebruiken dat je bijvoorbeeld kunt zien op de pagina over Anky van Grunsven. Hoe dat werkt kun je op deze Help-pagina terugvinden. Nog een tip: schrijf je artikel altijd in je eigen woorden, als een artikel bestaat uit stukjes die zijn geknipt uit websites en bladen, mogen we het niet gebruiken. Natuurlijk mag je wel andere teksten als bron gebruiken, vermeld deze er dan bij in je artikel.

Charles

Re: Augustus: maand van de beroemde paardenmensen - artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:21

Jessica Kürten - Springamazone uit Ierland
Andreas Helgstrand - Dressuurruiter uit Denemarken
Beezie Madden - Springamazone uit de VS
Laura Kraut - Springamazone uit de VS
Gerco Schroder - Nederlandse Springruiter
Leopold van Asten - Nederlandse Springruiter
Malin Baryard-Johnson - Springamazone uit Zweden
Wim Schroder - Nederlandse springruiter
Ben Schroder - Nederlandse springruiter

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:20

Ik zou graag verder gaan met stukjes schrijven, loop bij Christian een beetje vast, heb veel info over Jessica Kürten maar die staat nog niet op de lijst, dus als iemand naar deze suggesties wilt kijken en misschien een aantal van deze mensen aan de lijst wil toevoegen? De buitenlandse ruiters zijn allemaal bekende en staan hoog op de Wereld ranglijst. Vind vooral dat Gerco Schröder er nog bij kan met zijn wereldtitel en zijn andere prestaties.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:43

Gerco Schröder had ik inmiddels al toegevoegd. Zal Jessica Kürten ook in de lijst opnemen. Kan je aan je stukje beginnen. Knipoog

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:59

Ja thanks Haha! Gerco ben ik inmiddels ook bezig en die schiet aardig op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:02

Zoals ik in een ander topic al noemde: Charles Pahud de Montagnes en z'n paarden Marcroix, Mädel wie Du, en Johny Walker.
Ik zal een opzet maken voor het artikel over hem. Maarre, kan ik ook eerst een gedeelte doen en later aanvullen of moet ik in 1 keer een compleet stuk afmaken?

En er is nog een probleem, ik krijg de melding dat ik me eerst moet aanmelden, maar m'n gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd. Heb ik hier weer een andere naam voor nodig of een ander wachtwoord?

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:14

Inloggen op Wiki kunnen alleen de Wikischrijvers en moderators. Dus het klopt wel dat inloggen niet lukt. Knipoog
Als je je stuk hebt geschreven, kun je gewoon op dit forum een topic openen en het daarin plaatsen. Dan kan het door een Wikischrijver of mod geplaatst worden op de wiki. Je kan het in etappes schrijven of in één keer, dat maakt niet uit. Het kan ook weer door anderen worden aangevuld.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:00

Volgens mij staat er een foutje in het stukje over Rubiquil bij Laurens Van Lieren. Rubiquil is eigenlijk gefokt door Laurens zijn moeder.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:59

je kunt het zelf aanpassen petra; mocht je hulp nodig hebben, PB maar