Wat is een UN?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Wat is een UN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-16 16:20

Onder http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_k ... _worden.3F staat:

De regels van Bokt kennen en zich daaraan houden: een UN of OW van een paar jaar oud is geen probleem, maar als iemand bijvoorbeeld recent nog een OW gekregen heeft wegens het beledigen/uitschelden van een andere Bokker, kijken we verder.

Ik kan echter nergens terugvinden wat een UN is. Zouden jullie dat aan mij kunnen vertellen en/of de Wiki willen aanpassen?


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:34

als je je altijd netjes gedragen hebt, dan maakt het toch niet uit wat het betekent? ;)

maar zoeken en het was gelijk duidelijk:

goldenarrow schreef:
Een UN is een Users Note. Eigenlijk gaat dat over elk bericht wat je naar de gebruiker stuurt (ook als je dus bijvoorbeeld een compliment verstuurt), maar meestal gebruiken we de term als het over een waarschuwing gaat.

Waarom de OW-regel verandert is weet ik niet. Dat was van voor mijn tijd.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:39

Een UN ('User Note') is inderdaad een PB die je ontvangt van een mod, wanneer je een regel hebt overtreden; dat is heel mooi omschreven eigenlijk in het citaat wat elenaMM77 hierboven aanhaalt. Een PB van een moderator, dus, maar niet een daadwerkelijke 'Officiële Waarschuwing' (OW). Die krijg je doorgaans tegenwoordig namelijk niet na een enkele overtreding maar pas nadat je al eerder (een) UN(s) hebt ontvangen over hetzelfde soort overtreding.

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Wat is een UN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-16 20:17

Oké, dank jullie wel!
ElenaMM77, het was helemaal niet in me op genomen om buiten de Wiki op het forum te zoeken, dat zal ik volgende keer wel doen. En je hebt gelijk, zolang ik niets doe om er ééntje te verdienen hoef ik an sich niet te weten waar het voor staat, maar ik ben nieuwsgierig en geïnteresseerd in "hoe dingen gaan".

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:02

Prima toch, vragen staat altijd vrij! :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers