We horen van veel mensen dat ze het moeilijk vinden om voor de Wiki te schrijven omdat ze bepaalde functies niet snappen en/of geen hulp kunnen vinden. Om die reden zijn we op zoek naar een aantal mensen die geen ervaring hebben met schrijven voor de Wiki en de Wikisoftware, die een artikel willen schrijven en ons daarbij zoveel mogelijk feedback willen geven over welke problemen je tegenkomt.
Wat we van je willen vragen is om een onderwerp uit te kiezen waar je zelf affiniteit mee hebt, maar wat nog mist op de Wiki. Probeer ervoor te zorgen dat het artikel inhoudelijk klopt (dus gebaseerd is op betrouwbare bronnen of ervaringen) en dat het uiteindelijk in de juiste opmaak in de Wiki komt. Als je er foto's bij hebt of foto's bij kan vinden die voor de Wiki gebruikt mogen worden: helemaal top! Als je ergens niet uitkomt, kun je natuurlijk altijd hulp vragen aan de Wikimods of andere schrijvers. Tijdens en na het schrijven van het artikel vragen we je om een vragenlijst in te vullen en aan te geven wat je ervan vond, tegen welke knelpunten je aanliep, of je de juiste informatie kon vinden et cetera, et cetera.
Als je hieraan mee wilt werken, zou je dan een pb willen sturen aan Banjer zodat we je - over enkele dagen - de vragenlijst kunnen pb-en en je toegang tot de Wiki kunnen geven.
Ivonka
Geplaatst: 06-09-09 11:20
Ik heb niet direct een onderwerp klaar waar ik over zou willen schrijven. Dan moet ik even goed rondneuzen op wiki. Maar ik zou best wel wat willen schrijven. Moet ik dat nu melden bij Banjer.. of pas als ik een onderwerp heb?
Banjer
Lid Nieuwsredactie
het lijkt mij ook erg leuk een echte bijdrage te leveren. Eens verder lezen of ik iets weet
zat zelf aan de hengst democraat te denken dat was toch een echte groot meester zowel in dressuur als springen. Maar vind het dus erg moeilijk heb de topics hoe plaatsen in wiki gelezen maar kom dr niet uit hahaha
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Er is trouwens een klein bugje in het systeem met betrekking tot het schrijftoegang geven tot de Wiki... dat is de reden dat het allemaal wat langer duurt... nog even geduld alsjeblieft...
Nee, we moeten via een omweg ervoor zorgen dat er nieuwe schrijvers worden toegevoegd. Aanmelden mag dus wel, graag zelfs ! Het kan alleen even duren voor je wikischrijver bent.
Rozanne schreef:
Ik zou wel een stukje willen schrijven over de hengst Elcaro, als daar interesse in is.
als het goed is heeft iedereen die zich heeft aangemeld nu schrijftoegang. Mocht je ook mee willen werken, mag je me een pb sturen en ik geef je schrijftoegang