Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Zomereczeem is niet te genezen
Mischa4ever schreef:Alle middeltjes die wel en niet werken misschien?
Een te wijzigen beginpost zou ideaal zijn, dan kan de topicstarter die zelf blijven bijwerken voor de nieuwste middeltjes smeerseltjes dekens supplementen dierenartsen ect.
hermes schreef:En volgens mij is zomereczeem zeker niet te genezen, de symptomen kunnen op meerdere manieren worden bestreden (voor elk paard weer anders) wat niet wil zeggen dat als een paard weer in aanraking komt met de factoren die de allergie tot uiting laten komen (voeding, stress, mugjes) de symptomen op dat moment niet weer heeft.
Nimmy schreef:hermes schreef:En volgens mij is zomereczeem zeker niet te genezen, de symptomen kunnen op meerdere manieren worden bestreden (voor elk paard weer anders) wat niet wil zeggen dat als een paard weer in aanraking komt met de factoren die de allergie tot uiting laten komen (voeding, stress, mugjes) de symptomen op dat moment niet weer heeft.
niet mee eens..
mijn paard heeft t ook, alleen heeft nagenoeg geen klachten en voer niks bijzonders, hij heeft geen deken en doe niks met smeerseltjes en suplementen..
Erfelijke factor mag zeker benoemd worden en idd dat t "gen" er is wil niet zeggen dat t tot uiting komt
Sodeletuut schreef:Ik heb genoeg foto's van de Rambo Sweet Itch Hoody
ikenindi schreef:Sodeletuut schreef:Ik heb genoeg foto's van de Rambo Sweet Itch Hoody
ik heb nog wel foto`s van hoe dekens er nieuw uit zien, en hoe ze na 2 weken in stukjes kunnen liggen
Nimmy schreef:omdat ie zich tot 2 jaar terug helemaal kapot schuurde in de zomer en t door een da is vastgesteld...
Sodeletuut schreef:Nimmy schreef:omdat ie zich tot 2 jaar terug helemaal kapot schuurde in de zomer en t door een da is vastgesteld...
en hoe is het nou opeens zo veranderd dan?
Nimmy schreef:Sodeletuut schreef:
en hoe is het nou opeens zo veranderd dan?
goeie vraag...
Hij staat nog steeds zomers 24/7 buiten, krijgt nog steeds brok erbij en verder ook weinig verandert..
hij schuurt mss iets meer dan gemiddeld, maar zo erg als eerder niet (toen moest ik echt smeren en doen om t dragelijk te houden voor m)