aanspanningen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12522
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: aanspanningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:45

Wat bedoel je trouwens met de volgende zin bij inspannen..
Citaat:
Binnensingel eventueel aansingelen, buitensingel over de lamoen vastmaken in geval vaste strengen.
Wat zijn vaste strengen??
Bedoel je die aan de schoft gelijk vastzitten..
Het eromheenslaan van buitensingel aan lamoen doe je alleen, als het lamoen op en neer gaat.
Denk 2 wielige wagen...
En kan alleen bij lichtogen, dus niet als je brancardbeugels hebt..(ziet buitensingel er ook anders uit)..

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: aanspanningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 19:27

Echwel schreef:
Wat bedoel je trouwens met de volgende zin bij inspannen..
Citaat:
Binnensingel eventueel aansingelen, buitensingel over de lamoen vastmaken in geval vaste strengen.
Wat zijn vaste strengen??
Bedoel je die aan de schoft gelijk vastzitten..
Het eromheenslaan van buitensingel aan lamoen doe je alleen, als het lamoen op en neer gaat.
Denk 2 wielige wagen...
En kan alleen bij lichtogen, dus niet als je brancardbeugels hebt..(ziet buitensingel er ook anders uit)..


Met het examen vorig jaar hadden wij een tuig met vaste strengen, daarbij moest de buitensingel om de lamoen heen gezet worden. Het was een gewone recreatiewagen met 4 wielen.

Sorry Bloos ik zocht een foto om het uit te leggen, maar ik bedoel: buitensingel aan de buitenzijde van de streng, niet lamoen.

Afbeelding

zelf heb ik losse strengen, daar kan de buitensingel onder blijven

Afbeelding

hoop dat het een beetje zichtbaar is. Zo is het ons tenminste verteld door de meninstructeur.

Echwel

Berichten: 12522
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: aanspanningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:28

Het is wijs altijd de strengen door de buitensingel te laten lopen, heeft echter niets te maken met hoe je strengen vastzitten.
Alleen heb je strengendragers is het overbodig(sprak zij weer)

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: aanspanningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 19:31

Meen je dat? Wanneer kom je eens langs om alles goed in te stellen bij ons Clown
Wij doen de broekriem wel om de strengen heen, maar als jij zegt van de buitensingel, dan doe ik dat van de week gelijk Ja

Echwel

Berichten: 12522
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: aanspanningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:32

Kom wel eens langs hoor
Bij jou zitten de strenggespen wel errug ver naar achter toe, moet maar eens kijken of het comfortabel is..
Heb je je buitensingel om het lamoen geslagen??

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: aanspanningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 19:35

Nee, dat is een leren lichtoog eh brancardbeugel, wordt er helemaal zenuwachtig van Knipoog
Tuig hebben we zelf laten maken, dus het ziet er wrs iets anders uit dan de standaard uitvoeringen.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: aanspanningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 19:37

Donderdag komt iemand van bokt foto's maken tijdens een rit door de duinen, dan hoop ik op beter belichte foto's en zal ik ook netjes alle gespen vast maken. We hadden hem hier net een stukje strakker in de strengen gezet.

Maar terug ontopic, ik zal dat zinnetje aan passen. Bedankt voor je oplettendheid.