Juni - maand van de paardenrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Juni - maand van de paardenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 10:33

We willen proberen om deze maand deze lijst zo veel mogelijk in te vullen en om de bestaande artikelen over de verschillende rassen zo compleet mogelijk te maken en te voorzien van foto's. En daar kunnen we jullie hulp goed bij gebruiken. Fok jij met één van de rassen waar nog geen artikel over is, of weet je daar om een andere reden veel van af? Of heb je misschien foto's die we mogen gebruiken?

Om de artikelen over de verschillende rassen en stamboeken vergelijkbaar te houden, hebben we een opmaak waaraan de artikelen moeten voldoen. Over elk ras willen we graag wat lezen over:
- Geschiedenis (en eventueel fokkerij)
- Exterieur
- Karakter
- Gebruik
Een voorbeeld van een goed en uitgebreid rasssenartikel is die over de Haflinger - maar minder uitgebreid mag natuurlijk ook Lachen Als je al wiki schrijver ben mag je het artikel direct in de Wiki plaatsen, zo niet: open dan een topic op WikiZaken. Vermeldt de bronnen (websites en/of boeken) die je gebruikt er alsjeblieft bij in je tekst!).

Voor foto's is hier een apart topic geopend.

Nog vragen: stel ze gerust!

-------------
In juni toegevoegd of uitgebreid,
artikelen - Drum_Horse, Camargue, arabier, new forest, Ardenner, lippizaner, Boulonnais, Gelderlander, Welsh, Kaspische Pony, Connemara, Kaspische Pony, Azteca, Avelignese, Tenesee Walking Horse, Quarab, Finse Paard, Buckskin, Palomino, Westfaler, Shetlander, Rijnlander, Holsteiner, Merens, Mangalarga marchador, Amerikaanse Draver, letlander, Turkoman, Clydesdale, Exmoor,

foto's - Schwarzwälder Füchs, Garrano, Belgisch_Trekpaard, Marwari, Akhal_Teke, IJslander, mangalarga marchador, american saddlebred, lippizaner, fjord, Gelderlander, Andalusiër, Arabier, Connemara, Welsh, Camargue, Wielkopolski, Alter Real, IJslander, letlander, Fries,

Dribbel

Re: Juni - maand van de paardenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:26

Slim idee hoor. Ik heb al een beginnetje over de azteca gemaakt. En Ellende en ik hebben de Marwari gemaakt.
viewtopic.php?f=178&t=785409 dit is het beginnetje van de Azteca, als iemand zich geroepen voelt om het af te maken, ga je gang. Knipoog

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:26

ik ben nu begonnen aan een artikel over de frederiksborger.
Ik weet dat bokker moravita er veel vanaf weet ( fokkerij enz) dus ik ga eens contact opnemen met haar als ik het imo af heb kijken of zij op of aan merkingen heeft voor ik het hier plaats.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:20

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:59

Ik mis het ras Paso Fino Lachen ?
Ik heb hier nog wel een foto van Lachen
(in augustus kan ik er wel meer eventueel bijvoegen, dan ga ik emigreren, en daar werken Lachen )

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 12:11

Foto is sowieso welkom Hackie Lachen
Er is als het goed is al iemand een artikel aan het schrijven over de paso.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:18

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:28