Eindelijk is het zo ver, we hebben onze kittens opgehaald bij het asiel! Eigenlijk zouden ze dinsdag al geent worden, maar toen kregen we een telefoontje dat ze nog te klein waren om te enten. Ik was zó teleurgesteld, maarrrr, gelukkig mocht het gister dan toch en nadat ik Jeroen van zijn werk had weggesleurd zijn we met de trein naar Winschoten gegaan

Jeroen had onder het werk de naam Pop bedacht (niet als in Barbiepop, maar als in het geluidje *pop*, en bovendien betekent Pop baby in het Fries.. ik zeg overigens heel koppig Poppy, wat klaproos betekent, ook leuk

Eenmaal bij het asiel aangekomen kregen we ze al gauw in onze handen gedrukt, en óóóóh wat waren ze nog klein en fluffig! Aww

Na het nodige papierwerk enzo afgehandeld te hebben gingen we gauw naar huis met de poesjes in het draagmandje. De één, Poppy, is nog echt heel klein en lijkt wel een week jonger dan haar grote zus Panda. Ondanks dat zijn ze toch beide 8 weken oud. Thuis bleek dat Pop diarree had, wat volgens ons komt door de verhuizing en het vele eten dat ze meteen bij thuiskomst deed.
Overigens zijn beide dames al bekend met de kattenbak (jeej!) en hebben ze diverse units al getest en goedgekeurd, zoals de krabpaal (de miniversie; de grotepoezen-krabpaal staat beneden in de huiskamer), de paardendeken, de kartonnen doos en het schapenvachtmandje. Oh, en de vensterbank! Pop en Panda hebben een eigen kamertje, daar mogen ze eerst wennen en langzaam maar zeker mogen ze dan steeds verder het huis in. Op de foto's kun je zien dat er geen vloerbedekking op de grond ligt -in de rest van het huis ligt keurig laminaat hoor

Nou, bladibla, hier zijn de foto's!

1 - in het draagmandje. Panda zit voor, Pop zit achter. Poppy heeft echt nog een veel jonger gezichtje, dat kan je hier wel zien. Panda zat hier overigens te kwijlen van de zenuwen

In de trein waren ze eerst nog erg bang en kijkerig, maar toen ik mijn vingers en gezicht heel dicht bij de tralies hield, ging Panda spinnen en kreeg ik kopjes.

2 - bij de kattenbak thuis. Alles moest besnuffeld en goedgekeurd worden. Foto's maken was lastig, want oh wat bewegen ze veel. Let vooral even op het Lushkrantje

3 - Poppy (achter) en Panda (voor) inspecteren de kartonnen doos. Hmmmmz, wat kan je hiermee doen?

4 - het duurde maar even of de poesjes gingen de hoogte in. Poppy zit op de verwarming, Panda op de krabpaal. Overigens was de kleine Poppy wel het eerst met alles; ze zat als eerste op alle hoge dingen, ging als eerste in de kattenbak en als eerste testte ze het eten uit. Spinnen en knuffelen deed Panda weer als eerst

5 - 's avonds was het voornamelijk tijd voor knuffels, want vrienden van ons kwamen langs en toevallig hebben die als grote hobby kittens knuffelen, dus dat kwam goed uit

Poppy bij Anna op de arm, met slappe voorpootjes;

6 - Panda die bij mij in slaap dommelde;

7 - Poppy: happy cat