Mijn 2 baby ratjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Mijn 2 baby ratjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 22:50

Hallo!

In een ander topic vind je foto's van een nestje rittens van een vriendin van mij. hiervan heb ik er een gekregen.
Maar om de schat ook nog een leeftijdsgenoot te geven heb ik er nog een gehaald uit de dierenwinkel!
Vandaag allebei opgehaald,
de creme met de rode ogen is uit het Oeps nestje van de vriendin, de andere uit de dierenwinkel.
De Creme had helaas luizen en nu dus allebei, maar ik ga morgen (als ze genoeg gewicht hebben) behandelen.

Het zijn schatjes! en de zwarte heeft al lekker tussen me tietjes liggen slapen Haha!

hier de foto's!

AfbeeldingAfbeelding

voor dit schatje heb ik nog geen naam!
Afbeelding

Dit lieverdje heeft de naam Devil gekregen! ben er nog niet overuit, maar denk dat dit zo blijft Tong uitsteken
Afbeelding

Eigenlijk vind ik rood ogen niet echt mooi, maar het past wel bij hem.
Weet er iemand nog een leuke naam voor de stoere zwarte?

groetjes!

Meloen

Re: Mijn 2 baby ratjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:52

Haha, wat dacht je, ik plaats 'm 2 keer? Haha!
Knipoog Heb je andere dubbeltopic even getemt

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:57

Omg wat een leukeerdss:D
Zit meteen te twijfelen om maar ratjes te nemen:P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 23:00

ooow sorry zie het nu pas!!
bedankt dat je getemt hebt!
maar ze zijn ook zo leuk haha!

Miiej: gewoon doen Haha! begon met 1.. en het zijn er nu 6 haha!

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:07

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=953820
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=954726
absque_dubio schreef:
Zet je deze wel eerst appart om de luizen te behandelen? Lachen
(En ook uitkijken dat ze niet via jouw naar de andere ratten van je gaan)
Jenkins schreef:
jaa tuurlijk Knipoog
Jenkins schreef:
ooow zo zenuwachtig Haha! dinsdag ochtend een ratje halen! (niet een van de ratjes met luizen, die komen wat later. want er was er dus eentje overleden en dat meisje denkt dus dat dat die ene is die ze had laten vallen.. beetje dom.)

Verward Je hebt dat veel te jonge ritten nu ook al thuis en ze zitten ook meteen al samen?? Jij bent echt net zo 'veranderlijk' als het weer ..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 09:16

lekker aanvallend weer Knipoog

het jonge rittentje die bij die vriendin vandaan komt die heb ik inderdaad samen gedaan met het rittentje die ik in de dierenwinkel heb gekocht. anders moesten ze allebei alleen zitten.
Dat ik het jonge beesie nu al in huis heb is omdat die vriendin ze uit huis wou. zodra ze zelf konden eten en lopen en drinken moesten ze weg.
dat ik die van de vriendin eerst apart zou zetten was bedoelt voor mijn andere 4 grote ratten.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:18

Waarom nou weer uit de DW?
Je zit op een rattenforum dus je weet heel goed hoe en wat.
Wel een gedacht aan de 67 ratjes bij Denise? Met onwijs veel nestjes?

Verder zijn ze wel erg schattig inderdaad.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:20

In mijn ogen kun je ze best samen zetten hoor Haha! Alleen mag ik toch hopen dat de ratjes niet voor altijd in een Duna blijven wonen.

En waarom haalde je je ratje bij de dierenwinkel en niet bij een opvang Bloos

Ik bedoel dit niet aanvallend hoor, k hoop niet dat het verkeerd over komt.

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:32

Jenkins schreef:
lekker aanvallend weer Knipoog

het jonge rittentje die bij die vriendin vandaan komt die heb ik inderdaad samen gedaan met het rittentje die ik in de dierenwinkel heb gekocht. anders moesten ze allebei alleen zitten.
Dat ik het jonge beesie nu al in huis heb is omdat die vriendin ze uit huis wou. zodra ze zelf konden eten en lopen en drinken moesten ze weg.
dat ik die van de vriendin eerst apart zou zetten was bedoelt voor mijn andere 4 grote ratten.
Het is niet aanvallend bedoeld hoor! Knipoog Maar ik snap niet waarom jij dmv 2 verschillende topics heel veel advies vraagt en daar vervolgens dus niets tot weinig mee doet. Het komt heel impulsief over op mij(en misschien ook anderen) .. en dat kan natuurlijk heel nadelig zijn voor het kleine jonge grut. Je komt in eerste instantie heel verstandig over omdat je serieus naar adviezen vraagt.
Vervolgens blijft de situatie van dag tot dag veranderen en daarnaast heb je zelf aangegeven het luizen-ritten niet meer te willen hebben omdat het diertje een husky-aftekening heeft. Dit omdat je graag wat kleurvariatie wilt binnen je rattenbestand en je hebt al een husky ..
En een gezond ritten dan maar luizen laten krijgen omdat het niet anders is?? Zou ik zelf niet zo snel voor kiezen!

@malih. De Duna is voor tijdelijk, als ze oud genoeg zijn(en luisvrij zijn) komen ze bij de andere mannen van Jenkins in de Furetkooi Knipoog

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:36

Lovers

Wat een schatjes, vooral het ratje met het bruine smoeltje! Echt geweldig! Vervelend zeg dat ze luizen hebben, hopelijk gaat de behandeling lukken. Lachen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:13

Ik heb 3 ratten uit de opvang en had er eentje uit de dierenwinkel. nu heb ik er dus nog eentje uit de dierenwinkel
Ik ben het niet helemaal eens met de discussie over de dierenwinkels.
Heb natuurlijk eerst goed gekeken naar de gezondheid van het dier, hij is iets te licht of hij is jonger dan dat hun beweren.
Ik weet dan misschien niks over zijn stamboom endergelijke, maar dat weet ik ook niet van een ratje die uit de opvang komt.
En een ratje dat uit de opvang komt kan eigenlijk netzogoed ook uit de dierenwinkel komen toch.

@ Jalo, het ene topic was voor advies, de andere eigenlijk alleen om fotos te laten zien van de kleintjes. de reden dat ik toch het ratje heb gekozen is omdat hij er toch anders uit ziet dan de andere husky. en de vriendin gehecht was aan dit ratje en dus heel graag wou dat ik voor hem ging zorgen.
Mijn eerste ratje had mijt en die had ik toen ook samen gezet met een ratje dat ik bij een rattery vandaan had gehaald, die vrouw van de rattery vertelde mij dat dat beter was en ze dan gewoon allebei te behandelen, vandaar dat ik het nu weer doe.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:30

De ratjes uit een opvang komen vaak ook uit een dierenwinkel ja... Maar een opvang zoekt een goed huisje voor ze, omdat ze anders in de goot belanden. Een dierenwinkel verkoopt ze voor het geld.

Vaak verkopen ze zelfs zieke, te lichte, of te jonge dieren. Dit zul je in een goede(!) opvang nooit tegen komen.

En daarbij.... Als niemand meer ratjes uit de dierenwinkel koopt, dan zouden ze daar ook niet meer verkocht worden. (veel dierenwinkels verkopen niet eens meer ratten) Een dierenwinkel maakt het niks uit waar de beesten vandaan komen en of ze wel of niet ziek verkocht worden.

En goede opvang maakt het wel uit of de beestjes gezond verhuizen naar een nieuw baasje.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:59

Leuke ratjes, en ook ik vind het jammer dat je ze uit een dierenwinkel hebt gehaald, maar het is nu eenmaal gebeurd...
Veel plezier met ze!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:22

ze zijn behandelt en t hok is verschoont. nu lekker een brinta papje om aan te komen.
Mogen ze het kattenmelk eigenlijk ook gewoon zo drinken of is water toch beter?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:25

Pff... ik ga ook geen moeite meer doen om te reageren.. Boos!

Dat ritten uit de DW is ook veel te jong zo te zien. Tis nog kleiner dan die husky.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:47

nu heb je toch gereageerd Tong uitsteken

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 00:15

neee...ik zou t gewoon met water doen. Of lactose vrije melk kopen... Maar dan zit je gelijk met een liter, al kun je dat zelf ook prima drinken (lekker zo'n lactose allergie Bloos )

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 00:20

haha Tong uitsteken
ik heb kattenmelk dingentjes gekocht Lachen
En zelf vind ik melk niet lekker.

De 2de heeft nu trouwens ook een naam: Pintou.

Zie niet echt luisjes meer, maar voor de zekerheid volgende week nog maar een keer behandelen. het gaat iig goed met ze. ze zijn lekker levendig.. heerlijk aan het stoeien enz. Net samen bij mij gelegen. toch wel even wennen, die andere van mij zijn al zoo groot.
keek naar de kleintjes en dacht: wou dat ze altijd zo klein bleven.. toen keek ik naar de andere kooi en zag de 2 grootste maf liggen en toen dacht ik: nee doe toch maar die grote dweilen Tong uitsteken

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:17

Je hebt zeker mannen of niet Tong uitsteken ?

k heb alleen maar ADHD mutsen Tong uitsteken en nu 3 luie opvangers zitten die naar naomi moeten.

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:01

Iris82 schreef:
Pff... ik ga ook geen moeite meer doen om te reageren.. Boos!

Dat ritten uit de DW is ook veel te jong zo te zien. Tis nog kleiner dan die husky.
Hallo, Iris82 .. Knipoog

Jenkins schreef:
@ Jalo, het ene topic was voor advies, de andere eigenlijk alleen om fotos te laten zien van de kleintjes. de reden dat ik toch het ratje heb gekozen is omdat hij er toch anders uit ziet dan de andere husky. en de vriendin gehecht was aan dit ratje en dus heel graag wou dat ik voor hem ging zorgen.
Mijn eerste ratje had mijt en die had ik toen ook samen gezet met een ratje dat ik bij een rattery vandaan had gehaald, die vrouw van de rattery vertelde mij dat dat beter was en ze dan gewoon allebei te behandelen, vandaar dat ik het nu weer doe.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom jij je adviezen niet hebt gehaald op tammeratten.nl, ik zag dat je al enige tijd op dat forum zit. Je bent daar immers aan het hoogste adres, er zitten daar allemaal ervaren mensen die ratten houden, fokken etc.
Je gaat op tammeratten.nl ook niet vragen hoe je een 'moederloos' veulen het beste op voeden cq. op kan laten groeien!?! Die vraag leg je hier aan de bokkers voor, toch?
Waarschijnlijk had je angst voor de ongezouten mening van de kenners cq. experts? Zij zouden namelijk nooit achter jouw keuze staan dat je een ritten al met 2/3 weken bij de moeder vandaan haalt .. omdat jij dit beestje toevallig dan wil redden. En vrolijk worden ze natuurlijk al helemaal niet van het verhaal dat het ritten eigenlijk als consumptie-dier bedoelt was Verdrietig ..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:07

Ze zijn erg leuk! Lachen Ik wil ook nog eens ratten hebben, ik heb nu muizen, maar die zijn toch niet zo vreselijk tam te krijgen als ratten Lachen

Hopelijk heb je ze snel luis vrij Lachen Lijkt me wel zo prettig voor de dieren zelf Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:11

Hoe oud zijn ze? 3 a 4 weken? Zo zien ze er iig uit.
Bedankt voor het steunen van de broodfok.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:12

Leuk hoor, wel jammer dat er één uit de dierenwinkel komt.

Maarre....ik neem aan dat ze nog een andere kooi krijgen?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:24

ja had ik ook al gevraagd, maar ze gaan volgens mij als ze wat groter zijn bij de volwassen mannen, wat ik teminsten begreep uit het andwoord wat ik kreeg.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 10:39

de ratten komen als ze groot en oud genoeg zijn inderdaad bij de andere mannen.

de reden dat ik niet eerst naar tammeratten ben gegaan is omdat ik vind dat het daar heel lang duurt voordat je een antw hebt en inderdaad omdat ik moe word van het gediscussieer, maar blijkt dat het hier op bokt niet anders is.

het enige wat ik eigenlijk wou weten is wat voor eten ik ze zou kunnen geven zodat ze aansterken enz.
Maar opnieuw is er een discussie ontstaan die al zovaak is geweest.
gelukkig zitten er ook leuke reacties tussen.