M'n nieuwe aanwinst Bella! (mechelse herder x sharpei)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

M'n nieuwe aanwinst Bella! (mechelse herder x sharpei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 20:47

Ik heb een nieuwe pup! Haha!
Ze is nu 6 weekjes oud, en volgende week mag ze naar mij toe! Haha!
De reden dat ze redelijk vroeg het nest verlaten is omdat ze a helemaal zelfstandig zijn, en moeders ze niet meer wil laten drinken.
Ze heeft 5 broertjes en 5 zusjes dus in totaal zijn ze met zn 11en!
Bella is haar naam geworden!

Hier is ze dan:

Afbeelding

en weer slapen:
Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn allemaal al krant zindelijk, en bella is de enigste die al bijna helemaal zindelijk is!
Daar kwamen we vandaag achter haha!
Bedankt voor het kijken en een berichtje zou leuk zijn Haha!

TanteCay

Re: M'n nieuwe aanwinst Bella! (mechelse herder x sharpei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:51

aah wat een super leuke pup!
aah echt een schatje! Haha!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 20:53

Ben er ook echt blij mee dat ze op een sharpei lijkt Haha! Ik heb er namelijk al een, dus een leuke combi samen Haha!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:59

Stond ze toevallig op mp?
Mijn vriend liet paar dagen terug foto pup sharpei x mechelse herder zien....hij droomt al van een tweede *sharpei/halve sharpei* nadat hij na 10 jaar dromen vorig jaar ons sharpeipupje kreeg Tong uitsteken

Wel een moppie Haha!

Vlak bij ons achter loopt een volwassenversie van jouw Bella, duidelijke sharpeikop met scheut mechelse herder.

(staan trouwens veel grappige sharpei kruisingen op mp Pling )

Veel plezier met je nieuwe aanwinst Haha! Haha! Haha!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:00

wat een schatje... kan er niets anders over zeggen Tong uitsteken
waar is ze af te halen? Tong uitsteken

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:01

Ze ziet er schattig uit, leuke hond ook. Bij ons op hondentraining zit ook een Shar-pei in de les. Ben stiekum wel benieuwd waarom je voor een kruising gekozen hebt? Zowel een Shar-pei als een mechelse herder kunnen nogal heftig zijn en dan bedoel ik met name met het oog op een zeer actieve RAD in Nederland op het gebied van kruisingen.
Laatst bijgewerkt door Schafstall op 23-05-08 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:02

Ja klopt! Haha! Ze stonden idd op marktplaats! Nog steeds als het goed is. Zijn nog 3 pups.. en vandaag komt er nog 1 kijken en morgen 2. Dus waarschijnlijk zijn ze allemaal weg. Ik wilde eigenlijk geen 2de sharpei, maar liever een bordeauxdog. Maar toen ik deze zag moest ik haar wel nemen haha Haha!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:04

sharpei heftig?nou ken zat sharpei's maar allemaal hebben ze een ontzettend goed karakter.. Daar staan ze om bekend en zijn ook goede gezinshonden.. Ik ging niet zozeer voor een kruising. En ze lijken er totaal niet op.. Het mechelse is nu ook nog zeker qua karakter niet te herkennen.

Ze zijn in vleuten af te halen haha Haha!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:05

@Boya: sharpei heeft niks met RAD e.d. te maken. Vallen gewoon onder overige rassen.

Ze zijn ook niet agressief naar buiten toe maar meer ter verdedigen. Ze zijn derhalve niet te vergelijken met bv de slechte reputatie van Staffords.

Ze staan te boek als vechthonden, maar ik denkt dat elke sharpeiliefhebber en eigenaar in zn broek plast bij het uitspreken van: sharpei en vechthond Knipoog

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:07

@mltex: Ja nou dat deed ik dus ook!
Ze staan zelf op de sharpei site als op wiki aangegeven als goede gezinshonden. Mijn hond is 1x gegrepen door een andere hond, en flink ook. Het heeft ook echt lang geduurd voor hij ook maar iets terug deed. Staat ook op wiki dat deze honden drugs en alcohol kregen om de agressie op te wekken.. Want van nature zijn het absoluut geen vechters

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:08

Sunrise19 schreef:
sharpei heftig?nou ken zat sharpei's maar allemaal hebben ze een ontzettend goed karakter.. Daar staan ze om bekend en zijn ook goede gezinshonden.. Ik ging niet zozeer voor een kruising. En ze lijken er totaal niet op.. Het mechelse is nu ook nog zeker qua karakter niet te herkennen.

Dat ze een goed karakter hebben geloof ik direct. Ken ook diverse honden die volgens de RAD verboden zijn, maar het zijn stuk voor stuk lieve honden EN goed opgevoed. Maar de RAD heeft nu eenmaal een mening gevormd en kan soms raar uit de hoek komen. De RAD heeft dan echt geen boodschap aan een lieve hond blabla. De Shar-pei is van oorsprong toch een waak/vechthond?

Even voor de goede orde.....ben het absoluut niet eens met het beleid van de RAD, maar we hebben er HELAAS wel mee te maken. Vandaar dat ik met kruisingen altijd zoiets heb van oeps Haha!

Die Shar-pei bij ons op training is ook een lieve goedsul Knipoog

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:09

Ik zeg niet de Sharpei onder de RAD valt, alleen dat de RAD er rare ideeen op na kan houden voor wat betreft kruisingen of look-a-likes.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:10

Ik heb zelf vanaf mn 3de een engelse stafford gehad.. Was idd een super lief dier, maar had zeker karakter. En ze was er niet vies van een andere hond aan te vliegen zonder pardon. Deze was zeer zeker goed opgevoed. Maar bij die zat dat vechters instinct er gewoon goed in.. Dat is bij een sharpei absoluut niet zo.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:10

@sunrise: klopt, ze worden juist vaak aangevallen door andere honden omdat de sharpei alle 'agressieve' kenmerken heeft, kleine oren, bredere kop, stoere houding en dat door andere honden verkeerd word geinterpreteerd: als agressief

Eigenlijk zijn het de nerds onder de 'vechthonden'. Die het handdoekje al in de ring gooien voordat ze er uberhaupt zelf in staan *lol*

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:11

Van internet afgeplukt onder sharpei, maar als het niet zo is.....gelukkig maar. Nogmaals leuke pup en in volwassen uitvoering vind ik ze ook erg leuk.

Het ras kon door middel van afbeeldingen tot in de Han-dynastie (206 voor Christus - 220 na Christus) teruggevonden worden en werd voornamelijk door arme mensen gehouden; meestal boeren en vissers. De Shar-Pei werd in eerste instantie als waakhond ingezet, maar het ras vertoonde ook een zeker jachtinstinct.

Eind 18e eeuw werd China door Engeland bezet. De bezetters brachten honden zoals de bulterriër, de buldog en de mastiff naar China. Zij wilden met de honden hun overmacht in hondengevechten bewijzen. Omdat enkel de Shar-Pei een groot hondenras was dat van Chinese afkomst was, moest hij vechten.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:12

mltex schreef:
Eigenlijk zijn het de nerds onder de 'vechthonden'. Die het handdoekje al in de ring gooien voordat ze er uberhaupt zelf in staan *lol*

ROFL Nagelbijten / Gniffelen

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:14

@boya: om eerst op die lijst te komen moeten ze al een reputatie hebben....waak/vechthonden (niet te vergeten jachthonden mbt wilde zwijnen) ligt in een ver verleden.

Ik moet de eerste negatieve sharpei(eigenaar/verhaal) nog tegenkomen. In ons kleine dorpje wonen 3!!! hele sharpei's. De twee andere zijn reuen en worden juist door andere honden gepakt.
Ik heb een teef dus dat is al een probleem minder.

(van mij mogen ze jack russels en andere kuitenbijters op die lijst zetten)

*sorry voor offtopic gaan*

Bella rules!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:15

Nou deze honden zijn idd erg laf Clown
Al denk ik dat deze pups wel wat waakser zullen zijn. De ouders van de moeder hebben allebei PH1. Dit was ook een oeps nestje. Het teefje zelf is net 1 jaar.. en was voor de eerste keer loops. ze dachten ach die sharpei kan er toch nooit op. Maar nu weten we ook hoe handig een veranda is! Bloos

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:17

Dan nog wat Clown een vriendin van mij heeft een kruising chihuahua x york terrier Clown En die is de baas over mijn hond Clown Mijn hond is 48cm hoog, en 21kg.. die van haar: 18cm hoog en 2kg Clown

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:19

@sunrise: Botox (onze dus) waakt uhhhhm niet....het enige 'risico' met haar is dat ze je in het allerallerallerergste geval een vieze infectie likt, gniffel.
Ze is ook ongelooflijk dom, ze vind alle honden aardig en rent erop af.....en ja idd die kleintjes zijn niet lief voor haar......met de krulstaart tussen de pootjes komt ze dan gekwetst terug

Wat herder erin is dus geen verkeerde keuze wil je een beetje waakhond.
ps zie geen sharpei in je profiel *snik*

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:20

Trouwens, ons konijn is de baas in huis ROFL

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:21

Haha nee klopt! Zal even een foto uploaden en hier neer zetten! Die van mij heeft geen krulstaart, hij is 11 jaar en kreeg hem met 1,5jaar. Dus die zou eventueel wel gekruist kunnen zijn, maar we weten niks van hem. Hij heeft ook een bonemouth.. dus een lekker strak bekkie Haha! Hij heet: Mickey spreek je uit als : Maikie. Botox dat is wel een erg toepasselijke naam zeg hahahaha! Bloos

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:21

Super wat leuk zeg !
Krantzindelijk is idd erg makkelijk ja Lachen
Wij hebben heel toevallig net onze pup opgehaald Haha! hij is nu net 8 weken oud.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:24

Afbeelding

Afbeelding kon zo gauw even geen andere vinden.. en mijn hond is idd errug lelijk ja Bloos Haha!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:26

maar een klein beetje maar hoor Tong uitsteken
nee het is niet moeders mooiste Knipoog

(even offtopic je zit vandaag precies 2 jaar op bokt!! gefeliciteerd!!!!)