Mijn lieve hamster!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Mijn lieve hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 23:29

Heey bokkers,

Nou eindelijk heb ik is wat foto's van mijn hamster gemaakt (ik heb haar Sita genoemd).

Ze word 4 oktober alweer 3 jaar...

Ik heb het via mijnalbums.nl geplaatst.
(Ik snap niet zo goed hoe het anders moet met uploaden enzo lukte niet Tong uitsteken)

Hier is de link:

http://www.mijnalbum.nl/Album=WYFHBJF8

Liefs van Paulien

polbo

Re: Mijn lieve hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijk hier zijn je foto's Knipoog

Leuke hamster!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 23:35

@polbo: super bedankt voor het plaatsen van mijn foto's Haha!
En het complimentje over mijn hamster natuurlijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:40

Leuke hamster, het wieletje is alleen op dwerghamsterformaat, hierdoor kan je hamster last krijgen van zijn rug (voor een syr moet de doorsnee minimaal 18 cm zijn, liefst nog groter, zelf gebruik ik voor min syren wielen van 22 cm). Lachen

Als ik eerlijk ben vind ik het hok toch echt te klein. Ideaal zou zijn 80x40x40 (á la ferplast mary).. Lachen

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:58

Je kooitje is veel te klein lieve flevo! Bloos!
ik had ook die kooi maar voor mijn dwerg (zie profiel voor topic's) en iedereen zij me dat het te klein was dus had ik de kooi van mijn zus erbij gehangen. en ik moet zeggen veel beter! Ja (zieje ook in topic's uit profiel) maar ja ik ga nie zeuren.

super schatig beesie heb je daar hoor Lovers

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:00

Oeh, wat een mooie hamster. Ja
Zo'n Syrische/Goud Hamster?

Beetje klein kooitje alleen zoals Lana al zei? Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 16:21

Ow wat stom! De mensen van de winkel zeiden dat dit prima voor haar was Verdrietig Nou fijne mensen dan.

Ik laat haar wel elke dag even rond rennen in een bal en op tafel spelen, maar ja, dat zou ook wel niet genoeg zijn voor dur..

Trouwens, er zitten buizen boven op het trailies, in een U vorm, maar ik weet niet, dat zou wel niet veel uitmaken?
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 08-05-08 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 16:21

@Myra: het is een Goud hamstertje (zeiden die mensen, dus weet nu niet meer zeker Tong uitsteken)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:29

Hoi Flevo.
Even voor jou. Hamsterballen, zijn niet hamstervriendelijk.
De hamster word gedwongen te lopen, kan geen kant op en alles om hem heen is gevaar.
Naar mijn mening (en ik hoop vele met mij) is een hamsterbal echt geen pretje!
Ook zou ik gaan voor een grotere kooi. Kijk een beetje rond op markplaats. Daar kan je soms grotere kooien vinden voor een leuk prijsje!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 19:40

@Nikki: hmm ik ben gewoon een dierenbeul zo te horen! Bloos Vind het echt erg!

Ik zou is rond kijken op marktplaats

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:46

Om zo'n hamsterbal nou dierenbeulerij te noemen vind ik niet. De meningen in de hamsterwereld zijn daarover sterk verdeeld. Sommige vinden het inderdaad dierenbeulerij en de ander vind dat het lekker laten rennen over een groot terrein ook belangrijk is voor een hamster. Mijne vind het niet leuk dus die doe ik er ook niet meer in.

Jij hebt een Syrische hamster maar die worden ook weleens gewoon goudhamster genoemt.

Wel een erg lief beestje! Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:56

Wat een leuke hamster, maar ik zal wel ff kijken voor een andere kooi, die ook wat groter is.
Verder vind ik een hamsterbal ook zeer dieronvriendelijk, dan kan je haar beter laten lopen in een ruimte waar ze geen kwaad kan of even bij haar blijven om haar in de gaten te houden.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:00

Niet om me te bemoeien, maar heb hier nog een hamsterkooitje staan Knipoog En geloof ook ng wat van da tstrooisel voor erin Knipoog Als je wil ==> 10 euro :p

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 21:47

Maar hamsters zijn toch niet dom?

Ik bedoel, als ik de bal voor 't deurtje van de kooi hou, stapt ze er elke keer in. Als ze dit echt niet wou, deed ze dat toch zeker niet? Hmm maar ja. Ik zou haar in elk geval lekker de ruimte elke dag op tafel geven (en haar flink in de gaten houden, man ze is bijna 3 maar zoooo snel hahaha als ik even niet oplet..Tong uitsteken)

@Snoop_fan: ik heb waarschijndelijk al iemand gevonden in de buurt. (Ik heb buren die ook hamster dingen hebben en die geen hamsters meer hebben, dus wie weet...)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:59

Waar slapen hamsters graag in? Juist ja, holen en waar lijkt een rond ding op?
@Mirjam; ik ben er voorledig voor om een hamster te laten lopen. Maar wél de kant die hij op wil en hij moet zelf kunnen bepalen of hij stil staat of niet, wanneer hij eruit wil etc.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 22:06

Hmm ja dat is waar. Ik dacht dat ze misschien het verschil wel kon onderscheiden.

Maar goed, er word nu goed voor gezorgd en op zoek gegaan naar een nieuwe kooi Lachen

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:21

vet lieve hamster.. lijkt heel veel op mijn hammie:D

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:27

Goed dat je een nieuwe kooi gaat zoeken, en heb je haar/hem uit een dierenwinkel? Dan denk ik dat ze probeerden om die kooi mooi probeerden te verkopen hihi, maarja, 'k heb zelf ook zo'n hamsterbal, af en toe laat ik haar erin, soms merk ik gewoon dat ze geen zin meer heeft, dat loopt ze richting haar kooi, dan stop ik haar weer terug.
Misschien als je die nieuwe kooi krijgt, en er zitten van die dignen aan waar buisjes aan kunnen, kun je die vanjezelf ook gebruiken en een nog grotere tunnelgeval maken XD
Ohja, leuke hamster XD

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:44

Als ik mijn hamster nu in de bal wil doen dan houd ze tegen met der pootjes. Ze vind het dus echt niet leuk.
Ik laat haar altijd in de badkamer lopen als ik aan het tandenpoetsen ben enzo. En ze loopt altijd los op mijn bureau
Ze heeft een leeg memopapiertjesbakje ingepikt als holletje Clown

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 10:46

Miriam91 schreef:
Als ik mijn hamster nu in de bal wil doen dan houd ze tegen met der pootjes. Ze vind het dus echt niet leuk.
Ik laat haar altijd in de badkamer lopen als ik aan het tandenpoetsen ben enzo. En ze loopt altijd los op mijn bureau

In de badkamer?? Tong uitsteken

Nee maar ik durf haar niet goed los te laten lopen, ze is zo snel Tong uitsteken ik doe het wel op de tafel ofzo maar moet haar constant in de gaten houden dat ze niet van de tafel ofzo afvalt.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:47

Flevogirly schreef:
Miriam91 schreef:

In de badkamer?? Tong uitsteken

Nee maar ik durf haar niet goed los te laten lopen, ze is zo snel Tong uitsteken ik doe het wel op de tafel ofzo maar moet haar constant in de gaten houden dat ze niet van de tafel ofzo afvalt.

Juist in de badkamer want daar kan ze niet knagen aan snoeren wat die zijn er niet en ze kan verder nergens ontsnappen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:49

Leuke hamster.

Helaas is de kooi wel veel en veel te klein. De maten voor een hamster moeten minimaal 60 bij 40 zijn. Dan voelt je hamster zich 'happy'. Hierbij mag je de buizen niet meerekenen.

Ook is het radje te klein, je hamster kan last van de rug krijgen.

Ik heb Dunja (precies zo'n hamster als jou, vrouwtje) in een hele grote vogelkooi van 36x57x64
B L H
Hier lijkt ze zich soms nog in te vervelen dus ik ga heel veel speeltjes erin maken.

Mijn andere syr heb ik in een aquarium van 80x30x40

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:50

Flevogirly schreef:
Ow wat stom! De mensen van de winkel zeiden dat dit prima voor haar was Verdrietig Nou fijne mensen dan.

Ik laat haar wel elke dag even rond rennen in een bal en op tafel spelen, maar ja, dat zou ook wel niet genoeg zijn voor dur..

Trouwens, er zitten buizen boven op het trailies, in een U vorm, maar ik weet niet, dat zou wel niet veel uitmaken?
Die mensen willen gewoon die kooien verkopen. Daar kan jij niks aan doen. Mijn vorige post kan mss wat fel overkomen maar dat is het niet hoor. Ik had de rest nog niet gelezen. Vork

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 15:28

@Miriam91: ja daar zit wel wat in Lachen

@Pintogirl: ja, dit diertje komt daar ook vandaan, dus toen was het: ''ow dan moet je deze kooi er bij nemen is perfect voor dit beestje!'' Hmm, niet dus. Maar ja, komt goed Lachen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:08

@Flevogirly: Ja natuurlyk als je buren zelf een kooi hebben is het dom om die vn mij te kopen :p Al hoop ik dat ik OOIT nog eens een dwerghamstertje krijg (zo'n grijze, m'n vorige noemde Pikker) maar die maken zo'n lawaai 's nachts!