Maandag 10 Maart ben ik met Lambo naar Hilversum geweest voor opnames voor een nieuw programma van sbs 6. Mijn ouders wilde ook wel graag even mee kijken en ook mijn buurjongetje/verzorgertje van me shet mocht zomaar vrij van school.
Dus Maandag ochtend vroeg alle spullen in de auto gezet we hadden 2 hindernissen mee en nog een vloerkleed waar Lambo uiteindelijk op zou moeten gaan liggen.
Als laatste de trailer er achter en Lambo in de trailer gedaan.
En zo gingen we onderweg naar Hilversum.
Omdat het voor Lambo toch wel een Lang reis zou worden zijn we onderweg nog een paar keer gestopt. Lambo even de riem omgedaan zo kon die mooi even er uit en wat eten.
Toen we eenmaal in Hilversum aan kwamen moesten we de auto in een parkeergarage parkeren. We stonden nog maar net stil of 2 auto’s verder gingen ineens alle deuren open en kwamen er meteen 4 meiden aan gelopen om te kijken wat er in ons karretje zat. Ze moesten wel lachen en helemaal toen ik Lambo er uit haalde.
Daar stonden we dan midden in Hilversum met schaap in een parkeer garage.

Om de parkeergarage uit te komen moesten we met Lambo een steile trap op of met de lift. De liften waren erg ruim dus zijn we met Lambo maar de lift in gestapt. Er stonden een paar mensen om heen die ons toch wel heel raar aan zaten te kijken toen we met schaap de lift in stapte.
Toen we de lift weer uit liepen stonden we voor de ingang van een supermarkt. Daar stond net iemand te spelen op zijn harmonica. Hij stopte meteen toen die Lambo zag (zijn mond viel echt open) en speelde weer verder toen wij de gang van de supermarkt weer uit waren. Het was daar erg druk met mensen en het is gewoon jammer dat ik geen foto van de gezichten van die mensen heb.
We liepen een klein straatje door en toen stonden we bij de achterkant van het theater. We moesten dus nog helemaal om het theater heen vlak langs een drukke weg. Veel mensen keken ons aan en zwaaide en toeterde. Tja zo vaak zie je denk ik geen schaap midden in een drukke straat van Hilversum.
Eindelijk na een lange reis van een paar uur waren we voor de ingang van het theater. Maar daar aangekomen bleken ze nog niet helemaal klaar te zijn we moesten nog maar even wachten. Na ongeveer 10 min gingen de deuren open en kwam er ook meteen een camera ploeg naar buiten. De andere kandidaten gingen naar binnen om zich in te schrijven maar ze vroegen of ik nog even buiten wilde blijven voor het filmen.
Zo moest ik nog even 3 keer van de ene kant de straat in lopen en nog 2 keer van de andere kant. Trap op, trap af, halverwege de trap even blijven staan en als laatste nog een paar vragen beantwoorden.

Achter in witte shirt is Danny Rook

Toen dat er allemaal opzat konden we naar binnen. En hoewel Lambo buiten helemaal niet had gepoept was dat natuurlijk het eerste wat die binnen deed.
Tja daar sta je dan midden in de gang met een schaap en poep op het vloerbedekking. Komt er meteen weer een camera ploeg aan. Dit keer was het Victror Brand die mij de vragen stelde naja vragen…….Heeey Chantal Is dit jou schaap?… Ja…. En die keutels?…..Die zijn niet van mij zei ik nog. Haha hij moest wel lachen het was erg gezellig daar. Ondertussen waren er al wel een paar mensen door de poep gelopen en lag de halve gang onder de poep. Ze zouden wel iemand regelen die het op ging ruimen.

Toen ben ik me maar in gaan schrijven en daarna begon het wachten. Mijn ouders gingen met het publiek mee naar binnen en ik ging met Mark (buurjongen) achter de schermen.
Daar hebben we gezellig met de andere kandidaten gesproken en af en toe kwam er weer een camera ploeg langs voor vragen.
Iedereen oefende nog met zingen of dansen (er deden in mijn ronde verder geen dieren mee). Lambo stondt gezellig tussen tafeltjes en de mensen in en had het prima naar zijn zin.

Danny Rook in wit shirt
Hij vond de aandacht geweldig en heeft uren om zich heen zitten kijken. Na ongeveer 2 uur wachten werd die toch wel wat moe. Ik ben toen met hem naar een rustiger hoekje van de ruimte gegaan. Daar moest die maar even gaan liggen. Toen ik er naast ging zitten legde die zijn kop op me schoot en gingen zijn oogjes dicht.
Hij heeft niet lang kunnen slapen want na 10 min werd er geroepen dat wij op moesten. Dus mijn buurjongetje al vast het podium op de hindernissen klaar legen en ik moest nog een praatje houden met Gerard Joling. Volgende mij was die een beetje bang voor Lambo en hij maakt nog een domme grap over Gorden en Lambo dat die op elkaar leken of zo (goh is duidelijk dat ik hem niet zo mag

Het was echt leuk om te zien die hele zaal zat vol en al die mensen klappen. Zat voor aan mijn publiek met spandoek omhoog “Chantal hier zitten je fans!” En in het midden zat de jury op een verhoging. Ik was verder helemaal niet zenuwachtig en Lambo liep ook rustig naast me of het de normaalste zaak van de wereld was.
Henk-jan begon als eerst of ik mijzelf en het schaap even voor wilde stellen. Na dat te hebben gedaan moest ik van Patrica Paay even vertellen wat Lambo allemaal kon en een klein kunstje laten zien. Dus nadat Lambo 1 keer netjes poot had gedaan mocht ik beginnen. (De jury vroeg nog gaat die dat allemaal doen. Dus ik zei al ik HOOP het

En toen ging het mis…De muziek ging in eens van uit het niets zo hard aan dat Lambo schrok en het podium afrende. Daarna lokte we hem het podium weer op maar hij was nog te bang om wat te doen. Daarna deden ze de muziek wat zachter en ik merkte dat Lambo rustiger werd. Op dat moment drukte de eerste Jury op het kruis waar door Lambo weer schrok door een nog veel hardere zoemer. Toen was het helemaal over en was het wachten op de volgende 2 zoemers voor ik moest stoppen. Ik probeerde nog of Lambo wilde gaan liggen en het hele publiek hoordeje zachtjes lig, toe maar en je kan het roepen. Dat was erg leuk om zo op die manier te horen. Maar hij deed het niet en daar gingen de andere 2 zoemers vlak na elkaar. Daar van schrok Lambo ook weer en rende die weer het podium af. Dus ik wilde achter Lambo aan lopen maar werd door Henk-jan terug geroepen. Hij vroeg of ik nu boos op Lambo was.. Natuurlijk niet!
En zo gingen we het podium weer af zonder dat die iets gedaan had. Eenmaal weer terug achter de schermen moesten we op mijn ouders wachten die nog in de zaal zaten en rond 6 uur konden we terug naar de auto. Dus weer met schaap terug de stad door, de lift in en parkeergarage door.
Dus om een lang verhaal kort te maken was het echt een hele leuke dag om mee te maken heb veel gezien, Lambo vond het ook erg leuk op de harde muziek na. En de meeste mensen vonden het toch leuk zo’n mak schaap op het podium en in de pauze om zien en vooral te aaien.