Eindelijk, update puppy's! Een heel verhaal, Jippie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

Eindelijk, update puppy's! Een heel verhaal, Jippie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 21:40

Hallo Bokkers!

Even een inleiding, Haha!

Aller eerst voor iedereen een heel gelukkig nieuwjaar en ik hoop dat jullie fijne feestdagen hebben gehad. Hoe druk of koud het ook mag zijn, ik hoop echt dat iedereen het fijn en gezellig heeft gehad en een heel mooi 2008 voor de boeg heeft.

Het heeft een tijd geduurd maar eindelijk heb ik weer de tijd gevonden voor een update over de puppy´s. Het spijt me dat er niet eerder weer een update was maar ik heb er gewoon geen tijd voor gehad. Op de momenten dat ik iets wilde neerzetten hier, was er wel weer iets anders. En ik geniet natuurlijk heel erg van die kleine mormeltjes. Ik ben liever lekker naar ze aan het kijken en samen spelen ipv achter mijn pc te zitten en een heel verhaal aan het typen want reken maar dat je nog een tijdje zit te lezen. Ik ben niet bepaalt van de korte verhalen Tong uitsteken

In de vorige update vertelde ik dat we misschien een hondje gingen houden. Nou het is me gelukt! Al vrij snel hebben mijn ouders besloten een puppy te houden. En dit leverde ons aardig wat slapeloze nachten op! Want WELKE?? Allemaal hadden we een voorkeur. Pap was echt volledig Julius. Mam was Sjors, mijn zus was en is helemaal Caramello en ik al vanaf de 1e minuut dat ik hem zag, Jip! Gelukkig allemaal heren, Claartje Koe was eigenlijk onze grootse favoriet voor de dames. Als we een dame hielden, was zij het echt geweest. Maar omdat onze vorige hond ook een mannetje was, wilden we toch graag een mannetje. Na weken overleg en beraad hebben we besloten welke het wordt. En de oplossing daarvan lees je ergens onderaan. Als je even een stuk overslaat, zie je gelijk wie want dat komt er met hoofdletters en uitroeptekens te staan Schijnheilig

De dames!

Iets meer dan 3 weken geleden is de eerste puppy weggegaan, betreft Claartje Koe. Ze was een geweldige pup. Als we een vrouwtje wilden houden, was het echt 100% zeker haar geworden. Een prachtige vrolijke pup die lekker gezellig wilde spelen en knuffelen. Ze is naar een gezin gegaan in Brabant. Man, vrouw en 2 zonen van rond de 8 en 11 jaar.

Het 2e gezin die kwam kijken, waren een man en vrouw uit Friesland. Ze hadden al een heel druk hondje en ze vielen beide als een blok voor Moortje. Moortje was van zwart naar donkerbruin verandert in de loop van de tijd en een erg leuk hondje geworden. Rustig en braaf. Ze paste er goed bij de andere hond want Moortje was af en toe wat te rustig en toen de 2 hondjes elkaar ontmoeten, was het gelijk goed.

3e gezin bestond uit man, vrouw en een stuk of 4 a 5 kinderen. Ik weet het niet meer Tong uitsteken Net verhuist naar Friesland naar een grote boerderij. Ze hebben ontzettend veel paarden, waren dus echte paardenmensen ( maar kenden geen bokt, tss Tong uitsteken ) Ze hadden een jack Russel maar die was met en door sinterklaas overreden. Ze vonden het veels te leeg en besloten een puppy te nemen. De jongen en een wat ouder meisje die meekwamen, waren gelijk verliefd op Jet en die werd het ook. Voelde erg goed!

Deze 3 dames waren allemaal binnen 1 week weg. Wat een leegte maar het voelde zo goed hoe ze terecht kwamen. We hebben ook 2 gezinnen gehad waartegen we nee hebben gezegd. Mensen die 4 dagen werkte en dat de pup dan die dagen van ´s morgens tot ´s avonds alleen moest zitten. Nee dat wilden we niet en we hebben we zorg de gezinnen uitgekozen en geholpen bij de keuze. Vrijwel alle gezinnen hadden een verhaal waardoor we precies wisten wie waar moest komen.

Het 1e gezin had een optie gedaan op Moortje en Claartje koe. De jongens wilden Claartje Koe en de man Moortje. Wij wilden toen even het 2e gezin afwachten en toen die er een paar minuten waren, beseften we al dat zij Moortje het beste konden nemen. S´avonds ging de telefoon, de man van het 1e gezin vertelde dat zijn oudste zoon uit een klimrek op school was gevallen en zijn schouders uit de kom en gebroken had. Toen hij geopereerd werd en daarna ontwaakte, was zijn 1e vraag ´´ Welk hondje krijgen we nou pap?´´. Toen besefte we echt heel goed dat Claartje de perfecte hond voor hun was. Lekker spelen met de jongens, dit ging goed komen! We kregen laatst een telefoontje van de moeder die vertelde dat ze eerst geen pup wilde maar nu helemaal om was. De man was op puppycursus en de jongens hadden hun plek op de banken, tafel ed verruilt voor de grond. Helemaal goed dus!

De mensen van Moortje stuurden ons een aantal dagen geleden een leuk mailtje. Moortje was niet meer te scheiden van de andere hond. Moortje is lekker speels geworden en ontzettend aan het andere hondje gehecht. Ze slaapt tegen de andere hond en doen alles samen. Perfect dus!

Helaas hebben we nog niks gehoord hoe het met Jet en de familie is maar dat komt zeker nog wel!

De mannen!

Het gezin dat als 1e kwam voor een mannetje betrof een gezin uit Overijssel. Man en vrouw houden erg van wandelen en doen dit ook graag. Dit gaf ons eerst twijfels omdat een pup natuurlijk nog niet zo veel mag lopen maar toen we ze ontmoeten, was het al gelijk duidelijk dat ze dat ook wisten en het zeker nog niet met de pup van plan waren. Leuke man en vrouw en de man koos gelijk voor Julius en de vrouw viel gelijk voor Jip. Erg moeilijk, wij hebben voor hun besloten wie het zou worden. Het was een rustig koppel en ze hadden samen nog heel veel te verwerken omdat er een aantal jaar geleden hele erge dingen waren gebeurd en wilden dus graag een leuke hond waarmee ze zowel lekker konden spelen, maar ook een hond die lekker bij de open haard lag en af en toe vooral de vrouw knuffelde als zij het nodig had. Jip is een ontzettend leuke hond maar erg druk en speels en daarom besloten we om de grote lieve beer Julius aan hun mee te geven. Dit was erg moeilijk voor ons allemaal omdat Julius een geweldige hond is en wordt en buitengewoon prachtig was. Maar het voelde goed en nu weten we zeker dat het goed zit.

Het gezin daarna kon dus kiezen uit Sjors, Caramello en Jip. Wij hadden met de bespreking van Julius of Jip aan het gezin hierboven besloten wie wij als familie hielden. Wie dat weet je zo Knipoog Een apart gezin, moeder, vader en dochter. Dochter al uitwonend maar die zou wel veel met de pup omgaan gezien zij hem zou opvangen als haar ouders moesten werken ed. in 1e instantie hadden we een beetje twijfels maar de mensen waren erg aardig en wisten veel van honden. Ze kozen Sjors. Bij alle honden hebben we gezegd, 1x kijken en de volgende keer kan je hem komen ophalen maar Sjors heeft een uitzondering gevormd. Mijn moeder was ontzettend gehecht aan hem omdat hij veel aandacht vroeg, dus een traan heeft mijn moeder zeker gelaten maar ze kon al weken niet goed slapen door het geblaf ´s morgens en was het een beetje zat. De mensen hebben hem gelijk meegenomen. Best ff moeilijk maar wel goed.

Tsja dan heb je er opeens nog maar 2. In 2 weken tijd ga je van 7 prachtige maar oh zo aandacht vragende pups naar 2 hompedompjes. Wat een rust en wat scheelt dat qua poep en pies! Tong uitsteken Caramello en Jip spelen veel en zijn ontzettend lief.

Nu de ontknoping welke we gaan houden, ik ben ontzettend blij want ik heb het voor elkaar Haha! We houden JIP!!!! Go jij! Go jij! Na erg lang overleg hebben we besloten om Jip te houden. Een prachtige lieve pup, lekker eigenwijs en voor mij nog het leukste, hij is ontzettend ondeugend Haha! We vinden hem allemaal geweldig en ik ben echt super blij dat hij het is geworden. De beslissing kwam mede doordat Daihla erg is opgeleefd nadat ze puppy´s heeft gekregen. Na de dood van onze andere hond was ze niks meer, dronk en at af en toe wat en soms wilde ze nog spelen. Maar ze was niet meer de hond die ze altijd was. En met de pups leefde ze weer op, speelde samen met ze en was weer vrolijk. Jip geeft haar denken we net het beestje energie en moed om door te gaan. Ze spelen veel samen en ravotten door de tuinen. Zo houdt Jip haar levendig en dat is voor ons de doorslag geweest.

Caramello blijft ontzettend leuk, en we hebben een tijd eraan gedacht hem ook te houden. Maar 3 is net te veel. Met 2 kan mijn moeder nog wandelen ed, maar 3 lukt gewoon niet. Hoe mooi en lief hij ook is, het kan niet. Donderdag komen er mensen kijken, wordt erg moeilijk want zowel mijn familie als vooral mijn zus is erg aan hem gehecht. Het is echt haar kindje, je ziet het gewoon. Ik vraag me af of het wel goed gaat om die 2 uit elkaar te halen…

Morgen gaat Caramello naar zijn nieuwe gezin. Hij komt in een gezin met 3 kinderen op een grote boerderij in een dorp. Heb de mensen maar even gezien, was net te laat klaar met oppassen. Mijn zus heeft het er erg moeilijk mee, ze is echt zo aan hem gehecht. Gelukkig gaat hij naar een leuk gezin en komt zelfs met puppytraining bij Moortje terecht! Beide gezinnen wonen vlak bij elkaar en er is maar 1 hondenschool in de buurt Knipoog Erg fijn!

Nog even wat naamveranderingen Haha!

Moortje --> Nouska
Sjors --> Floris
Claartje Koe --> Saar
Caramello --> Diesel (dit is nog de ergste naam, kom op Diesel Tong uitsteken En dat voor het karakter van Caramello Tong uitsteken )
Julius --> ??
Jet --> ??

En Jip...? Jip blijft Jip! Jippie! Haha!
We hebben besloten dat we na de zomervakantie een grote reünie houden! En we zijn ontzettend blij dat we alle pups goed hebben kunnen plaatsen bij gezinnen! Lachen

Afbeelding
Eerst nog zo, amper 2 uur oud Lovers

Afbeelding
Toen gingen de oogjes open +:

Afbeelding
Paar weekjes later Lovers

Afbeelding
Julius!

Afbeelding
Claartje Koe op schoot bij nieuwe baasje, wat een koppie! Lovers

Afbeelding
Moortje en Jet!

Afbeelding
Caramello!!

Afbeelding
Sjors en Jip met beetje sneeuw Lovers

Zit soms wel een paar dagen verschil tussen de 5 bovenstaande foto's Lachen

En als afsluiter, hoe cliché maar iedereen tegelijk '' Aaaaaaaaaaaah Lovers Lovers '' Haha!

Afbeelding

Kus Ayla en een dikke hap uit je neus van Jip!

Edit: Toch nog even toegevoegd voor jullie Lachen
Afbeelding
Lovers

Foto's zijn soms met copyright, hoewel sommige dat niet zijn, mogen ze niet zonder mijn toestemming gebruikt worden Knipoog Spreekt voor zich Lachen
Laatst bijgewerkt door geluksvogel op 04-01-08 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozanne

Re: Eindelijk, update puppy's! Een heel verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:42

Wat worden ze groot!
Die Caramello is leuk! Lachen

manzano

Re: Eindelijk, update puppy's! Een heel verhaal, Jippie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:45

Oh wat een schatjes Lovers Gelukkig heb je er al baasjes voor, want anders........ Knipoog

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:54

Wat een ontzettend leuke hondje Haha!
Wat voor ras is het? Of heb ik daaroverheen gelezen?

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 09:11

Wat een schatjes!

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:33

Echt onwijs mooie pups zeg Lachen
Nog veel plezier met ze Haha!

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:58

Wauw Haha! Je zou toch haast wensen dat ze altijd zo klein en snoezig blijven Knipoog

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:10

wat een lievertjes Bloos! *is verliefd op die hondjes!*

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:14

mooi verhaal, ik ben zooo blij dat ze zo goed terecht zij gekomen!

denk je dat jullie nog een nestje gaan nemen??
echt uber mooie pups Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:25

Hallo, bedankt voor de reacties!

Moeder is kruising Cockerspaniel en Border Collie en vader is kooikerhondje Lachen Ja ze zijn echt uberlief. Maar nu is er nog maar eentje Lachen Vanmorgen met heel veel tranen hebben we Caramello uitgezwaait. Hij is naar een fantastisch gezin gegaan en komt helemaal goed terecht. Mijn zus heeft tijdens het koffiedrinken en informatiegeven nog een tijdje met hem ergens zitten knuffelen en toen heeft ze hem een kus gegeven en is naar boven gegaan. Ze begon ontzettend te huilen natuurlijk toen ze hem voor het laatst een kus gaf en het was zo mooi want opeens begon iedereen te huilen. Mijn ouders, ik kon het nog net voorkomen maar de vrouw die hem met haar zoon ophaalde, begon opeens ook erg te huilen, ze vond het zo erg voor mijn zus. Echt heel mooi, dan weet je dat het echt goed zit. Ze wonen 3/4 uur rijden van ons vandaan en we gaan hem heel snel eens opzoeken. We mogen bij elke familie zo binnenstappen, echt fijn Lachen

We kunnen niet nog een nestje nemen vanwege een paar punten. Moeder is 7 en had geen kracht op het pups eruit te duwen dus keizersnee. Als ze weer een nestje had gekregen, was het waarschijnlijk weer zo gegaan en het is een grote ingreep die we niet meer willen laten doen. Daarom hebben we besloten om tijdens de keizersnee, haar baarmoeder ook te laten verwijderen. Dus kan ze geen pups meer krijgen, en we wilden eerst ook geen pups maar door een ongelukje kregen we dit nestje. Vandaar Lachen

Nog even de vorige topics, van het begin, tot de operatie, tot de pups ophalen en wat vervolgverhalen. Erg leuk eens terug te lezen Lachen

Daihla krijg binnenkort puppy's!!
[UPDATE] Daihla heeft 7 puppy´s gekregen!!
Jip, Julius, Jet, Sjors, Moortje, Claartje Koe en Caramello!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:32

Eindelijk onze lang verwachte update Lachen
ik ben echt super blij voor je ayla Lachen Als je niet zo ver weg had gewoont was ik zeker eens komen kijken naar jippie Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:24

aaaah zie Haha! haha zat ik toch goed met dat kooikerhondje Haha!

en jeuj dat Jip mag blijven Haha!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:33

Wat een droppies ! Lovers
Altijd leuk als je op de hoogte gehouden word van de vorderingen bij hun nieuwe thuis !

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:52

aaaahhh fijn om te lezen dat ze allen een leuk thuis hebben gekregen, en vooral super voor jullie dat je zelf ook een pup hebt kunnen houden. Hoop dat de nieuwe baasjes goed voor ze zullen zorgen Lachen HieperdeJIP hoera Knipoog Tong uitsteken

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:54

Wat een super schattige hondjes! Lovers

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:09

Wat zijn ze toch veranderd! ze zijn nóg schattiger geworden!! Ben erg blij voor jullie dat ze allemaal een goed plekje hebben gevonden en dat jullie Jip hebben gehouden Haha!
Veel succes met hem!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 12:40

Dank jullie wel allemaal!

Ondertussen hebben we bericht gehad dat het met Jet helemaal toppie gaat. Ze is Kyra gaan heten en vind alles reuze interessant. De paarden vond ze eerst eng maar nu huppelt ze stoer mee Lachen

Jip is me toch ondeugend Clown Hij bijt in alles, zet het huis op zijn kop en stond ineens vanmorgen vroeg aan mijn deur, blijkt hij te kunnen traplopen Nagelbijten / Gniffelen Dus nu gelijk een schot ervoor! We hadden al zo'n idee maarja blijkt dus waar te zijn. En voor de rest zie je echt dat Daihla helemaal is opgeleeft, ze is nog nooit zo hyperactief geweest als de laatste weken. Geweldig! Allemaal zeer positief dus! Lachen

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:58

Wat een schatjes zeg Lachen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:43

Leuk verhaal. Fijn dat ze allemaal goed terecht zin gekomen. En heel veel plezier met Jip. Leuk he dat je een pup mocht houden. Wel weer heel gezellig.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 15:31

Dank jullie wel voor de reacties.

Ondertussen wordt ons huis verbouwd en mijn vader heeft gedreigd Jip achter het behang te plakken ( we hebben geen behang maar cement, nog erger Nagelbijten / Gniffelen ) omdat hij vreselijk ondeugend is, vaak geen zin heeft om te luisteren en vooral geen zin heeft om zinnelijk te worden oftewel WORD VERVOLGD Cool