Even een inleiding,

Aller eerst voor iedereen een heel gelukkig nieuwjaar en ik hoop dat jullie fijne feestdagen hebben gehad. Hoe druk of koud het ook mag zijn, ik hoop echt dat iedereen het fijn en gezellig heeft gehad en een heel mooi 2008 voor de boeg heeft.
Het heeft een tijd geduurd maar eindelijk heb ik weer de tijd gevonden voor een update over de puppy´s. Het spijt me dat er niet eerder weer een update was maar ik heb er gewoon geen tijd voor gehad. Op de momenten dat ik iets wilde neerzetten hier, was er wel weer iets anders. En ik geniet natuurlijk heel erg van die kleine mormeltjes. Ik ben liever lekker naar ze aan het kijken en samen spelen ipv achter mijn pc te zitten en een heel verhaal aan het typen want reken maar dat je nog een tijdje zit te lezen. Ik ben niet bepaalt van de korte verhalen

In de vorige update vertelde ik dat we misschien een hondje gingen houden. Nou het is me gelukt! Al vrij snel hebben mijn ouders besloten een puppy te houden. En dit leverde ons aardig wat slapeloze nachten op! Want WELKE?? Allemaal hadden we een voorkeur. Pap was echt volledig Julius. Mam was Sjors, mijn zus was en is helemaal Caramello en ik al vanaf de 1e minuut dat ik hem zag, Jip! Gelukkig allemaal heren, Claartje Koe was eigenlijk onze grootse favoriet voor de dames. Als we een dame hielden, was zij het echt geweest. Maar omdat onze vorige hond ook een mannetje was, wilden we toch graag een mannetje. Na weken overleg en beraad hebben we besloten welke het wordt. En de oplossing daarvan lees je ergens onderaan. Als je even een stuk overslaat, zie je gelijk wie want dat komt er met hoofdletters en uitroeptekens te staan

De dames!
Iets meer dan 3 weken geleden is de eerste puppy weggegaan, betreft Claartje Koe. Ze was een geweldige pup. Als we een vrouwtje wilden houden, was het echt 100% zeker haar geworden. Een prachtige vrolijke pup die lekker gezellig wilde spelen en knuffelen. Ze is naar een gezin gegaan in Brabant. Man, vrouw en 2 zonen van rond de 8 en 11 jaar.
Het 2e gezin die kwam kijken, waren een man en vrouw uit Friesland. Ze hadden al een heel druk hondje en ze vielen beide als een blok voor Moortje. Moortje was van zwart naar donkerbruin verandert in de loop van de tijd en een erg leuk hondje geworden. Rustig en braaf. Ze paste er goed bij de andere hond want Moortje was af en toe wat te rustig en toen de 2 hondjes elkaar ontmoeten, was het gelijk goed.
3e gezin bestond uit man, vrouw en een stuk of 4 a 5 kinderen. Ik weet het niet meer

Deze 3 dames waren allemaal binnen 1 week weg. Wat een leegte maar het voelde zo goed hoe ze terecht kwamen. We hebben ook 2 gezinnen gehad waartegen we nee hebben gezegd. Mensen die 4 dagen werkte en dat de pup dan die dagen van ´s morgens tot ´s avonds alleen moest zitten. Nee dat wilden we niet en we hebben we zorg de gezinnen uitgekozen en geholpen bij de keuze. Vrijwel alle gezinnen hadden een verhaal waardoor we precies wisten wie waar moest komen.
Het 1e gezin had een optie gedaan op Moortje en Claartje koe. De jongens wilden Claartje Koe en de man Moortje. Wij wilden toen even het 2e gezin afwachten en toen die er een paar minuten waren, beseften we al dat zij Moortje het beste konden nemen. S´avonds ging de telefoon, de man van het 1e gezin vertelde dat zijn oudste zoon uit een klimrek op school was gevallen en zijn schouders uit de kom en gebroken had. Toen hij geopereerd werd en daarna ontwaakte, was zijn 1e vraag ´´ Welk hondje krijgen we nou pap?´´. Toen besefte we echt heel goed dat Claartje de perfecte hond voor hun was. Lekker spelen met de jongens, dit ging goed komen! We kregen laatst een telefoontje van de moeder die vertelde dat ze eerst geen pup wilde maar nu helemaal om was. De man was op puppycursus en de jongens hadden hun plek op de banken, tafel ed verruilt voor de grond. Helemaal goed dus!
De mensen van Moortje stuurden ons een aantal dagen geleden een leuk mailtje. Moortje was niet meer te scheiden van de andere hond. Moortje is lekker speels geworden en ontzettend aan het andere hondje gehecht. Ze slaapt tegen de andere hond en doen alles samen. Perfect dus!
Helaas hebben we nog niks gehoord hoe het met Jet en de familie is maar dat komt zeker nog wel!
De mannen!
Het gezin dat als 1e kwam voor een mannetje betrof een gezin uit Overijssel. Man en vrouw houden erg van wandelen en doen dit ook graag. Dit gaf ons eerst twijfels omdat een pup natuurlijk nog niet zo veel mag lopen maar toen we ze ontmoeten, was het al gelijk duidelijk dat ze dat ook wisten en het zeker nog niet met de pup van plan waren. Leuke man en vrouw en de man koos gelijk voor Julius en de vrouw viel gelijk voor Jip. Erg moeilijk, wij hebben voor hun besloten wie het zou worden. Het was een rustig koppel en ze hadden samen nog heel veel te verwerken omdat er een aantal jaar geleden hele erge dingen waren gebeurd en wilden dus graag een leuke hond waarmee ze zowel lekker konden spelen, maar ook een hond die lekker bij de open haard lag en af en toe vooral de vrouw knuffelde als zij het nodig had. Jip is een ontzettend leuke hond maar erg druk en speels en daarom besloten we om de grote lieve beer Julius aan hun mee te geven. Dit was erg moeilijk voor ons allemaal omdat Julius een geweldige hond is en wordt en buitengewoon prachtig was. Maar het voelde goed en nu weten we zeker dat het goed zit.
Het gezin daarna kon dus kiezen uit Sjors, Caramello en Jip. Wij hadden met de bespreking van Julius of Jip aan het gezin hierboven besloten wie wij als familie hielden. Wie dat weet je zo

Tsja dan heb je er opeens nog maar 2. In 2 weken tijd ga je van 7 prachtige maar oh zo aandacht vragende pups naar 2 hompedompjes. Wat een rust en wat scheelt dat qua poep en pies!

Nu de ontknoping welke we gaan houden, ik ben ontzettend blij want ik heb het voor elkaar

Caramello blijft ontzettend leuk, en we hebben een tijd eraan gedacht hem ook te houden. Maar 3 is net te veel. Met 2 kan mijn moeder nog wandelen ed, maar 3 lukt gewoon niet. Hoe mooi en lief hij ook is, het kan niet. Donderdag komen er mensen kijken, wordt erg moeilijk want zowel mijn familie als vooral mijn zus is erg aan hem gehecht. Het is echt haar kindje, je ziet het gewoon. Ik vraag me af of het wel goed gaat om die 2 uit elkaar te halen…
Morgen gaat Caramello naar zijn nieuwe gezin. Hij komt in een gezin met 3 kinderen op een grote boerderij in een dorp. Heb de mensen maar even gezien, was net te laat klaar met oppassen. Mijn zus heeft het er erg moeilijk mee, ze is echt zo aan hem gehecht. Gelukkig gaat hij naar een leuk gezin en komt zelfs met puppytraining bij Moortje terecht! Beide gezinnen wonen vlak bij elkaar en er is maar 1 hondenschool in de buurt

Nog even wat naamveranderingen

Moortje --> Nouska
Sjors --> Floris
Claartje Koe --> Saar
Caramello --> Diesel (dit is nog de ergste naam, kom op Diesel

Julius --> ??
Jet --> ??
En Jip...? Jip blijft Jip! Jippie!

We hebben besloten dat we na de zomervakantie een grote reünie houden! En we zijn ontzettend blij dat we alle pups goed hebben kunnen plaatsen bij gezinnen!

Eerst nog zo, amper 2 uur oud

Toen gingen de oogjes open +:

Paar weekjes later

Julius!

Claartje Koe op schoot bij nieuwe baasje, wat een koppie!

Moortje en Jet!

Caramello!!

Sjors en Jip met beetje sneeuw

Zit soms wel een paar dagen verschil tussen de 5 bovenstaande foto's

En als afsluiter, hoe cliché maar iedereen tegelijk '' Aaaaaaaaaaaah

Kus Ayla en een dikke hap uit je neus van Jip!
Edit: Toch nog even toegevoegd voor jullie

Foto's zijn soms met copyright, hoewel sommige dat niet zijn, mogen ze niet zonder mijn toestemming gebruikt worden