[UPDATE] Daihla heeft 7 puppy´s gekregen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

[UPDATE] Daihla heeft 7 puppy´s gekregen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:09

Halloo Bokkers!

Jaaa ze zijn er! De langverwachtte puppy´s zijn vanochtend uit de moeder gekomen door middel van een keizersnee.

Het verhaal rond het zwanger worden en het verloop van de zwangerschap vind je hier KLIK

Gister rond 10 uur ´s morgens ontdekte mijn ouders toen ze uit bed kwamen dat Daihla aan het hijgen was. Ze was onrustig, liep heen en weer in haar werpkist, ging graven in de lappen stof en bleef hijgen. We dachten dat het er zeker aan zat te komen. De hele dag in spanning, maar Daihla bleef dat zelfde ritme herhalen en vooral erg hijgen. Rond een uurtje of half 8 ´s avonds heeft mijn moeder toch de dierenarts gebelt. Die twijfelde dus vroeg of wij naar hem toe konden komen. Dus wij de auto in gesprongen met hond en op naar de dierenarts.

Ze had ontsluiting en weeën maar niet heel sterk. De dierenarts vond het te lang duren en heeft haar een spuitje gegeven om het te bevorderen. Hierdoor zou er binnen 2 uur zeker iets moeten gebeuren. Wij met goede hoop naar huis. Na een uurtje kreeg Daihla duidelijk hevige weeën. Ze was op een gegeven moment helemaal nat achter maar er kwam niks. Rond 10en hebben we de dierenarts gebelt met de mededeling dat ze wel bezig was, maar dat er geen puppy´s kwamen. Omdat ze toch echt bezig was, besloot de dierenarts dat het goedging en we het aan moesten kijken. Mocht er echt niks komen, konden we hem altijd uit zijn bed bellen Vork

Rond kwart voor 12 was ze echt nat achter maar geen puppy´s. Het schoot niet op, dierenarts gebelt en we moesten met Daihla erheen, ze zouden een keizersnee uitvoeren. Bij de dierenarts ging hij eerst nog even voelen, ze had volledige ontsluiting maar er lagen geen puppy´s in de wacht. Er waren duidelijk puppy´s maar ze kwamen gewoon niet. Ze kreeg een verdoving en zakte langzaam in slaap. Dit heb ik zelf niet gezien want daar kan ik niet tegen.

Wij gingen weer naar huis, binnen anderhalf uur zouden we haar op kunnen halen met de puppy´s! Wij natuurlijk helemaal in spanning! We zaten net ff een patatje te eten thuis toen de telefoon ging. Mijn moeder nam op en opeens begon ze helemaal te stralen en te lachen. Ze ging bijna schijnen zo blij zag ze eruit Haha! Ze legde de telefoon neer en greep ons vast. ´´ Mam alles goed gegaan, alles goed met Daihla en de pups, HOEVEEL?´´ ´´WAT??? 7 PUPPY`S?!?!´´ Wow! Ik kon mijn oren niet geloven, zoveel? Ik belde gelijk mijn zus in Amersfoort op, zij had een feestje dus kon er niet bij zijn. Ik riep gelijk dat het er 7 waren en ik hoor een seconde niks, begint ze te gillen en naar iedereen te schreeuwen dat het er 7 waren Haha! Wij snel in de auto gesprongen met doosje en op naar de dierenarts en onze geweldig moederhond.

Wij komen daar en het eerste wat je hoort is dat zachte gekef van die kleintjes, je gaat de hoek om en ziet dan in een kooitje 7 prachtige puppy´s liggen. Het mooie geluid ter wereld om die kleintjes te horen Lovers Ik ben zoo trots op mijn prachtige Daihla, de puppy´s zijn allemaal prachtig! Daihla was nog onder de panne en langzaamaan werd ze wakker. En toen ze echt bewust was dat er een paar cm van haar af kleintjes waren, gingen haar oren volledig naar voren en werd ze totaal overmand door het moeder gevoel Lovers 1 voor 1 pakten we de kleintjes en zetten bij haar neer, ze begon ze te likken en te besnuffelen. Het was zo ontroerend mooi! Iedereen had tranen in zijn/haar ogen.

Nadat Daihla bijna helemaal ontwaakt was, zijn we naar de auto gelopen. Puppy´s in een doosje en Daihla getilt in een kleed, ze kon nog niet op haar achterpoten staan. Tijdens de operatie had ze wel veel bloed verloren dus moesten goed in de gaten houden of alles goed ging en ook met de melk natuurlijk. Met de operatie erbij hebben ze gelijk de baarmoeder eruit gehaalt, dit om een volgend nestje te voorkomen en om te voorkomen dat ze op oudere leeftijd daar tumoren in krijgt.

Het zijn 3 teefjes en 4 reutjes geworden. Allemaal even mooi Lovers In de auto mijn zus gebelt en de telefoon boven de doos gehouden, alle mensen van haar feest, stuk of 30 luisterden allemaal mee, ik nam de telefoon terug en hoorde alleen maar mensen aaah en wat liiiiiief enz zeggen Haha!

Thuis aangekomen de lamp gelijk aangezet boven de bak en Daihla erin gelegt met de puppy´s. Ze gaf nog geen melk maar dat ging allemaal nog op gang komen. Het was half 4 toen ik maar zei dat ik even ging liggen. Mijn moeder is van half 4 tot 7 erbij gebleven, toen mijn vader en rond 10 uur weer mijn moeder. Ik mocht lekker slapen Haha! Maar nu heb ik dienst en beloofd een topic te openen met foto´s en het verhaal dus zie hier!

Ik ga elke dag foto´s maken en ik heb het bijna zover dat we er eentje gaan houden Haha! Hier de foto´s!

Afbeelding
Prachtige trotse moeder met haar prachtige kleintjes Lovers

Afbeelding
De pups Lovers

Afbeelding
Slapend met een pupje bij haar hoofje Lovers

Afbeelding
Puppy´s aan het drinken Lovers

Afbeelding
De puppy´s nog 1 keer goed Haha!

1: Bont, wit met lichtbruine kleine vlekjes en grote bles
2: Donderbruin/zwart met wit bles en witte voetjes
3: Bont, wit met bruine grotere vlekken en bles
4: bruin met kleine witte pootjes en bles
5: bruin met grote witte pootjes en bles
6: Lichtbruin met wit kraagje en witte pootjes en bles
7: Bont, wit met wat donkerbruine vlekjes en bles.

Alle puppy´s hebben een bles en witte pootjes. Ook hebben degene die niet bont zijn, een wit puntje aan het einde van de staart. Ze zijn waars. te groot voor de kooierhond dus misschien heeft de buurhond van 500 m verderop er eerst opgezeten en dan nog dat kooierhondje. Daihla had een beste dag Haha! We weten het niet, het is niet erg. Ze zijn allemaal geweldig!! Lovers

ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen van de puppy´s! Dank jullie wel voor alle steun en tips!

Groetjes van een trotse Ayla

kamatz

Re: [UPDATE] Daihla heeft 7 puppy´s gekregen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:10

Van harte gefeliciteerd met het zevental Knipoog
Verwen moeders ook maar lekker, ze heeft goed haar best gedaan en zo te zien is het een supermoeder Haha!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:11

Ahh wat een lieferds Lovers

Wat is de vader eigelijk voor hond?
Laatst bijgewerkt door Rozanne op 21-10-07 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:11

gefeliciteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:12

wow wat een kanpperds!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:12

Oh wat een snoepies!
Is dat we er al twee hebben maar anders.. Bloos die linker vind ik leuk...

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:13

NOgmaals gefeliciteerd!
Ze zijn erg mooi, daar kan je trots op zijn Lachen
Welke wil je gaan houden dan? Of ben je daar nog niet helemaal uit?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:14

Gefeliciteerd!! Wat een prachtige baby's heeft ze op de wereld gezet!!
Kijk al uit naar al je volgende foto's Haha!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:14

Super dat ze er zijn! Veel plezier met de kleine frummeltjes, ben nu al helemaal verliefd op nummertje 6, wat een mooi kleurtje zeg!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:16

Ik ben helemaal verliefd op de derde van links Lovers
Wat een schatjes zijn het Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:17

HAha dank jullie wel Haha! Ik heb een voorkeur al vanaf het begin voor nummer 6, die wit met grote bruine vlekken, alleen das een mannetje. En voor 1, die lichtbruine met witte kraag. Die vind ik het mooist maar ze zijn allemaal geweldig dus trek niemand voor Haha!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:18

Als de kooiker de paps niet was, wat voor hond was de andere papa dan? Lachen

maroes

Gefeliciteerd,ze zijn erg leuk!
IK hoop dat ze snel melk gaat geven.

Margoooo

Wat een leukertjes! Echt lief! Veel plezier met ze!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:20

Ze geeft al een klein beetje melk Ja De ander zou een Fletcooter zijn, maar de kooier heeft er zeker te weten op gezeten en de baas van de Fletcooter beweerd dat het bijna onmogelijk is. We zullen het nooit weten Haha! Maakt niet uit, ze zijn super mooi! Lovers

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:21

Aaaaah wat een gave beesten Haha!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:21

Je hebt in ieder geval niet overdreven ..Tong uitsteken
Ze zijn behoorlijk groot..Gaaaap

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:23

Ah super Ayla, heel erg gefeliciteerd ermee! Lachen

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:23

Wat een superleuke pups heb je !
Geweldig.
Geniet er maar fijn van, ik weet hoe leuk het is, wij hebben op dit moment 5 teckel baby's van 2.5 week oud.
Beleef deze tijd heel bewust, voor je het weet zijn ze al groot.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:24

Wat gaaaaaaaaaf, ze zijn lievv Lovers

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:29

Gezien de grootte van het nest denk ik dat ze inderdaad door 2 verschillende reuen is gedekt en het nest dus wel eens 2 verschillende vaders kan hebben.
Gelukkig is alles, ondanks de redelijk hoge leeftijd van de moeder, goed gegaan. Succes met het laten opgroeien van de pups. Het zal de komende weken nog wel intensief zijn met moeders helpen om de boel schoon te houden in het nest.
Tip: laat de visite voorlopig maar wachten en gun moeders de komende weken rust om alleen met haar pups te zijn. Dat heeft ze hard nodig en is voor de puppen beter.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:30

Proficat met die mooie pupjes Haha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:30

Leuk hoor.
Nr 1 (op de eerste foto) is mijn favoriet, die lichtbuine met witte kraag.
Da's net mama qua aftekeningen maar dan andersom, haha Tong uitsteken

Gefeliciteerd.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:32

Wow gefeliciteerd! Haha! wat een schatjes Lachen.. echt mooie hond trouwens ook! veel plezier met deze schatjes Haha!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:34

AHH how cute

je bent er zeker heel trots op Haha!