Gisteren kreeg ik een sms van m'n vader, ik heb een vaarsje gekocht, en ze loopt al bij Cassie ook
Verhaal? Mijn vader heeft 2 jaar terug met de veehandelaar gebeld of hij niet een vaarsje voor hem had lopen om op te fokken en daarna te slachten. Echter brak toen blauwtong uit en was er een vervoersverbod. Enfin, dat is een beetje aangelopen en eergisteren belde de handelaar. Ik kom morgen om half 12 met een vaarsje voor je. Zo gezegd, zo gedaan, beest afgeladen, gekocht en in de wei gedumpt
(vind de gang van zaken nog steeds briljant
)Enfin, meet Blanche, een kalf van januari dit jaar, kruisling met een Belgische blauwe. Cassie, is een driekwart Blonde d'Aquitaine van bijna 15 en met pensioen

Daarnaast hebben wij begin dit jaar een stel kippen op de markt in Brugge gekocht, beesten hebben heel lang niet gelegd, ineens kregen ze eind van de zomer de geest en hebben een maand als gekken eieren gelegd
Uiteindelijk was er 1 kip die steeds maar wilde broeden. Uiteindelijk dus maar op een stel eieren gezeten, boven verwachting kwamen ze alle zes nog uit ook... 
Maargoed, in de herfst is het veels te koud natuurlijk voor die beesten, dus hebben we ze in het kasje in de tuin gezet. Eerste foto's zijn dat ze een dag oud zijn, 2 gele en 4 zwarte dus :

Moederkloek

Aaahw

En van vandaag, 1 maand oud dus.

Die kuikentjes zijn ook wel heel erg schattig. Mooie plaatjes zo
Maar nee, ik zal eerlijk toegeven dat ik dat echt niet kan.. op dat beest zijn we te gek. Wel zal ze waarschijnlijk zodra ze echt te versleten is, wel naar de slacht gaan, maar dat vlees eten we dan dus niet zelf op