Mijn kruising teefje van nu 2,5 jaar. Ik zit met haar op flyball en doe nu al bijna een jaar. Ze pakt het heel goed op. Ik ben met haar op flyball gegaan omdat ik bezig met haar wilde blijven, en als een soort therapie.
Ze is namelijk heel dominant, kan de meest honden niet uit staan en valt ze daarom ook aan. Sinds een maandje gaat het zo goed, dat ze inmiddels los kan. Eerst had ik haar altijd aan een longeerlijn. De band tussen mij en Sem is gigantisch sterk geworden en verbeterd. Ze heeft nu veel meer aandacht voor mij, in plaats van andere honden.
Wat ik een half jaar nog niet had durven dromen, kan nu wel. Ze kan namelijk los op het veld, en is 2 maanden geleden voor het eerst los geweest in het bos. Ze heeft zelfs 2 vriendjes!
2 maanden geleden heeft ze een ernstig ongeluk gehad, we zijn nu sinds een maandje weer aan het trainen.
Nou genoeg gepraat, hier de foto's:
de kwaliteit is niet zo denderend. Mijn vriend kan niet zo goed omgaan met mijn nieuwe camera.

Bij het apparaat. Hier komt ze niet mooi uit, dus slaat ze met haar poot mis.

Hier rent maarten mee, omdat ze behoorlijk afgeleid was door behendigheid (wat ernaast op het veld werd gegeven)

en belonen.
Ben zo trots op mijn 4 voeter.

Ik kan iedereen aanraden die een probleem hond heeft, om met flyball of behendigheid te beginnen. Je kan de focus hierdoor rgens anders opleggen dan op andere honden, en de aandacht voor de baas en de band wordt ze veel beter.
Bedankt voor het kijken!