kitten mist stuk pootje, update: helaas ontstoken + foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

kitten mist stuk pootje, update: helaas ontstoken + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 19:58

katje wat ik nu opvang moest weer verbandje verwisseld hebben.
Dierenarts had het al 2 keer gedaan en heet de genezing in de gaten gehouden en had mij nu uitgelegd hoe ik het zelf kon doen.
Aaronyve kwam helpen. ik katje in houtgreep genomen en zij verbonden.

foto`s in links, kunnen schokkend zijn.
katje mist nu achter de nageltjes, kusentjes en het vlees.
genezing ging heel lang duren, moet nu 2 a 3 weken lang om de 2 dagen opnieuw verbonden worden. daarna, als er een korstje op gekomen is, moet het katje proberen om erop te lopen zonder verband, zodat er eelt op kan komen
Kussentjes, nageltjes en dat vlees komen nl niet meer terug

Kitten is nu 7 weken, en is bij eigenaar tussen de deur gekomen. Beestje eet, poept, plast en speelt goed. Af en toe worden kitten en hond te ruw dat ik ertussen moet komen, omdat ik bang ben dat het zich bezeerd. Klimt enrent met gewonde pootje gewoon rond alsof niksaan hand is. En mij uit slaap houdne lukt ook prima, honden kitten vindne nl leuk om om 5 of 6 uur in ochtend te gaan spelen op mijn bed

antibiotica pilletje, bleef uitspugen dus erna wat worst omgedaan en beet ze me zelfs in vinger en was binnen 2 tellen opgegeten ( incl 1.4e pilltje)
Afbeelding

rest in links

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXPHXQQH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DIZACBIP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TOSAULAO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYNKQOUZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R76NCGKM.jpg
Laatst bijgewerkt door Apple op 01-07-07 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

shillelagh

Re: kitten mist stuk pootje, 1e keer zelf verbonden inc foto`s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:03

ach gosie maar het is goed dat hij\zij speelt en gewoon doet alof er niks aan de hand is. veel suc6 en sterkte geef een kusje aan het katje van mij:P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 20:05

net gedaan, kusjes krijgt ie hele dag door al, is zo`n knuffeltje

net had hij er wel last van, is net verbonden en nu strompelt hij er meer mee. miauwde net ook erg hard, en bleef erna tijdje liggen met pootje hoog. heeft er na verbinden altijd tijdje extra last van. Gelukkig is in elk geval nog niet onstoken en is het al wat aan het genezen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:10

Het arme ding Verdrietig
Gelukkig is hij bij jullie in goede handen Lachen

Even heel erg off topic, maar je laat sommige woorden weg in je zinnen waardoor ze soms lastig te lezen zijn... Nagelbijten / Gniffelen

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:10

Veel succes! Ziet er pijnlijk uit. Maar geluk is het katje jong en zal hier mee leren leven Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 20:24

loveyoutoo schreef:
Het arme ding Verdrietig
Gelukkig is hij bij jullie in goede handen Lachen

Even heel erg off topic, maar je laat sommige woorden weg in je zinnen waardoor ze soms lastig te lezen zijn... Nagelbijten / Gniffelen

beter?? heb beetje aangepast
ik weet dat ik erg slecht typ, mn excusus ervoor, typ ook vaak erg snel waardoor sommige letters verwisseld worden. zal er beter op letten, sorry en bedankt om nog eens op te wijzen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:31

Oef jeetje zeg Scheve mond. Ik had je andere topic gelezen, maar het is dan toch moeilijk voorstellen wat dit dan ook betekent Scheve mond.

Komt er dus gewoon op neer dat hij de teentjes van een achterpoot moet missen Scheve mond. Arme beestje Scheve mond

Dit vraagt nog best een hoop nazorg Scheve mond. Is al bekend of de eigenaar dat uiteindelijk wil doen of niet? Kan me zo voorstellen dat je liever dat beestje zelf wil houden, want de eigenaar klinkt niet als iemand die dit consequent zelf zou doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 21:46

ik wil heel graag kleintje houden, is echt een schatje en zoekt ook trrost bij me als hij last van heeft. Slaapt met hond van mij in mn bed en is super lief.
wss moet hij dus wel terug naar eigenaar, helaas. Dierenbescherming doet niks, maar mail ze zo even wat foto`s kijken wat ze daarvan vinden
en ja, moet achterste stuk pootje missen, vraag me af hoe straks gaat als geen dikke laag watten en verband omheen zit, hoe dan gaat

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 08:50

vanochtend liep het katje gewoon weer met pootje, en speelde met hond dat lieve lust was. gelukkig

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:40

Achgossie... de stakker. Ik had je vorige topic ook gelezen en ik zou het rot vinden als het beestje terug moet naar de eigenaar. Helaas kunnen ze bij de DB pas ingrijpen als er echt sprake is van mishandeling...

T is wel een schatje hoor Lovers kan me voorstellen dat je em wil houden.

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:47

Ben ook wel heel erg beniewd hoe en/of wat er is gebeurt in die dagen..even wachten op berichtje van Lynn_Nikita
Vind toch wel heel erg zielig uitzien, maar goed dat er wat aan gedaan wordt, en met veel liefde wordt verzorgt..
En dat je hond ook het kittentje beetje opvangt..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 17:17

daar ben ik weer
net weer verbonden, heb foto`s, plaats ik vanavond, ziet niet heel veel, maar is in elk geval goed aan genezen. katje is echt een schatje, speelt hele dag goed. jammer dat nog steeds de jongen katje terug wil.
Heb al paar keer aangebeld bij hem toen ik aan verbinden was, zodat hij kon zien wat hij gedaan had, maar helaas, was steeds nie thuis. heb hem inmiddels wel de foto`s laten zien, en hij schrok er toch wel van.
Mijn moeder heeft ook even met hem gesproken, en in baby taal uitgelegd dat hij met dieren, en vooral jonge beestjes heel erg moet uitkijekn waar hij loopt, en al helemaal als je een deur dicht wilt gooien. Flink wat kracht voor nodig om pootje af te krijgen.
leuk dat jullie zo benieuwd zijn hoe met hem gaat!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 18:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo ziet het er nu uit, is al goed aan genezen, is al kortsje op aan komen en je ziet al geen botjes meer uitsteken

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:31

Ach gosh.... ziet er echt heel sneu uit !!
Hopelijk mag ze bij jullie blijven !

Succes !

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:53

Jemig, dat moet echt met heel veel kracht gegaan zijn Bloos! . Ik heb je vorige topic gemist, dat ga ik zo zoeken, maar zo te zien is poesbeestje nu in goede handen bij jou. Hopelijk lukt het jullie de eigenaren wat meer dierenverstand bij te brengen Scheve mond .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 08:58

de deur werd idd heel erg hard dichtgeslagen, meerdere keen, denk omdat niet helemaal in slot kan omdat er dus een kitten tussenzat. ik woon een woning naast hem, maar onze deuren komen op een gezamelijke hal uit. Ik was aan bellen, en had tv aan en had bezoek wat aan praten was, en nog kwam dat geschreeuw van kitten erbovenuit. Ik snap niet dat iemand die die deur dichtgooit dat niet in gaten heeft, of het gewoon niet intresseerd.
gelukkig is het goed aan genezen, dat het zo jong is is goed, nu speelt hij veel en gebruikt pootje erg veel, dus denk dat hij het weer gat gebruiken als verband eraf is en beetje eelt op gekomen is

katje heeft schoenentic, vind schoenen leukste om mee te spelen en valt ook elke schoen die hij ziet aan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:31

en helaas, is ontstoken, komen zo nieuwe foto`s
rook gisteren al, maar was middernacht en kan niet alleen afhalen, en dan als ontstoken was, geen idee wat te doen. ja ontsmetten en weken, maar had geen badedas in huis. Straks dus hulp gevraagd, en met afknippen van verband rook je nog erger.

Dikke pech dus, was zo mooi aan genezen, kreeg nog steeds antibiotica en verband om, maar wel al korstje op ( zie foto`s boven)
Nu helemaal dik en rood en etter, en kan weer opnieuw beginnen met helen

moest weken in badedas wat net gekocht was bij avond apotheek. probeer dan maar eens een jong katje met pijnlijk pootje half uur in bakje met water en badedas te houden... arm kitten.
morgen vroeg terug naar kliniek,

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:53

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:05

Ach, jeetje, dat arme ding Scheve mond

Helaas toch ontstoken, dat is ook heel lastig om te voorkomen Scheve mond.

Deze foto's mag je ook echt wel goed onder de neus van zn baasje wrijven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:07

Dat ziet er niet zo mooi uit Lynn. Jammer maar weken zal idd de beste oplossing zijn. Wij zelf hebben als een koe een ontsteking heeft een binnenband van de tractor vol met bio tex oplossing of soda oplossing. Misschien ook een oplossing voor het kleintje... Een vinger van een plastic handschoen of zo vol met badedas of andere oplossing?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 22:12

Apple schreef:
Ach, jeetje, dat arme ding Scheve mond

Helaas toch ontstoken, dat is ook heel lastig om te voorkomen Scheve mond.

Deze foto's mag je ook echt wel goed onder de neus van zn baasje wrijven.

ben voor het kopen van badedas bij hem aan deur geweest met kitten en idd onder zijn neus gewreven. Zei alleen dat rekening betaald was, en aaide kleintje even en stotterde wat. Zou echt erg vinden dat hij terug moet straks, weet niet of ik dat wel kan, vooral nu niet meer!!!

en slimmerikje, da adviseerde weken al in een diepvries zakje maar werkte niet, heb daarom kopje gepakt en daar 30 min ingehouden
als ik nu weer moet is dat mss idd een idee, vinger van handschoen vullen. Nu trok hij steeds pootje in en was echt een gevecht 30 min. lang
trillen en mieuwen en echt zielig

skaay

Re: kitten mist stuk pootje, update: helaas ontstoken + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:21

wat onwijs zielig voor het katje!
echt goed dat je dit doet!
ik hoop echt dat jij hem mag houden!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 09:03

ik oet over paar min. vertrekken naar de DA
kitten heeft vannacht goed geslapen in bench naast mijn bed. Papa hond rent elke keer naar hem toe als hij weer aan miauwen is, vind helemaal niet leuk dat zijn vriendje miauwt en opgesloten zit ( ik ook niet!!!)
heeft zijn pootje zelf al wat meer schoongelikt, en hoe ik net snel kon zien zit er geen etter meer aan, alleen rood en opgezwollen.
Eet en drinkt wel goed, en klimt hele bench door op zoek naar een uitgang.
Alleen dat geschreeuw van kleintje steeds, met wisselen verband, en nu ook opgesloten in bench, is echt hartbrekend.

kan nog steed sniet bij dat kitten gewoon terug moet, arm ding heeft al zoveel doorstaan, met 5 weken al bij moeder weg en bij die $*%&*^$$ in huis, elke dag kei harde muziek en ruzie, en een oudere kat die hem steeds aanvalt, omdat kitten zich in zijn territorium bevind.

Mijn hond en ik gaan kitten erg missen, db kon niks doen, dus moet hij terug. Denk ook niet dat na 3e DA rekening hij ineens zegt, hou het kitten maar ( hoop natuurlijk van wel)

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:10

Wat goed dat je dit doet! Ik kan me heel goed voorstellen dat je de kitten nu niet meer kwijt wil..
Misschien kan je wat subtiele hints geven als 'het is zo'n schatje, ik zou hem zo zelf willen houden' (nou ja, dies niet zo heel subtiel..) of 'hij heeft vast nog heeeeeel lang zorg nodig, daar gaat veel tijd in zitten' Cool

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:29

ach gos arm katje Ach gut
ik snap helemaal waarom je hem niet meer kwijt wilt! t is zo'n schatje als je dit ziet!
hopelijk gaat het snel beter Ach gut