[foto's] Papegaaien met een Shet-Verzorgertje

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

polbo

[foto's] Papegaaien met een Shet-Verzorgertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 22:11

Normaal rijd Mark op mijn Shetlander maar hij vind net als ik alle dieren wel heel leuk. Zo had ik even geregeld dat hij een dagje met mij mee mocht naar de papegaaien opvang waar ik vrijwilliger ben.

Hij waarschuwde mij van te voren wel dat hij de snavels wel een beetje eng vond en vogels niet zo heel leuk vond maar na een paar uurtjes vroeg die al of die niet elke week mee kon.

Natuurlijk hebben we ook heel wat foto's gemaakt en de leukste wilde ik toch met jullie delen.

Toen we er net waren zijn we eerst even naar Elvis gegaan. Dat is niet zomaar een papegaai maar een nectar-eter. Toch hebben ze een behoorlijke snavel en kunnen ze daar gewoon mee bijten. Gelukkig doet Elvis dat nooit en dus kon Mark rustig kennis maken met een papegaai. Knipoog
Afbeelding
Hij vond het erg "cool" haha zijn aller eerste keer dat die een papegaai vast houd.

Elvis houd ook erg van kusjes geven.
Afbeelding

Elvis is zo mak dat die gewoon op je hand blijft liggen. Af en toe is het zo erg dat als je hem weer terug in zijn kooi wil zetten op een stok hij gewoon zijn pootjes niet uit steekt en dan vervolgens voorover op zijn buik van de stok valt.
Afbeelding

Toen we Elvis hadden gehad heb ik hem maar voor gesteld aan Kiko een wat grotere Papegaai.
Eerst vond die het nog wat eng maar daarna waren het dikke vrienden.
Afbeelding

Afbeelding

Toen die al 2 papegaaien vast had gehouden moesten we de kaketoe volière voeren. Nu vind ik dit zelf de leukste groep vogels maar ik wiste niet of Mark het wel leuk zou vinden omdat die de papegaaien toch nog wel een beetje eng vond.
Niet dat de kaketoes iets doen maar.......
Afbeelding

Dit gebeurt er zodra je de kooi binnen stapt. Er zijn ongeveer 8 kaketoes die graag bij je zitten en als ze dan bij je zitten beginnen ze overal aan te knagen en zachtjes te bijten en te trekken. Ook vinden ze ritzen er leuk om stuk te maken Duivel

Toen Mark de kooi in stapte. Vloog meteen Sam op hem af. En Sam vond Mark meteen leuk en Mark Sam gelukkig ook. Sam was zo gek op Mark dat die meteen alle andere vogels weg begon te jagen en voor Mark begon te dansen. Als Sam dan even weg was en er wel andere vogels Bij Mark gingen zitten vloog Sam snel op Mark af om de andere vogels weg te jagen en zelf weer bij hem te gaan zitten.
Afbeelding

Of te hangen.
Afbeelding

Sam zit op zijn schouder en een jong op zijn hoofd.
Afbeelding

3 jonge kaketoes bij Mark. (let vooral op de gene die hem in zijn oor wil bijten Clown )
Afbeelding

Na de kaketoes te hebben gehad wist ik wel zeker dat die de rest van de vogels ook wel aan kon. We gingen de grijzen voeren.
Eerst 1.
Afbeelding

Toen 2.
Afbeelding

En daarna 3 grijzen rood staarten.
Afbeelding

Als laatse gingen we nog even bij Toet langs. Hij vond het eerst echt een meisjes papegaai met al dat rose. Maar uit eindelijk is hij hier toch ook wel een beetje verliefd op geworden Tong uitsteken
Afbeelding

En deze foto vind ik wel zo lief Bloos
Afbeelding

loezke

Re: [foto's] Papegaaien met een Shet-Verzorgertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:26

Aaahh echt superlieve fotos zeg! En dat hij dat durft zeg! Sommige zijn best groot!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 23:10

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:58

aah wat super Haha! Haha!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:03

Ik wist niet dat papegaaien zo lief waren!
Wel dat ze graag onder de mensen waren, maar dit vind ik echt een prachtig iets!
Mark ziet er me ook een schat van een kind uit! die weet hoe je met diertjes respectvol moet omgaan! Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:37

geweldig zeg ! die kaketoes zijn geweldig Lovers ik wist hellemaal niet dat er een papagaaienopvang bestond zeg ! is dat hetzelfde als in een asiel ? dat je kan *adopteren * ?
en is er een site van ???

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:47

whisperramse schreef:
Ik wist niet dat papegaaien zo lief waren!
Wel dat ze graag onder de mensen waren, maar dit vind ik echt een prachtig iets!
Mark ziet er me ook een schat van een kind uit! die weet hoe je met diertjes respectvol moet omgaan! Lachen

Haha papegaaien zijn leuke dieren maar niet altijd allemaal even lief. Er zitten er een paar tussen waar je maar beter een flink eind bij uit de buurt kunt blijven (en dat is jammer, verkeerd opgevoed). Maar en zijn er ook een flink aantal (waaronder de meeste kaketoes) die graag mensen om hun heen hebben.
De vogel kiest zelf uit of die iemand mag of niet er zijn er echt een aantal bij die mogen bepaalde mensen niet en andere mensen wel. Bij de eerste kennis maken is het voor de vogel meestal meteen duidelijk. Ik heb mazzel dat de meeste vogels mij wel mogen en Mark ook maar soms komen er vrijwilligers of stagiaires die helemaal niks verkeerd doen verder en de vogel niet eens hebben aangeraakt of bij in de buurt zijn geweest maar de vogel mag die persoon dan gewoon niet. Heb geen idee hoe het komt. Het leuke daaraan is wel dat de stagiaires zelf moeten zien of de vogel hun mag of niet. Je kan niet zeggen pak deze maar want die is heel lief want misschien mag de vogel die persoon niet. Je moet dus echt zelf ontdekken of de vogel je mag of niet. Tuurlijk heb je veel vogels die bijna iedereen mogen maar er zijn uitzonderingen.

Dat is ook zo met Toet die mag mij wel een Mark mocht die dus ook. Terwijl die de leider van de Zondag ploeg niet mag en vandaag ging ik met een nieuwe vrijwilliger in de kooi en toen was Toet ook boos (terwijl het met Mark wel meteen goed was), zo boos dat ze zelfs mij wilde bijten en ik haar niet mocht aaien. Toen de vrijwilliger uit de kooi ging werd Toet meteen weer rustig en kwam ze naar me toe om geknuffeld te worden.

Zo hebben we ook Baby nog een naaktoog papegaai die eigenlijk maar 2 mensen mag mij en nog iemand. Als die andere er is mag Baby mij ook niet maar als die er niet is kom ik op de 2de plek.

Mark is verder ook echt een schat van een kind. Hij kan echt super druk zijn en aan zijn verhalen te horen moet je hem ook echt niet in de klas hebben maar bij dieren is die echt super. OK dan!

XxSultanxX schreef:
geweldig zeg ! die kaketoes zijn geweldig Lovers ik wist hellemaal niet dat er een papagaaienopvang bestond zeg ! is dat hetzelfde als in een asiel ? dat je kan *adopteren * ?
en is er een site van ???

De kaketoes vind ik ook het leuks, maar er zijn andere die de grijzen roodstaarten leuker vinden, ieder zijn smaak. Toch zijn kaketoes over het algemeen wat aanhankelijker. Maar de grijzen praten meer.
Er zijn hier in Nederland 2 papegaaien opvang's (raar woord) 1 zit ergens in Noord-Brabant en 1 in Groningen. Die in Brabant is echt heel erg groot en is ook echt een Park. Deze waar ik werk zit in Haren (dicht bij Groningen) en is niet zo heel erg groot en zit bij een ander park in. We hebber ongeveer 170 papegaaien. De eigenaar wil er niet meer hebben, als dat die er uit elkaar kan houden. (Rond de 250) Dit omdat hij vind dat de papegaaien nog wel hun dagelijkse aandacht nodig hebben en dat als het er te veel worden niet meer kan.

De opvang is inderdaad een soort van asiel. De papegaaien die hier komen zijn of verwaarloost, of eigenaar is het zat, buurt over last (door geluid), eigenaar overleden, plukken zich kaal, gevonden, gesmokkeld enz enz. De Papegaaien die hier komen gaan hier ook niet meer weg. Soms worden ze (vaak met speciale reden) bij vrijwilligers thuis geplaatst maar ze blijven eigendom van de stichting. Elke dag komen er 2 of 3 vrijwilligers die de papegaaien voeren, verzorgen en aandacht geven.
De stichting plaats de vogels zo veel mogelijk in groepen bij elkaar zodat ze weer een beetje hun natuurlijke gedragingen gaan vertonen. De meesten knappen daar echt weer van op. Net als Kiki zie ander topic. Die was helemaal kaal en zit nu weer vol met veren.

Je kunt ook een papegaai adopteren of geld doneren via de site. Ook is de stichting nog druk op zoek naar vrijwilligers.
De site: http://www.papegaaienhulp.nl

tasjee_bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 14:44

Wat een super leuke foto's Haha!

Wij hebben ook een papagaai, genaamd jakko
Het is een blauwvoorhoofdsamazone die eerst van een dierenwinkel was.
Maar aangezien jakko helemaal weg was van mijn moeder, en mam ook van hem, hebben wij uiteindelijk gekocht.
Nou is hij nog wat afstandelijk naar mij, me broertje en me vader, maar dit woord steeds beter Lachen
Maar toch sinds de dag dat hij hier was voelde hij zich hier thuis.
Normaal hebben wij iets van laat een dier de 1e paar dagen even met rust om te laten wennen, maar met jakko kon je eigenlijk alles al wel doen.
Hij begon dezelfde dag al te praten, gek te doen enz!
Dus daar zijn we wel blij om Lachen
Nu heeft hij dus dagelijks zijn praat uurtje, waarin hij echt helemaal lekker gek doet en me moeder ook nog eens gezellig mee gaat doen Vork
En echt wat kan dat dier toch al een woorden zeggen, Dikke dikkop; Jakko dikkop; dikke dikke dikke dikke dikkop(heel snel achter mekaar aan); soenen(zoenen); Lekkor(lekker); rrrrrrrrrr (snel achter me kaar aan); Hij doet een dolfijn na; Hij doet een aap na; hij kan lachen; hij kan sexy fluiten; Hij zing met poesje mauw mee (langzamerhand kun je uit zijn gekwak wel halen dat hij poesje mauw wil zeggen enzo) & hij fluit de grasparkieten van ons na.
Dus het is hier echt een super gezellige boel, en wat mij betreft vind ik het echt super leuke dieren (ook al zijn ze best groot en eng Sigaar)