Hij waarschuwde mij van te voren wel dat hij de snavels wel een beetje eng vond en vogels niet zo heel leuk vond maar na een paar uurtjes vroeg die al of die niet elke week mee kon.
Natuurlijk hebben we ook heel wat foto's gemaakt en de leukste wilde ik toch met jullie delen.
Toen we er net waren zijn we eerst even naar Elvis gegaan. Dat is niet zomaar een papegaai maar een nectar-eter. Toch hebben ze een behoorlijke snavel en kunnen ze daar gewoon mee bijten. Gelukkig doet Elvis dat nooit en dus kon Mark rustig kennis maken met een papegaai.

Hij vond het erg "cool" haha zijn aller eerste keer dat die een papegaai vast houd.
Elvis houd ook erg van kusjes geven.

Elvis is zo mak dat die gewoon op je hand blijft liggen. Af en toe is het zo erg dat als je hem weer terug in zijn kooi wil zetten op een stok hij gewoon zijn pootjes niet uit steekt en dan vervolgens voorover op zijn buik van de stok valt.

Toen we Elvis hadden gehad heb ik hem maar voor gesteld aan Kiko een wat grotere Papegaai.
Eerst vond die het nog wat eng maar daarna waren het dikke vrienden.

Toen die al 2 papegaaien vast had gehouden moesten we de kaketoe volière voeren. Nu vind ik dit zelf de leukste groep vogels maar ik wiste niet of Mark het wel leuk zou vinden omdat die de papegaaien toch nog wel een beetje eng vond.
Niet dat de kaketoes iets doen maar.......

Dit gebeurt er zodra je de kooi binnen stapt. Er zijn ongeveer 8 kaketoes die graag bij je zitten en als ze dan bij je zitten beginnen ze overal aan te knagen en zachtjes te bijten en te trekken. Ook vinden ze ritzen er leuk om stuk te maken

Toen Mark de kooi in stapte. Vloog meteen Sam op hem af. En Sam vond Mark meteen leuk en Mark Sam gelukkig ook. Sam was zo gek op Mark dat die meteen alle andere vogels weg begon te jagen en voor Mark begon te dansen. Als Sam dan even weg was en er wel andere vogels Bij Mark gingen zitten vloog Sam snel op Mark af om de andere vogels weg te jagen en zelf weer bij hem te gaan zitten.

Of te hangen.

Sam zit op zijn schouder en een jong op zijn hoofd.

3 jonge kaketoes bij Mark. (let vooral op de gene die hem in zijn oor wil bijten

Na de kaketoes te hebben gehad wist ik wel zeker dat die de rest van de vogels ook wel aan kon. We gingen de grijzen voeren.
Eerst 1.

Toen 2.

En daarna 3 grijzen rood staarten.

Als laatse gingen we nog even bij Toet langs. Hij vond het eerst echt een meisjes papegaai met al dat rose. Maar uit eindelijk is hij hier toch ook wel een beetje verliefd op geworden

En deze foto vind ik wel zo lief