Ik had het toen niet gedaan omdat Lambo geen oornummer had (wat wel verplicht is) en omdat ik niet wist hoe het zat met het vervoer van een schaap. En ik wil natuurlijk niet dat ze Lambo in beslag nemen.
Uit eindelijk heb ik Lambo moeten verplaatsen weg bij mijn verzorg pony naar een boerderij met nog veel meer schapen. Ik heb hem toen maar een oornummer in gedaan. En na even te zoeken hoe het zat met het vervoer van een schaap (1 schaap mag je zo vervoeren

Want Lambo vind het allemaal toch alleen maar heel erg leuk als die mee mag ergens heen en gefilmt word.
Dus nu staat die er tussen en wachten we op een grootte opdracht

http://www.dierencasting.nl/modellen/detailpagina.asp?cat_id=48&prod_id=1688
Alle dieren staan daar ingedeelt van honden, katten, paarden, overige zoogdieren enz.
Het leuke is dat Lambo niet alleen bij overige zoogdieren staat maar ook bij specials

Tijdens het opgeven moest je ook een hele beschrijving van je dier en heen sturen. Wat die kon hoe die was tegen over andere dieren en mensen. Of die al vaker voor een camera had gestaan of die reizen was gewent. En of die gewent was om aangekleed te worden. En er moesten natuurlijk ook een paar foto's bij.

Ik het toen dit hele verhaal op gestuurt en dat hebben ze flink in moeten korten

Als lammetje was Lambo al erg gericht op mensen en dat is sinds hij ouder geworden is nog steeds zo. Hij vindt aandacht erg leuk en zal als hij de kans krijgt altijd uit de wei ontsnappen om bij mensen in de buurt te kunnen zijn. Al vind hij het ook wel gezellig met andere schapen, pony’s, katten, konijnen, cavia’s, muizen of honden. Hij is toch het liefst in de buurt van mensen.
Lambo is dan ook niet zomaar een schaap maar 1 die met de fles is opgegroeid bij mij in huis, tussen de mensen. Als lammetje werd er al mee buiten gelopen gewoon los achter mij aan. Natuurlijk liep hij niet altijd alleen achter mij aan maar ook achter andere mensen waardoor ik hem maar heb geleerd om op commando naar mij toe te komen. Hij is dit commando nog steeds niet vergeten en als je “hier” roept komt hij er meteen aan rennen.
Toen ik een keer mijn pony kunstjes aan het leren was kwam Lambo er op een dag ook weer aangelopen om te kijken wat ik aan het doen was en deed ineens mijn pony na met pootje geven.
Toen ben ik gaan kijken wat ik een schaap nog meer kon leren. Hij kan nu best veel: Met zijn voor poten op een blok staan, Graven als een stier, pootje geven, met zijn voorpoten tegen dingen (pony) aan springen, knielen, beuken, traplopen, onder dingen door kruipen, twist en turn (dat is links of rechts om een rondje draaien), steigeren, springen over hindernissen en zelfs liggen op commando. Ook vind die het niet erg als je een hoedje op zijn hoofd zet of als hij een deken om krijgt.
Ook gaat die altijd overal mee naar toe. Als we buiten een rondje lopen loopt die los mee. Zo was hij als huisdier op de foto geweest bij een fotograaf en heeft die tussen de pony’s een springwedstrijd mee gesprongen op de manege.
Een aantal foto's van Lambo’s kunstjes had ik op een internetforum gezet met het gevolg dat een paar dagen later iemand van de krant langs kwam. De dag daarna stond Lambo in de krant en belde 3 cameraploegen om te vragen of ze langs mochten komen om Lambo te filmen voor tv programma’s.
Lambo vond het geweldig, al die nieuwe mensen en allemaal camera's waar hij meteen al een hapje van het geluidsbontje had geproefd. Hij deed al zijn kunstjes en ik was al bijna bang dat hij het wel zat zou zijn na 2 filmploegen maar toen de 3de film ploeg kwam rende Lambo meteen blèrend naar het hek en deed met gemak zijn kunstjes gewoon nog een keer. Hij had er echt plezier in.
2 dagen later kwamen ze van de NOS nog even langs voor een opname voor het Jeugdjournaal. Lambo was meteen helemaal blij toen hij de cameraman uit het busje zag stappen. Ook nu deed hij zijn kunstjes in 1 keer goed. Hij heeft die dag zelfs nog even voor de camera gezwommen. Want dit schaapje is zelfs niet bang voor water!
En de foto's:

En nog 1 foto van het liggen bij de foto graaf en 1 foto met kleding in het water en liggent er op (die had ik zelf even in elkaar geknutselt.)
Er stonden best wel veel andere dieren en ook paarden op.
Zijn er hier mensen op bokt die hun dier ook hebben opgegeven voor dieren casting?
En zo ja ben ik wel heel nieuwsgierig of jullie al een keer iets hebben moeten doen of niet.
Lambo en ik wachten rusig op onse 1ste opdracht