Chica en Dartan ITP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Chica en Dartan ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:48

vandaag gingen we weer even naar mijn tante toe, en hebben Chica meegenomen, die zich de hele dag wel heeft vermaakt met Dartan, ze hebben van 10.15 tot 19.00 gespeeld, en ze was dan ook doodmoe toen we thuis waren, thuis nog even getraind, en bij het water gespeeld, hier de foto's van Chica en Dartan Haha!

wieeeh (wat lijkt Chica dan klein Bloos )

Afbeelding

Dartan:

Afbeelding

Dartan:

Afbeelding

zit:
Afbeelding
Afbeelding

kijk:
Afbeelding

nog een keer zit:
Afbeelding

af:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

dat water is wel heel leuk, maar toch ook wel weer héél eng Ja

Afbeelding
Afbeelding

Heeeeeelllpppp!!
Afbeelding

Afbeelding

Pascalleee

Re: Chica en Dartan ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:54

oaahh wat lieff Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:21

dankje Haha! dat halster geval is trouwens niet omdat ze agressief is, maar dat is een follow me, en dat gebruiken we bij de training Lachen (ik dacht ik meld het even Knipoog )

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:43

wat ene geweldige hond heb je Haha! hij is erg veranderd of ligt dat aan mij? breder geworden enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:45

dankje Haha! klopt! ze krijgt een dikke nek, en ze word idd heel breed, viel mij ook al op, halsband is ook al een stuk losser gedaan, omdat haar nek zo groeit. ze heeft wel heel veel lol gehad vandaag Ja

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 07:36

Zoo ze is idd aan het uitgroeien ziet er goed uit Haha!
Trouwens wel maf gezicht dat Chica zo "klein" lijkt Tong uitsteken

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 07:40

Leuke hond. Lachen Mooie aftekening. Ik zou alleen de halter afdoen als ze losgaat, zelfde waarom je geen halster omdoet als je paard de wei in gaat en zeker niet in het water. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:45

dat doe ik dus niet Knipoog met de follow me om, luisterd ze beter naar de commando's die ik haar geef, ik was met haar aan het trainen, daarom heeft ze hem om. Lachen ze is maar even in het water geweest, en is bij de kant gebleven omdat ze het toch nog wel wat eng vind

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:28

Ik bedoelde dat als ze van de lijn afgaat dat de halter ook afgaat. Al is maar voor vijf minuten. Je zegt dat je aan het trainen was en als je traint is het prima, maar zodra je de hond van de lijn afhaalt haal dan gewoon die halter ook af. Immers, waarom zou je die halter omlaten als er geen lijn aan zit.
Ze blijft ergens achter haken, begint te trekken met als gevolg dat de hond die halter nooit meer om wil. Ze kan ook haar lichaamstaal niet meer uitdrukken met zo'n halter om, met alle gevolgen van dien. Als ze los is, heeft het geen enkel nut om die halter ook om te laten. Tong uitsteken echt niet.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:18

Chica!! Haha! Wat een leuk beest! Ja
Zie ik nou goed dat Dartan een Newfoundlander is? Haha!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:51

Is ze ook agressief of valt dat wel mee?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:53

Brammetje16 schreef:
Is ze ook agressief of valt dat wel mee?

Waarom zou ze agressief zijn? Waaruit leid je dat ze agressief is? Een halter is geen muilkorf ofzo en omdat het een Stafford is, betekend nog niet meteen dat ze ook maar agressief is. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:06

ik ken Nadine Roane Knipoog de follow me heeft nog wel effect als ze los is bij haar, ik merk dat ze beter naar de commando's luisterd, wij volgen ook los met de cursus, dan blijft hij ook om, ik merk gewoon dat ze beter naar me luisterd buiten. ze was los idd, maar ze kon nergens achter blijven haken, omdat ik haar niet ver laat gaan, ze moet bij me in de buurt blijven, en is zeker niet verder dan 3 meter van me afgeweest Knipoog

Nadine bedoeld het helemaal niet raar, die heeft haar hier in huis ook wel gezien Knipoog en ze is niet agressief, maar als een andere hond haar uitlokt reageerd ze daar wel op, meestal alleen met een blafje, als we hier lopen, denk ik wel altijd om haar, want áls ze bijt, ben je ver van huis, maar het valt reuze mee,ik heb haar niet vaak los als we hier lopen, eigenlijk alleen s'avonds op een stukje waar bijna geen andere honden komen, ze loopt los in de groep op cursus, en heeft gister heerlijk gespeeld met Dartan.
op cursus waren ze eerst bang voor haar, met een boog om me heen, en me constant in de gaten houden, nu merken ze niet eens meer dat ik langsloop, en staat ze bekend als ''pop'' vooral naar mensen toe zit er geen greintje kwaad in haar, naar andere honden vaak ook niet, maar het blijft altijd oppassen vind ik (als ze wel bijt, bijt ze goed) maar alles is leuk en lief en heel intressant, vooral het kleine boomertje is geweldig vind ze Haha!

@ Marloes, Dartan is idd een newfoundlander Haha! hij is nu ong 2 jaar, en chica past er zo'n 3 keer in Bloos geweldige honden vind ik het Ja

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:10

Ik ston al helemaal klaar om de Staff te verdedigen Haha! kan weer de nuclaire oorlog afblazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:17

Haha! ik snap je wel hoor, erger me ook aan de voordelen, maar van Nadine wist ik dat het gewoon een vraag was Lachen heb jij ook een staff dan?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:27

Nee, wij hebben watjes thuis. Haha! Maar ik heb genoeg ervaring met ze om te weten dat het verschrikkelijk leuke honden zijn, ik heb absoluut geen hekel aan ze. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:33

ok Lachen ik zag al wat voor hondjes jullie hadden, leuke beestjes ook, het zijn idd hele leuke honden, en ook zo leergierig, wij zijn Chica haar 9e baas, en hebben in 3,5 week de basiscursus gehaald (konden er niets mee toen ze kwam, echt niets, rustig lopen? wat is dat, ik moet hangen en springen en gek doen) nu loopt ze super mee.. we horen ook vaak van mensen die een tijdje niet geweest zijn: is ze ziek ofzo? hoezo? ja ze is zo rustig Bloos ik kende er idd ook verschillende voordat wij haar kregen, en vind het ook hele leuke honden Ja

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:36

Bij het korte tijdje dat ik in een asiel meewerkte had ik min of meer de zorg voor een hyperactieve stafford kruising (moest helaas naar Belgie, had haar zo meegenomen. Haha!) was echt van 'zit!'
Zie haar echt zo half hupsend gaan zitten. Haha!

Ze zijn energiek, ze zijn sterk, ze zijn enthousiast. Als je ze niet bezig houd, houden ze zichzelf wel bezig. Daar kan niet iedereen tegen. Haha!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:38

ooooh die Dartan ! Dat is echt een vette hond!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:39

deed zij vorige week, moesten ruilen van hond, die man zegt ga es zitten.. het was net een stuiterbal, en ja idd, wij kwamen vorige week thuis, had ze het kastje open gekregen, en de pannenkoekmeel eruit gehaald, álles was wit, de vloer de bank de laptop, en chica zelf, toen stond ik wel een beetje zo: No Cheer maar moest er opzich ook wel om lachen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:46

Tja straffen heeft dan toch geen zin meer. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:49

nee daarom. en toen ze me zo aankeek van mooie he! Haha! heb ik gedaan Ja moest ik ook wel lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:59

Mam had pantoffels, maar ze had de hakken omgevouwen zodat het slippers waren. De pup heeft de hakken afgekauwd alsof hij wilde zeggen; zo, nu zijn het echt slippers. Haha!
Geniaal, maar niet gewaardeerd. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:10

haha, ik moet altijd wel lachen om die streken, Chica heeft mijn shampoo te pakken gehad, en er een gat in gebeten, haar mand stuk gescheurd die buiten stond, het vogelhuisje gesloopt, en vloog gister zo de bak in onder een paard van 1.85 door die aan het galoperen was (los) dat vond ik niet zo grappig schrok me kapot! ook ging ze steeds op Dartan liggen en aan hem hangen (in zn haar) dan hoefde ze niet zo hard te lopen, want Dartan trok haar wel mee Clown

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:58

Wauw wat een mooierd Lovers
Leuke honden, die Staffords Ja