Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 23:19

ingedebruijn schreef:
Super leuk en fijn!! Merk je nu ook dat madam minder hysterisch is als je van huis bent geweest?


Ja! Ze liggen vaak bij mekaar :j Niet tegen mekaar aan, maar gewoon op een paar meter afstand. Madam klaagt niet meer zo in de tuin en ook daar zitten ze lekker samen op sociale afstand :) Ook is madam ineens “heel erg” open. Van de week mocht zelfs het bezoek haar een voorzichtig aaitje geven! Dat was een maand geleden echt niet mogelijk geweest want dan was ze al lang zoek geweest of had ze flink laten horen dat ze boos was en had verdere toenadering een nare tik opgeleverd voor het slachtoffer. Wat dat betreft overtreft dit ook weer mijn verwachtingen! Maar Wolf is ook wel een mak schaap dus die geeft wel een extreem voorbeeld *D

Afbeelding

8Eveline

Berichten: 3215
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:19

Dat tongetje :D

luuntje

Berichten: 13997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:04

Wat fijn dat dikkie dik zo goed gaat.
Met Wolf maar ook met bezoek.

En Wolf voelt zich thuis.

Mooi stel.

Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 20:57

Ieuw! Wolf heeft lintwormen! :r Gelukkig had ik nog ontwormingsmiddel liggen dus dat is er direct in gestoken..

Madam is de week voor Wolf is gekomen nog ontwormd, dus die zou veilig moeten zijn en dan doen we de herhaling deze keer wat eerder zodat ze ook mooi op hetzelfde ritme zitten daarna :)

Wolf heeft inmiddels ook zijn nageltjes aan zijn voorpootje geknipt gekregen. Ze waren zo lang en scherp dat hij mijn hand heeft opengehaald toen hij wou gaan verliggen.. :+ . Denk dat hij doordat hij maar een voorpootje heeft toch wat moeite heeft ze zelf kort te houden. Maar dat is geen probleem. Ik heb eerder een kat gehad die haar nagels helemaal niet bij hield, dus even bijpunten was zo geregeld. Gelukkig waren zijn achterpootjes wel op een mooie lengte :)

Wolf heeft ook wat irritatie op zijn stompje. Ik mag het gerust betasten dus niks zorgwekkends, maar nog iets om even in de gaten te houden..

Leuk joh, zo’n Wolf in huis :D

Het is wel gezellig <3
Afbeelding

Afbeelding

Krullenbuikje :)
Afbeelding

Afbeelding

Ochtend ritueel <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sexy monsters! :D

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:06

<3 heerlijk. Misschien moet zijn stompje even wennen aan meer beweging.

Lucia88

Berichten: 541
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 06:04

Wat een leuk en schattig topic! Leuke kattenkopjes heb je!

Prairy
Berichten: 9140
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 07:19

Wat een heerlijke foto's en wat fijn dat het al zo snel zo goed gaat!

luuntje

Berichten: 13997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:43

Fijne foto’s.

Kan Wolf geen fantoompijn hebben?

Emj_23
Berichten: 1205
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:39

Wat gaan ze lief samen zeg!

Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 21:28

ingedebruijn schreef:
<3 heerlijk. Misschien moet zijn stompje even wennen aan meer beweging.

Dat denk ik ook :j Komt wel goed :D

luuntje schreef:
Kan Wolf geen fantoompijn hebben?

Dat kan zeker, maar heb niet echt het gevoel dat hij daar last van heeft. Hij vergeet alleen wel eens dat hij een pootje kwijt is geloof ik.. Als hij aandacht wil bijvoorbeeld komt hij naast je staan en dan is hij heel druk bezig met z’n stompje zwaaien alsof ie tegen je been aan tikt, maar dan net zo’n 5cm te ver weg :+

Samen gaat ook nog steeds goed! Soms doet Wolf iets te lomp in zijn enthousiasme en dan krijgt hij een waarschuwing en daarna een tik als hij niet stopt :Y) Het resultaat is dan altijd hetzelfde. Wolf druipt af en gaat ergens anders in de kamer liggen. Er word niet gevochten of lelijk gedaan tegen mekaar verder :) Ik ben zeer content wat dat betreft, want had er toch wel wat schrik van met dat ik “de agressieveling” koos in het asiel :+ Maar meneer is niks agressief! Onbenullig, lomp en jong is een betere beschrijving. Madam voed hem wel op!

Een heel zwaar leven terwijl ik dit aan het typen ben :Y) Ze liggen allebei te snurken
Afbeelding

En vanmiddag <3
Afbeelding

Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 00:42

Ik zou willen zeggen dat alles perfect is en ze tegen mekaar liggen te snurken :D Maar er word hier en daar wel gebromd zo af en toe de laatste week. Niet vals, maar Bmo is madammeke kak en alles moet in nopjes zijn en Wolf is jong en onstuimig :P

En dan maak ik me zorgen van oei.. Was het dan toch..? En dan vind ik ze vervolgens zo op de bank :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Alle zorgen weggevaagd <3 Als spanning tussen de 2 op bouwt kan ik het makkelijk verwijderen door even wat te gooien (balletje, speeltje oid. net wat ik bij de hand heb en ze geen pijn kan doen :P ) en daarnaast heb ik EINDELIJK een speeltje gevonden wat Wolf interessant genoeg vind om er langer dan 30 seconden mee te spelen zodat hij wat energie kwijt kan :P Blijkbaar moet het gewoon groot en lomp zijn, dan is het leuk :Y)
Afbeelding

Wolf vind buiten ook FANTASTISCH! Hij komt binnen voor een tukje en om even met mij te kroelen om te eten en dan is hij weer weg om vogeltjes te loeren vanuit de bosjes :D

Afbeelding

En madammeke blijft een lekkere poes <3 Heerlijk eigenzinnig, maar ook duidelijk gewoon op haar plek, ook nu Wolf erbij is :D
Afbeelding

Dus nog altijd geen valse kater :D Ik blijf bij het jong en onbenullig. Madam is soms te onzeker en laat daardoor zo af en toe angst agressie zien, maar tegelijkertijd hebben ze ook wel respect voor mekaar. Met het eten in de ochtend bijvoorbeeld waagt Wolf het niet om madam haar eten aan te raken tot madammeke duidelijk aan geeft dat ze het wel best vind.

Wolf plast en drinkt inmiddels ook minder. Nu klinkt dat als onlogisch om blij mee te zijn :') Maar Wolf dronk echt EXTREEM veel. Nu is het op een normaal niveau. Zijn poepjes zijn ook beter. Ze stinken niet meer en zijn een normale vochtigheid, waar ze eerder wat te vochtig waren. Ik denk dat het mogelijk van de wormen was dat het niet helemaal klopte, dus de wormenkuur heeft zijn ding gedaan :D

Hij heeft nog wel wat kaal gelikte plekjes op zijn benen, maar zover ik begreep had hij extreme stress in zijn vorig huis en kwam dat daar vandaan. Haar neemt tijd om terug te groeien dus dat word nu ook lekker in de gaten gehouden, maar zover ik hem nu zie heeft hij geen stress. In tegendeel! Ik heb zelden zo'n relaxte kat gezien :)

Afbeelding

Ze zijn allebei zo leuk <3 Totaal tegenovergesteld, maar allebei perfectie! Het huis voelt compleet met deze twee :D

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:14

Heerlijk !

luuntje

Berichten: 13997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:46

Lekker stel.

Mijn 2 Siamezen slapen samen, op elkaar.
Maar kunnen ook ruziemaken. Tja het hoort erbij.

Ik zie 2 blije katten bij jou.
Beide met een karakter.

Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 21:37

Ik heb niet een, maar twee ondersteboven katten :D (of lijkt dat maar zo omdat ik zo ondersteboven van ze ben? :D )

Afbeelding

Afbeelding

Meneer vind het blijkbaar heel grappig :P
Afbeelding

Madam is wat minder onder de indruk..
Afbeelding

Meneer heeft zijn plekjes in ieder geval wel gevonden :D
Afbeelding

Afbeelding

Samen gaat ook nog steeds goed en zelfs steeds beter! Meneer houd zich wat in en blijft binnen de grenzen die madam aan geeft en daarmee begint madam wat warm te lopen zo langzaam aan :D

Samen eten
Afbeelding

Samen op de bank
Afbeelding

Samen spelen (Met 1 stok is het geen succes :+ ) Ik sta nu steeds met m'n beide armen vol zwierstokjes te draaien zodat ze tegelijk kunnen spelen :P
Afbeelding

Kusjes geven aan mij kan madam heel goed <3
Afbeelding

Madam komt zo langzamerhand ook wat meer tot rust na de shock van een extra kat. Lekker rollen midden in de kamer <3 Richting mensen is ze in hele positieve zin veranderd met behulp van de vele voorbeelden van haar man. Het meest schokkende.. Mijn vent mag haar AAIEN :oo 1,5 jaar later! 1 maand Wolf en eindelijk lukt het zonder trucjes :D Een echte overwinning hier in huis!
Afbeelding

En meneer is natuurlijk een natural babe. Met zo'n look zal het hem vast lukken om madammetje helemaal te overwinnen uiteindelijk!
Afbeelding

Afbeelding

:z
Afbeelding

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:14

Wat ontzettend schattig zeg <3

Hier 2 katten al 11 jaar samen en soms is het even brommen maar als de honden vervelend zijn, staan ze er samen hoor :Y) zolang ze niet echt vechten is het volgens mij wel prima. Blijf vooral foto's plaatsen.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 23:25

Heel leuk om te zien!
Ik word altijd blij van een update :)

luuntje

Berichten: 13997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:42

Waar een Wolf al niet goed voor is.
Je partner is blij dat madam hem nu waardig keurt?

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:28

Woehoe lang leve Wolfje’s goede invloed !!

Prairy
Berichten: 9140
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:50

Oh die foto dat ze recht in de lens kijkt, heerlijke blik. Mensen die zeggen dat katten geen gezichtsuitdrukking hebben, zijn geen echte katten gewend >;)

Wat fijn dat het met wolf erbij zo goed gaat! Hij ziet er zo heerlijk aaibaar uit <3

Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 07:23

Ik heb al een paar dagen het idee dat Wolf zijn vacht dikker aan het worden is (hij zelf ook :P ) Hij is flink gespierd geraakt in korte periode :D

Ik denk dat de vergelijk voor zich spreekt. Fluffie man <3
Afbeelding

Ben benieuwd hoe hij er met een paar maanden uit ziet, maar ik vind hem al behoorlijk opgeknapt :D

Prairy
Berichten: 9140
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:41

Zo die zit echt veel beter in zijn vacht!

8Eveline

Berichten: 3215
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:04

Awh die is flink beter eruit gaan zien. Mooier koppie zo ook.

nafkedemi

Berichten: 1307
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:05

Wolf is echt een knappe man!

Cubone

Berichten: 6237
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 08:06

Prairy schreef:
Zo die zit echt veel beter in zijn vacht!


Ja hè :D En dan is hij rechts niet eens vers geborsteld, zo stapt hij gewoon uit zijn bed <3

Hij moet echt stress hebben gehad in zijn vorige huisje. Het lijkt wel een andere kat als ik de foto’s zo naast mekaar zie. En dat in anderhalve maand tijd! Ik geloof dat meneer het hier naar zijn zin heeft *\o/*

Solleke_Noah

Berichten: 11087
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:21

Wat super dat ze het zo goed doen samen en Wolfje ziet er fantastisch uit.

Inderdaad niet teveel zorgen maken over dat af en toe brommen op elkaar. Hier drie katers bij elkaar, de oudste (12 jaar) en de jongste (2 jaar) zijn dikke maatjes en spelen elke dag wat af. Maar soms heeft onze oudste er genoeg van of is niet in de stemming en dan blaast hij even en weet de jongste dat hij moet dimmen. Hoort erbij :j