Eerste kennismaking met Pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Eerste kennismaking met Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 19:56

Fien en ik lopen aardig wat af door de week. Elke dag eigenlijk wel een andere route.
Dit keer leek me langs de kinderboerderij wel een leuk plan. :Y)

Ganzen heeft ze al een keer van dichtbij gezien, zwanen zijn te groot en te wit, en hanen zijn eng, omdat ze nog steeds kitten-size is.

Vandaag heeft ze dus voor het eerst de pony ontmoet. Als klap op de vuurpijl had ie ook nog 's een felle jas aan, dat was helemaal eng.

Let niet op mijn gebrabbel, op een gegeven moment heb ik op zo'n hoge frequentie 'goeeed zooooo' gekird dat alleen honden me nog konden horen... :')



Pony ook even snuffen.

Afbeelding

En even over de brug wandelen, eendjes kijken.

Afbeelding

Een paar dagen geleden regende het zo hard, maar we gingen toch naar buiten. Zoals je ziet was ze érg blij. Ze kan vreselijk prachtige hoofden trekken.

Afbeelding

En dit bordje geldt niet voor ons, vindt Pien. O:)

Afbeelding

En zo wandelen we wat af. We komen veel honden tegen, dat wel. En sommige hondeneigenaren zijn wat manieren vergeten.
Blijkbaar is een kat aan een lijn speelgoed in de hondenwereld hier, maar daar wandelen we gewoon voorbij. :evaw:

Het is heerlijk en ik kan het iedereen aanraden. Ik heb altijd veel bekijks op straat, dat is wel grappig.
Soms stappen mensen ook echt uit hun auto om Fien te aaien. _O-

Thuis is ze een draak, maar buiten vindt ze iedereen leuk die haar wilt aaien.

Heerlijk!

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Eerste kennismaking met Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:05

Haha wat leuk :D <3

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 00:09

Wat ideaal. Kon ze er makkelijk aan wennen? Hier al vette paniek als ik überhaupt een tuigje om doe. Maar ik wil het wel gaan oefenen. Nu wonen we met een afgeschermd pleintje achter de deur. Maar als we ooit een ander huis krijgen wil ik hem niet meer buiten de tuin laten, maar hem nog wel de mogelijkheid geven om de wereld te ontdekken.

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Eerste kennismaking met Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 05:28

Oh, wat leuk dat je dit doet! En je schrijfstijl is ook helemaal leuk.

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 15:38

BeeMed schreef:
Wat ideaal. Kon ze er makkelijk aan wennen? Hier al vette paniek als ik überhaupt een tuigje om doe. Maar ik wil het wel gaan oefenen. Nu wonen we met een afgeschermd pleintje achter de deur. Maar als we ooit een ander huis krijgen wil ik hem niet meer buiten de tuin laten, maar hem nog wel de mogelijkheid geven om de wereld te ontdekken.


Hoe oud was jouw poezel toen je er mee begon te oefenen? Mijn dame was 5mnd toen ik zachtjes aan aan het tuigje begon te wennen.
Ook zijn er aardig wat tuigjes doorheen gegaan, want ze kon zich uit de vorige 3 uit wurmen.
In het begin was het echt alleen het tuigje om doen, er gelijk 400 snoepjes inproppen en met een heel hoog stemmetje '"yaaaaay goedzoooooo" kirren.. :')
Dat heb ik een week lang gedaan, soms met het lijntje eraan, soms een stukje door de woonkamer lopen, een klein stukje de tuin in.
Ze moest aardig wennen aan de 'trek' van het lijntje en hoe ik haar in een bepaalde richting liet lopen. Poezels zijn nogal eenkennig en willen niet in een rechte lijn lopen, in het begin was ze dus ook 'all over the place'.

Dat langzaam aan uitgebreid tot de straat. Laten wennen aan stilstaande auto's, mensen op de fiets, kinderen, rijdende auto's en honden.
En niet te lang buiten zijn, pauzes inlassen en aantrekkelijke dingen meenemen.
Ze is gek op het kettinkje van het laserlampje, die heb ik in het begin vaak meegenomen, om haar aandacht ergens anders op te vestigen. Al met al heeft het best een paar weken geduurd.

En nu lopen we dus bijna overal heen. In het begin was het veilig in de wijk, ze heeft haar eigen route, maar dat beginnen we nu ook uit te breiden.
Ik heb haar het commando aangeleerd dat ze op mijn schouder springt vanaf de grond als er 'gevaar' is.
Let op bij honden. Ik weet ze nu allemaal in de wijk te herkennen, en weet welke een probleem zijn en welke niet.
Het is met je ogen op steeltjes lopen, en dat klinkt onrustig, maar als je er eenmaal aan gewend ben loop je heerlijk. :+:

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 15:41

Iris82 schreef:
Oh, wat leuk dat je dit doet! En je schrijfstijl is ook helemaal leuk.


Wat een lieve reactie, dankjewel! <3
Het is inderdaad erg leuk om te doen, de reacties van mensen op straat zijn ook erg leuk.
Laatst kwam er een meneer speciaal uit zijn flat om mij aan te spreken, hij had me al een paar weken zien lopen.
Of mensen die uit hun huis komen, haar willen aaien, hun eigen verhaal vertellen. Elke dag is weer anders. :)

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Eerste kennismaking met Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:06

super leuk om te zien seg!! mooie kat ook!